![]() |
|
|
|||
|
|||
Jean-Claude Meert kiest definitief voor BTCS
Jean-Claude Meert kiest definitief voor BTCS
Jean-Claude Meert, vorig seizoen in een Porsche 996 GT3 Supercup van First Motorsport samen met Henk Haane nog Belcarkampioen in de toenmalige Divisie 3, heeft definitief gekozen voor de BTCS. Na een voorproefje met de BMW 130i van G&A Racing tijdens de BTCS First Race Festival op Circuit Zolder heeft Meert voor de derde en vierde manche geopteerd voor de Klasse S2. Méér bepaald voor de Solution F Opel Astra van het team Street Machine Racing. En dit aan de zijde van één van de snelste amazones in België, Sylvie Delcour. “Toen ik de S2-Silhouettes zag rijden was ik meteen verkocht en tekende diezelfde week nog voor een gans seizoen bij Street Machine Racing”, verklaart J.C. Meert zijn keuze. “Ik kon er trouwens samenwerken met Sylvie Delcour die toch een pak ervaring heeft. En reeds bij mijn maidentrip in een S2 Silhouette in Dijon vertaalde zich dit in een uitstekende samenwerking. Op woensdag hebben we samen met een ingenieur van Solution F en een ex RBM-mecano de wagen op punt gezet. Op vrijdag was Sylvie door beroepsomstandigheden niet aanwezig en heb ik verder de wagen en het circuit kunnen ontdekken”. Sylvie Delcour draaide tweemaal de tweede chrono tijdens de kwalificaties na het exemplaar van KS Motorsport waarin Sougnez telkens de pole draaide. Tijdens de eerste wedstrijd kon ze doorstoten naar de leiding en na de pilotenwissel kon Meert de klus klaren met een overwinning in de Klasse S2 en een mooie achtste plaats algemeen. Jean-Claude lukte een kanonstart tijdens de tweede heat van het weekend en nestelde zich autoritair aan de leiding. Net voor de geplande pilotenwissel ging de elektronische stuurdoos echter stuk en moest Meert noodgedwongen de pits opzoeken. Er ging kostbare tijd verloren om het euvel te herstellen. Een pilotenwissel kon op dat moment niet gebeuren omdat Jean-Claude drie minuten minder dan de vooropgestelde rijtijd had verorberd. De wagen liep terug perfect, maar een nieuwe pitstop drong zich op voor de verplichte pilotenwissel. Door deze samenloop van omstandigheden verhuisde het duo naar de derde plaats in de Klasse S2. Maar toch net voldoende voor een nieuwe podiumplaats en de leiding in de tussenstand. “Ik ben zéér tevreden over het geboekte resultaat”, gaat de Brusselse zakenman verder. “De samenwerking met het Sylvie, het team en de ingenieur verliep vlekkeloos en we kunnen nu als leider richting 12 Hours of Spa. Ik hoop nu het seizoen verder af te werken met Sylvie en we zijn op zoek naar een derde piloot die met dezelfde filosofie kan fungeren tijdens de halve etmaalrace. Verder ben uiterst opgetogen over de S2 Silhouette Opel Astra. De wagen stuurt als een monoplace en vraagt een héél nauwkeurige afstelling. Het rijplezier is enorm met een Silhouette. Ik voel dat ik nog progressie kan maken. Vorig jaar kende ik een superseizoen en ben dankzij Henk Haane en First Motorsport gegroeid als piloot. En nu heb ik datzelfde gevoel met Sylvie Delcour. En dat, gecombineerd met de gedrevenheid en de spirit van Street Machine Racing, moet ons in staat stellen om de titel te viseren in de Klasse S2 en een dichte ereplaats algemeen. Ik hou van uitdagingen en heb bewust de lat hoog gelegd. Momenteel heeft me dat nog geen windeieren opgeleverd”, besluit een enthousiaste Jean-Claude Meert. Jean-Claude Meert: 00 32 475 270 475 E-Mail: jcm@idfx.be Site: www.idfx.be |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|