Frédéric Vervisch tweemaal op het podium in Oschersleben
In Oschersleben werd afgelopen weekend (12-13 mei) de tweede manche van het Duits Formule 3-kampioenschap afgewerkt. Frédéric Vervisch kwam als leider in de tussenstand naar Oschersleben. Het doel was dit weekend dan ook om zoveel mogelijk punten te pakken, een opdracht waar Frédéric met glans in slaagde. De 20-jarige Kortrijkzaan stond met zijn team JB Motorsport tweemaal op het podium.
In de eerste race vertrok Frédéric naast teamgenoot Nico Verdonck vanop de eerste startrij. Het verschil tussen beiden bedroeg in de eerste chronosessie slechts dertien duizendsten. Frédéric nam in de start de leiding over en werd op de huid gezeten door Carlo Van Dam en Recardo Bruins. In de zesde ronde zette de regen in en de toppers verkozen het om de race op slicks uit te rijden, in plaats van veel tijd te verliezen met een bandenwissel. Tot in de laatste ronde reed Frédéric aan de leiding in uitermate slechte weersomstandigheden. Toen werd hij gepasseerd door zijn teamgenoot. “Ik vertraagde om in de laatste ronde mijn positie niet op het spel te zetten, maar daar profiteerde Nico van om me voorbij te snellen”, vertelde Frédéric na de race.”
Ook in de tweede wedstrijd stond Frédéric op de eerste startrij. Dit keer naast Carlo Van Dam. De Nederlander won de start. Frédéric werd aangevallen door Recardo Bruins, maar hield de druk stand en kon na enkele ronden de achtervolging inzetten op Van Dam. Frédéric naderde hem tot op anderhalve seconde en werd nogmaals tweede. Frédéric vertelde na de race: “Toen ik Bruins eenmaal afgeschud had probeerde ik Van Dam opnieuw te naderen, maar hij had een te grote voorsprong om nog ingehaald te worden.”
Frédéric Vervisch: “Ik kan enkel positief op het weekend terugkijken. We reden opnieuw vooraan mee en konden voldoende tempo maken. Twee tweede plaatsen zijn niet slecht en we doen staan ook vooraan in de tussenstand van het kampioenschap. Het is voor ons belangrijk om de trend verder te zetten en regelmatig punten te scoren. Het eindklassement wordt pas op het eind van het seizoen opgemaakt. Iedereen bij JB Motorsport heeft dit weekend zijn uiterste best gedaan om dit resultaat mogelijk te maken.”
Op 9 en 10 juni rijdt de ATS F3 Cup in het kader van de 24 Uren van de Nürburgring.
(Persbericht)
|