De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 15-02-2002, 21:12
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2001
Posts: 838
Donderdag 14 februari, vrije-trainings-dag

Februari komkommertijd ???

Wie gisteren de tijd had en even langs het circuit van Zolder liep zal al vlug gemerkt hebben dat er gereden werd ŕ volonté. De voormiddag was wel gereserveerd voor allerlei formule wagens. Met vijf formule Renault, drie Fordjes en een paar König formulekes, was de bezetting iets minder. Maar de namiddag beloofde. Zo werd de komst van Bas Leinders met Jaak Gabriëls, F1 en Minardi in verband gebracht, of zou het gewoon een actes de présence worden. Eens 13 uur hadden ze er allemaal zin in zelfs de zon stond op de eerste rij. Dat Valentijn niet voor racewagens en piloten telt werd snel duidelijk, hier werd geracet. Links en rechts werd al eens in het zand gebeten, tot dat om 13.35 « Jochen Magyar » voor de tweede keer op nog geen 3 maanden en Clio van First in de prak rijdt. Vorige keer was het op post 10-11 met een pracht koprol, nu was post 13 aan de beurt “uit liefde voor de vangrails” misschien, maar deze bougeren niet, een Clio wel. Piloot ok, Clio plat. Ondertussen konden we genieten van wat nostalgie, zo waren er twee bloed mooie Martini en nog wat ander Porsche’s uit vervlogen tijden op de piste. Bas Leinders was ondertussen ook op de track, en hij draaide enkele oer snelle rondjes met een « Radical Enduro » of was het een Minardi F1 in pret-a-porter out fit. Tot 16.15 genieten dus, en dan corrigeert de piloot van het Duitse Kissling Motorsport Team zijn Astra verkeerd in de chicane (P8) met enkele buitelingen als gevolg, iets wat hem woensdag werd voorgedaan door een privé Volvo. Dom natuurlijk, maar goed dat ze allemaal hun ceintuurkes aan hadden. In de loop van de dag zagen we ook nog een maagdelijke witte Porsche 996 biturbo (Belcar 2002 ??) en de citroen gele Audi van Dubois (Procar 2002 ??). In totaal moeten er zo een dertigtal wagens geweest zijn, denk ik.
Groetjes en tot donderdag.
PS: Foto's volgen, juist nog even wachten op a little help from my "333" friend.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-02-2002, 14:53
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Ik heb ook gehoord dat CARLA BRACKX haar privé BMW-Z3 in de muur parkeerde. Dit in een poging om Steve Spillebeen klaar te stomen voor het seizoen 2002.
Weet niet zeker of dit ook op donderdag gebeurde.

C U
Reply With Quote
  #3  
Old 16-02-2002, 23:26
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2001
Posts: 838
Re: Donderdag 14 februari, vrije-trainings-dag

Quote:
PS: Foto's volgen, juist nog even wachten op a little help from my "333" friend. [/B]
Voorlopig zijn de foto's te bekijken in

Mijn fotoalbum

En hopelijk werkt dat ???
Reply With Quote
  #4  
Old 16-02-2002, 23:46
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
die audi is idd bevestigd voor de procar met hemroulle en verbergt.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #5  
Old 16-02-2002, 23:47
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2001
Posts: 838
Quote:
Originally posted by Pascal
Ik heb ook gehoord dat CARLA BRACKX haar privé BMW-Z3 in de muur parkeerde. Weet niet zeker of dit ook op donderdag gebeurde.

C U
Woensdag zijn er van de 42 wagens maar 24 zonder kleerscheuren van het circuit geraakt. Een Subaru Impreza parkeerde zich in de muur juist voor de geluidsmeeting. Cor Snoekx (geluidmeeting) was er niet goed van. Hoeveel db zo een crash maakt ? "geen idee, te fel verschoten"
Reply With Quote
  #6  
Old 17-02-2002, 01:57
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
blijft toch leuk om dit soort verhaaltjes te lezen......houden zo voor 2002!

ennuh, de foto's werken..........
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #7  
Old 18-02-2002, 22:22
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2001
Posts: 838
Martini nr. 43

Quote:
Originally posted by Marshal
Hmm, is dit niet een zeer zeldzaam model? (Martini Porsche nr 43). Wie weet hier meer van? Greetz Mark R.
Donderdag ingeschreven in zolder door Helmut Reis uit Duitsland.
Site1: leert ons
Suzuka Circuit, Japan, August 28,1994:
Qualified: Third in GT2, 15th overall
Finished: Second in GT2, fourth overall

An extremely grueling 1000km race on the Suzuka Circuit in Japan saw Boris Said, who qualified the car in third place, Andreas Fuchs and Helmut Reis take the Callaway Corvette LM to second in the GT2 class (behind the sole survivor of three factory-entered Honda NSXs) and fourth overall.

Site 2: leert ons nog iets meer

1000KM Monza 1997
Did not finish................nr.9 -Helmut Reis (Porsche 911 GT2)
Site 3: samen met Belgen op het podium.
Les 2 tours d'horloge
Podium 1993:
1er scratch : Pierre Dieudonné / Willy Braillard / Pascal Witmeur sur Ford GT 40 2e scratch : Steve Hitchins / Philippe Harper / Alain Filhol sur AC Cobra
3e scratch : Jurgen Barth / Helmut Reis / Georges Sevin / Michael Irmgartz sur Porsche 911.
Enz...............
Over de wagen zelf ????????.
Reply With Quote
  #8  
Old 18-02-2002, 23:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
heb over een dergelijke wagen een verhaal in mijn kop zitten met VS, Laguna Seca uit een ver verleden........eens kijken of mijn hersenpan over een paar dagen meer weet

Hm, gastenboek werkt ook, heb de url doorgemaild naar de andere leden van team VDHB
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #9  
Old 18-02-2002, 23:11
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2001
Posts: 838
Thumbs up Re: Martini nr. 43

Quote:
Originally posted by Rrubinio

Over de wagen zelf ????????.

Volgens mijn 'archivist' en de archivalia, volgende uitleg
Naar mijn mening is het de "evolutie" Porsche 935 waar indertijd Ickx-Mass een aantal wedstrijden mee gereden hebben op het einde van de jaren 70.
Deze Porsche reed in het toenmalige GR5 kampioenschap (uithoudingswedstrijden)
De 2de Porsche is wat ouder en is volgens mij van het begin der 70-er jaren en is een gewone 911.

A.J.
Reply With Quote
  #10  
Old 18-02-2002, 23:31
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Ik dacht ook in die richting Rrubinio.
Misschien kan je als ze nog eens komen wat meer te weten komen.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #11  
Old 19-02-2002, 00:01
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Re: Re: Martini nr. 43

Quote:
Originally posted by Rrubinio



Volgens mijn 'archivist' en de archivalia, volgende uitleg
Naar mijn mening is het de "evolutie" Porsche 935 waar indertijd Ickx-Mass een aantal wedstrijden mee gereden hebben op het einde van de jaren 70.
Deze Porsche reed in het toenmalige GR5 kampioenschap (uithoudingswedstrijden)
De 2de Porsche is wat ouder en is volgens mij van het begin der 70-er jaren en is een gewone 911.

A.J.
Sorry maar als dien eersten een evolutie is van de 935 zie ik toch maar liever de 935-001


Die tweede Porsche is duidelijk een namaak RSR, hieronder fotootje model echte RSR kijk en vergelijk.:

__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #12  
Old 19-02-2002, 20:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
ik heb weer eens een discussie losgemaakt
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.