Sylvie Delcour drie maal op het podium in Dijon !
Tijdens de Trophée de Bourgogne was Sylvie Delcour aan de slag in de Belgian Touring Car Series en in de VW Fun Cup. En het weekend in Dijon was niet alleen druk bezet, maar bracht ook de nodige successen voor Sylvie Delcour. Samen met Jean-Claude Meert won Delcour de eerste manche van de BTCS S2-klasse en kaapte dit duo tijdens de tweede BTCS manche nog een bronzen medaille weg, eveneens in de S2 categorie. En ook in de VW Fun Cup wist Sylvie Delcour op het podium te eindigen. Na een zes uren durende wedstrijd flankeerde ze met genoegen haar snelle gelegenheidsteamgenoot Olivier Van Oost op het derde trapje van het podium.
Tijdens de kwalificaties moest het SMR duo Delcour-Meert zich twee maal neerleggen bij de tweede stek in de S2 categorie, maar tijdens de eerste wedstrijd stevenden ze op de zege af. “We reden een heel goede wedstrijd met onze S2 Astra Silhouette van Street Machine Racing, in strijd met onze concurrent #23, die echter pech kende. Onze wagen draaide als een Zwitsers klokje en ook Jean-Claude deed zijn duit in het zakje met constante rondetijden. Dat gaf ons natuurlijk veel vertrouwen voor de tweede manche.” Maar die tweede manche verliep niet zo vlekkeloos. Al zag het er het eerste half uur toch zo uit dat de zege naar de SMR Astra Silhouette #10 van Delcour-Meert zou gaan. “Jean-Claude lag ruim aan de leiding in de S2 categorie, maar de stuurdoos van de motor begon nukkig te doen en gaf er de brui aan. Een extra pitstop (en zelfs een tweede: voor de pilotenwissel) was noodzakelijk en het hele probleem kostte ons uiteindelijk vele ronden. Tijdens de tweede wedstrijdhelft moest ik mij dus tevreden stellen met de derde plaats. Al bij al doen we toch nog een goede zaak voor het S2 kampioenschap, waar we nu aan de leiding gaan.”
Bovenop de twee BTCS manches trad Sylvie ook aan in de VW Fun Cup, waar ze Ruben Maes verving tijdens een wedstrijd over 2 x 3 uren. “Het was natuurlijk wel wat wennen, want de stap vanuit een S2 Silhouette naar een VW Fun Cup is groot en vraagt de nodige aanpassing. Ik werd met open armen ontvangen in het Team 25, waarvoor mijn dank, en kreeg er een goede en betrouwbare wagen, evenals een snelle ploeggenoot. Want het mag gezegd worden: Olivier Van Oost heeft twee dagen opeenvolgend het onderste uit de kan gehaald en klokte zeer snelle tijden. We streden samen lange tijd mee voor de zege, maar uiteindelijk moesten we ons na zes uren wedstrijd tevreden stellen met een derde plaats, op amper twee tienden van een seconde van de zilveren medaille. Hopelijk kunnen Olivier Van Oost en zijn maatje Ruben Maes hoog scoren tijdens de komende wedstrijden en zo de leiding in het kampioenschap veroveren.”
|