BTCS Dijon - Race Review Bart Van den Broeck
Een rampweekend voor Bart Van den Broeck en het Traxx Racing Team…
Het weekend van de Trophée de Bourgogne zal Bart Van den Broeck niet zo snel vergeten. Nadat het Traxx Racing Team onlangs nog enkele extra investeringen deed om de Alfa Romeo 147 GTA verder te ontwikkelen, maakte een zware crash tijdens de eerste BTCS Manche in Dijon een abrupt einde aan het wedstrijdweekend van Bart Van den Broeck en Chris Voet. Een crash die werd veroorzaakt door een al te ijverige jongeling, maar die waarschijnlijk ook het einde betekent voor de Alfa #62 in het BTCS kampioenschap…
Van den Broeck, Voet en het Traxx Racing Team waren vol goede moed afgezakt naar het circuit van Dijon-Prenois. “We hadden enkele ontwikkelingen gedaan op de wagen en we wilden in Dijon belangrijke gegevens verzamelen voor de tweede seizoenshelft van het BTCS kampioenschap”, vertelt Bart Van den Broeck. “Tijdens de kwalificaties gaven zowel Chris als ikzelf niet het volle pond, we wilden immers geen risico’s nemen op deze omloop, die voor ons beiden nieuw was. We kenden enkele kleine probleempjes, maar die werden door het team vrij snel opgelost.”
Opgehouden door enkele nukkige roadsters verloor Bart Van den Broeck veel terrein bij de start. “Ik kon geen kant uit bij de start. De wagens voor mij bleven zowat stil staan op de startgrid.” Toch besloot Van den Broeck het hoofd koel te houden en zich niet te laten verleiden tot een strijd met het mes tussen de tanden. “Tijdens de 13de wedstrijdronde kwam de Renault Mégane van David Hallyday naast mij, om onze Alfa op een ronde te zetten. Hallyday speelde het fair en nam geen risico’s. Iets wat niet gezegd kan worden van de jonge Juliën Schroyen, die het nodig vond om compleet naast de piste ons beiden te passeren. Een ongeoorloofd en absoluut niet goed te keuren manoeuvre, waardoor hij op een vuile lijn kwam en zowel mij als zijn eigen teamgenoot Hallyday aantikte. Onbegrijpelijk… Niemand snapt wat die kerel daar kwam zoeken, maar ondertussen is de Alfa van Traxx Racing wel rijp voor de schroothoop. Ik vind dit persoonlijk zeer jammer voor mijn makker en teameigenaar Chris Voet, vooral als je ziet op welke manier dit is gebeurd.”
|