De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 07-05-2007, 18:49
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Gent
Posts: 660
Post Review Surinx Racing: BTCS Dijon

Tegenvallend weekend voor Bruynoghe/De Graef in T2

Van Rompay & Daerden blijven aan de leiding in T1


De tweede en derde manche van de BTCS tijdens de jaarlijkse buitenlandse uitstap heeft niet het verhoopte resultaat opgeleverd voor Surinx Racing.

Ook al is de Klasse T2, met een 20-tal concurrenten, moordend; Toch wil Surinx Racing zich met de 2-liter Honda Civic steeds handhaven in de kop van het gebeuren. Maar blijkbaar is Dijon niet echt het uitgelezen circuit voor de Honda’s van Surinx Racing.

In de Klasse T1 werd de schade beperkt en mocht het duo Van Rompay/Daerden met twee tweede plaatsen telkens richting podium. Na hun dubbel tijdens de eerste ontmoeting op Circuit Zolder moesten ze in Dijon zes punten inleveren op de Peugeot 206 van Gits/Cloet. Maar ze blijven aan de leiding in de tussenstand en kunnen begin volgende maand met een bonus van twee punten richting 12 Uren van Spa-Francorchamps.

In de Klasse T2 kon het duo Bruynoghe/De Graef de scheve situatie na Zolder niet rechtzetten.
Eric Bruynoghe: “We draaiden tweemaal de vijfde chrono tijdens de kwalificaties. Op zich niet slecht, gezien de zware concurrentie in het 20-koppig T2-veld. Maar er had duidelijk méér ingezeten. Het circuit van Dijon ligt de Honda niet goed. In de twee situaties waarbij het circuit naar omhoog helt, verliezen we duidelijk terrein met de Honda vtec. Deze geeft zijn maximale rendement pas tussen 7000 en 8500 toeren en dat halen we niet tijdens de klim. De andere Honda Civic van André/Galand beschikt over méér vermogen en koppel en maakt daar het verschil met ons exemplaar. Ook bepaalde Clio’s en de VW Golf beschikken over méér koppel en zijn sneller in die situaties. Het verschil is echter miniem, want we zaten met zes wagens binnen anderhalve seconde. Tijdens de eerste wedstrijd kon ik nog doorstoten naar de vierde plaats. Maar na de pilotenwissel kreeg Wim De Graef af te rekenen met een losgekomen veiligheidsgordel wat hem extra tijd kostte. Ook moest de safety car enkele malen uitrukken waardoor het gat met de achterblijvers kleiner werd. We eindigden nog op de 7de plaats. Wim nam de start van de tweede wedstrijd en moest het reeds na 15 minuten stellen zonder vierde versnelling. Dit maakte dat we de hellingen in vijfde versnelling moesten nemen en zodoende verloren we nog méér tijd. Verder kreeg hij ook nog een stop & go aangesmeerd wegens een vermeende jump start. Ik kon nog een 10 plaats uit de brand slepen, maar méér zat er niet in”.

Na de valse start op Circuit Zolder en de tegenvallende prestaties in Dijon moet de T2-wagen van Surinx Racing nu trachten om tijdens de komende 12 Uren van Spa-Francorchamps de volle puntenpot te pakken om zodoende terug aansluiting te krijgen met de kopgroep in de tussenstand van het kampioenschap.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.