De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Informatica en Fotografie
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-04-2007, 00:23
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Wir fahren auf der Autobahn - fotoreeks.

Stel, je rijdt naar Dortmund, in een Lancia Phedra, op de achterste zetelrij, je hebt je fototoestel bij en je zit aan de linkerkant en wat rond te kijken. Praten met de middenste rij kan nog net, maar met de voorste rij communiceren is wat vermoeiend gezien het aantal db's aanwezig in zo'n grote klankkast.

Dus, je zakt maar wat onderuit, begint aan automagazines te denken en aan al die keren dat je er prachtige foto's in hebt gezien van rijdende auto's (vooral de buitenlandse bladen hebben topfotografen in dienst). Je weet wel, de foto's die genomen zijn vanuit een rijdende auto, die in dezelfde rijrichting rijdt als de te fotograferen auto.

Plots kijk je wat rond, neemt je fototoestel en begint door de lens te kijken. Fotoshoots worden altijd voorafgegaan door briefings, er worden afspraken gemaakt enz. Maar, jij zit in dat zeteltje, hebt 1 raampje waar je door kan kijken, een raampje waar overigens nog eens bedrading doorheen zit enz. Het enige wat enigszins fotografeerbaar lijkt zijn de vrachtwagens aan de overkant die dus uit tegengestelde richting komen. Om er toch een gevoel van snelheid in te krijgen moet de sluitertijd naar omlaag (1/80ste) en hop daar ga je. Hét grote probleem is dat je vanop de achterste rij geen zicht hebt op het opkomende verkeer en dat het pannen die ra-zend-snel dient te gebeuren... De rest van de auto spreekt later over "ieder zijn afwijking"...

Wat je hier ziet, is het resultaat van een experimentje, gewoon wat zitten proberen. Dat levert soms verrassende plaatjes op.

Groen op groen = veel ruis.

Deze kon er nog net op, de aanhanger niet meer.

Sinalco! Go Go Go!

Deze is genomen op een "Baustelle", er was dus maar 1 vak tussen onze auto en de vrachtwagen. De truck kwam ook hier uit tegenovergesteld richting.

Eigenlijk was ik te laat om de mooie zonsondergang vast te leggen. Toen de zon plots in het midden van de autobaan stond, moest ik nog mijn toestel uitpakken - we waren immers al bijna thuis en alles was weer weggestoken - en eer ik de juiste lens had en instellingen klaar had, was het te laat. De juiste instellingen om belichting, hobbelige weg enz. mooie opgelijnd te krijgen om tot een scherpe foto te komen, jammer.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	dortmund07-22.jpg
Views:	196
Size:	173.6 KB
ID:	5813   Click image for larger version

Name:	dortmund07-23.jpg
Views:	195
Size:	124.7 KB
ID:	5814   Click image for larger version

Name:	dortmund07-25.jpg
Views:	189
Size:	167.1 KB
ID:	5815   Click image for larger version

Name:	dortmund07-27.jpg
Views:	193
Size:	116.9 KB
ID:	5816   Click image for larger version

Name:	dortmund07-26.jpg
Views:	188
Size:	124.8 KB
ID:	5817  

Last edited by Guido; 23-04-2007 at 00:30.
Reply With Quote
Old 28-04-2007, 11:57
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Mooi dingen dat je hier laat zien Huudo...

Als je rond m'n racebaan staat met je toestel... ga ik veel vragen afvuren denk ik... om bij te leren hoe ik bewegende beelden echt als "bewegend" kan vastleggen!

G.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules