![]() |
|
|
||||
|
||||
Ik weet niet goed...
... of ik dit bericht hier zou plaatsen of in het technisch hoekje, maar ik vind het niet technisch genoeg om het daar te plaatsen en het heeft wel iets te maken met trackdays
![]() Bestaat er een trekhaak voor een Honda Integra Type-R ? Binnenkort trapt mijn zus het thuis af en neemt haar auto mee, dan kan ik er eentje bij kopen om er de trackdays mee te doen maar dan zou ik wel zo'n "remork" moeten kunnen voorttrekken met daarop dan mijn trackday-wagen. Ik ben supercontent met mijn Integra (trekt lekker op op verlaten industrieterreinen ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Hey Jerre,
Informeer eerst en vooral eens goed achter die zaken, eigenlijk moet je de extensie E hebben op je rijbewijs bv. BE . Dan is er nog het gewicht, je moet zien dat de wagen die je voor je "remork" zet het gewicht mag trekken van "remork + auto". Zelfs voor sommige "camionettes" is dit een probleem.
|
||||
|
||||
Hey pudding1,
Het is wel zo dat je geen BE nodig hebt als je gesleepte gewicht niet groter is dan het leeg gewicht van de sleepwagen. Dwz dat je met een gewoon B rijbewijs een sleep mag trekken van maximum 3,5t als je in bv zo'n lichte vrachtwagen rijdt. Jerre, he mag met je Integra (leeg gewicht 1125kg) dus niet meer trekken dan 1125kg, remorque inbegrepen. En dit geldt enkel als je volgens de specs van je auto ook 1125kg of meer mag trekken. |
|
|||
|
|||
Zo'n Integra R is zo al goed genoeg voor trackdays, daar hoeft geen trekhaak onder.
![]() ![]() Daarbij komt ook nog eens het reeds aangehaalde probleem van rijbewijs/trekgewicht. Een auto-remork weegt al snel 450 kg, moet je toch op zoek naar een lekkere licht Trackday-voertuig om binnen de gewichtsgrens te blijven. |
|
|||
|
|||
Er is geen extra verzekering voor nodig voor een remorque maar je verzekerng moet wel op de hoogte zijn dat je een trekhaak hebt.
Je bent dan ook maar verzekerd als je binnen de boven vernoemde grenzen blijft natuurlijk. |
|
||||
|
||||
Mja, ik had het eigenlijk kunnen weten. Bedankt om me hier op te wijzen want ik had er niet aan gedacht eerlijk gezegd
![]() Ik had een Porsche 924 of een BMW E30 (of jonger) in gedachten om dan mee te nemen naar trackdays, mijn eigen wagen ga ik er niet voor gebruiken. Geen paniek LeonM ![]() ![]() MrKurtz, long time no see ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
er is idd geen extra verzekering nodig voor de remorque INDIEN de MTM(maximum toegelaten massa) niet meer dan 500kg is is de MTM van de remorque zwaarder dan 500kg dan moet deze uitgerust zijn met nrplaat voor een remorque(beginnend met een U of Q) & een eigen verzekering hebben een autotransporter heeft altijd een MTM>500kg dus MOET altijd met een Q of U nrplaat uitgerust zijn ivm rijbewijs: indien je je rijbewijs uitgereikt is voor 1989 dan heb je automatisch een rijbewijs BE(toch nog een voordeel aan oud(er) zijn |
|
|||
|
|||
Quote:
Een wagen + remorque is beduidend zwaarder en heeft dus wel een "aparte" verzekering nodig. Sorry voor men mis informatie. |
|
||||
|
||||
btw, als je een trekhaak laat steken, dan moet je naar de keuring. Als de treklast <750kg is het enkel een keuring van de trekhaak, anders moet heel je auto ook mee gekeurd worden. En Jerre, toch geen 924. Pak dan een 944 of zo. Overlaatst stond er zo eentje circuitgereed in Bortmeerbeek te koop voor een 5000EUR...
|
|
||||
|
||||
Tja, maar als ik het toch niet naar het circuit vervoerd krijg...
![]() |
|
||||
|
||||
Da's dan weer het nadeel van de (slechte) eigenschap te hebben van als je ergens in geïnteresseerd bent, je ook er zelf wilt (proberen) aan deel te nemen
![]() De liefde voor de autosport is terug gegroeid en ik heb 's kunnen proeven van een trackday. Wat ik had willen doen was zoveel mogelijk trackdays aandoen, zelfs lessen volgen en een gooi doen naar een race-licentie en daarna mezelf bij een team voegen. Dromen mag en proberen ook hé ![]() |
|
||||
|
||||
Dju, nu had ik iemand die mij met plezier zou voeren naar de trackdays (heeft rijbewijs D
![]() Maw, het plaatsgebrek voor een trackday-auto blijft. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Als dat op de paddock zelf zou kunnen...
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Als je in Zolder bedoelt, dan is de kans klein dat je permanent een box kan huren. Dan spreek ik nog niet over de prijs, voor een normale racedag van Eran is dat al snel 40€.
Ik moet zelf ook nog een plaatsje vrijmaken voor mijn toekomstige trackday auto. (Hopelijk komt die er snel ![]() Grtz |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|