De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 05-06-2007, 09:12
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular

EK Rallycross: 3de podium op rij voor De Keersmaecker

Opnieuw podium voor De Keersmaecker

Michaël De Keersmaecker is er in het Hongaarse Nyirad in geslaagd om via een tweede plaats zijn leiderspositie te handhaven in het Europees Rallycrosskampioenschap. De Keersmaecker is momenteel de enige Belgische piloot die een FIA-kampioenschap domineert. Met één overwinning en twee tweede plaatsen is hij net als vorig seizoen de gedoodverfde favoriet voor de titel in Divisie 1A. Toen ging het door een voetbreuk echter mis. Dit seizoen aast De Keersmaecker op revanche. En daar slaagt hij voorlopig in met brio.

“Het heeft afgelopen weekend wel aan een zijden draadje gehangen”, verduidelijkt de JDK-rijder.
“Ik had het geluk om terug op de knowhow van Guino Kenis en Christian te kunnen rekenen. Tijdens de vrije training ging een sensor van de krukas stuk, terwijl tijdens de kwalificatieheats de motor geen rendement gaf tussen 6000 en 6500 toeren. En dat is nu net het ideaal toerental om uit de startblokken te schieten. Tuner Rudy Leblon was niet aanwezig en het programma inzake de afstelling van de motor zat niet in onze laptop. Maar ondanks de storingen heb ik tijdens de tweede en de derde kwalificatieheat toch nog een tweede en een vierde chrono op de tabellen gezet. En dat is vooral te wijten aan het feit dat ik steeds op het goede moment de jokerlap indook”.

“Ook tijdens de finale was dit het geval. Vertrokken vanuit vierde positie tijdens de A-finale moest ik nog een plaatsje prijsgeven en ben reeds in de eerste ronde gaan jokeren. Ineens gaf de motor terug het volle pond en kon ik het gat met de voorliggers dichtrijden. Deze hadden de jokerlap nog niet afgewerkt en pas nadat iedereen dit had gedaan zat ik in tweede positie na de Franse Citroënrijder Bossard die de wedstrijd won. Wat de oorzaak was van de haperingen in de motor is nog niet gekend. Maar Guino en Christian hebben een berg werk verzet om alle bedradingen te controleren en blijkbaar heeft dit tijdens de finale toch zijn vruchten afgeworpen. Maar zonder de technische tegenslag was een tweede overwinning op rij zeker mogelijk geweest. Het circuit was zéér snel en het lag me uitstekend. Gezien de omstandigheden en het feit dat mijn voorsprong geslonken is tot 4 punten, ben ik uiterst tevreden met de tweede plaats”, besluit De Keersmaecker.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules