De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 01-12-2007, 08:41
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular

Ferrari F40 competizione Monte Shell '93 - Tamiya - 1/24

Hallo allen,

Werdt tijd dat ik me eens aanmelde op deze site. Ik heb alwel veel meegelezen, maar moest toch maar er eens van komen.
De meesten zullen mij herkennen van andere fora.

Dit project ben ik begonnen in het einde van 2006. Het is niet afgekomen voordat ik in maart dit jaar naar Amerika ben afgereisd. Nu kom ik over een week thuis weer aan en gaan we verder met dit project.

Dit project is ingewikkelder geworden dan ik in het begin had verwacht, Tamiya heeft zich helaas een beetje teveel zitten bezuinigen op de kit. Ze hebben een straat F40 genomen en andere velgen met decalsheet toegevoegd. Om het nog een beetje realistisch te laten lijken, wordt er het een en ander gescratched.

Om alvast jullie nu wat foto's te laten zien van de werkzaamheden tot zover, post ik hier een aantal foto's.

Reply With Quote
Old 01-12-2007, 08:42
De Paddock Regular

Reply With Quote
Old 01-12-2007, 08:43
De Paddock Regular

Reply With Quote
Old 01-12-2007, 08:44
De Paddock Regular

Reply With Quote
Old 01-12-2007, 08:44
De Paddock Regular

Reply With Quote
Old 01-12-2007, 08:45
De Paddock Regular

Reply With Quote
Old 01-12-2007, 14:31
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Hey, welkom hier
Dit ziet mij een interessant projectje uit. Misschien kan je ons op de hoogte houden, en ook wat commentaar geven op de pasvormen, correctheid, tekortkomingen, volledigheid van de kit?
Ben er zeker van dat sommigen hier hem ook nog ergens in de todo-stapel hebben liggen.
Old 01-12-2007, 14:51
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Zooo Erik, welkom hiero !!

Je zal wel merken dat er een groot verschil is met Modelbrouwers waar jij vaak zit (en ik ook) Hier bouwen we als het ware samen en is het oooo en aaaa gehalte veel minder. Kritiek is hier steeds op zijn plaats, zowel positief als negatief. Als het maar opbouwend is !!

WELKOM dus...
Reply With Quote
Old 01-12-2007, 14:56
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Ook van mijnentwege wens ik u van harte welkom op ons forum.

Goe bezig, het is in ieder geval een leuk project wat je ons toont.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 01-12-2007, 23:04
De Paddock Regular

Dank jullie ;-)

Het was ook inderdaad mijn bedoeling om wat meer kritiek te krijgen, met alle respect voor brouwers, leren doe ik er niet zoveel meer.

Dus hoop hier wél het een en ander bij te leren :-D

Pasvorm is op zich prima, de achterklep is helaas slecht. Ik moet het nog gaan aanpassen, en de body moet ik ook nog zien te redden. Dat is niet helemaal goedgegaan met het spuitwerk.
Maar dat komt over een week ofzo wel weer, als we weer in het koude kikkerlandje zijn.
Reply With Quote
Old 02-12-2007, 00:43
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!

Welkom hier en laat maar komen,goe bezig
Reply With Quote
Old 03-12-2007, 07:58
De Paddock Regular

Zal nog even moeten wachten, zit nog in de States. Ik kom aanstaande zondag thuis aan, dus de week erop zullen we wel weer beginnen.
Reply With Quote
Old 03-12-2007, 18:57
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Steef Hartither View Post
Het was ook inderdaad mijn bedoeling om wat meer kritiek te krijgen, met alle respect voor brouwers, leren doe ik er niet zoveel meer.

Dus hoop hier wél het een en ander bij te leren :-D
Dan zal ik maar meteen de spits afbijten, niet om "den ambetante" uit te hangen, maar wel om opbouwende kritiek te geven. Maar niet voordat ik je ook van mijn kant welkom geheten heb natuurlijk.

Ik vraag me dus af waarom je zoveel moeite doet om de uitlaten wat realistischer te modelleren door tussen de uitlaten het overbodige plastic weg te nemen, als je de uitlaten zelf laat schitteren van onrealisme door de gietnaden er overal te laten op zitten? Zelfde verhaal voor de turbo in- en uitlaten, de samenvoeging van beide helften van de versnellingsbak, enz. Nu mag je je model nog zoveel extra's en foto-ets onderdelen geven als je wil, het haalt allemaal weinig uit als je de primaire en elementaire modelbouw-regels over het hoofd ziet.

Mijn devies is altijd: bouw dat wat je in je bouwdoos zitten hebt zo perfect mogelijk, en dan pas moet je beginnen denken aan extra's toevoegen.

Zoals je zelf al zei : "Tamiya heeft zich helaas een beetje teveel zitten bezuinigen op de kit. Ze hebben een straat F40 genomen en andere velgen met decalsheet toegevoegd. Om het nog een beetje realistisch te laten lijken, wordt er het een en ander gescratched..."

Dit is helemaal correct hoor, maar als je de uitlaten, turbo's en alles wat nog meer vreselijke gietnaden vertoont laat zoals ze zijn, schiet je volgens mijn bescheiden mening je doel voorbij.

Ik hoop niet dat je dit ziet als het afbreken van een overigens verder mooie build, maar wel als een opbouwend stukje kritiek waar je (wellicht een volgende keer) misschien eens mee kan rekening houden.

En zoals mijn collega Paddockers hier al gezegd hebben, het "ooo" en "aaa" gehalte is hier heel wat minder als op een niet nader te omschrijven Nederlands forum, maar iedereen leert hier op zijn eigen niveau telkens weer wat bij...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 03-12-2007, 19:40
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Nu we toch zo ver zijn - ik wilde deze keer eens niet de spits afbuiten, want suggesties zijn me in het verleden niet altijd in dank afgenomen - wil ik er nog het volgende aan toevoegen.

Hetgeen wat Sennake aangeeft, kan ik enkel maar onderschrijven. Eerste de basisprincipes van de modelbouw onder de knie krijgen, dan pas beginnen denken aan andere dingen. Wat me echter ook opgevallen is, is dat de zetel en het dashboard misschien beter gespoten worden. Gespoten, krijg je een egale weergave van de kleur op de onderdelen en vermijd je ook dat alles er wat slordige (zo van, dit is snel snel gedaan) uitziet. Ook de zijrandjes van de gordels zou ik met mat rood wat aanstippen, zodanig dat de witte randjes verdwijnen.

Reply With Quote
Old 03-12-2007, 20:43
De Paddock Regular

Nee, liever dit dan ooo en aaa op dat niet nader te omschrijven forum.

Ik zal thuis bekijken of ik het kan repareren. Ik kan alleen simpelweg niet bevatten waarom ik dat heb overgeslagen. Normaal ben ik kien genoeg om dat randje even weg te schuren.

In ieder geval voor het opmerken en ik ga proberen de schade zomogelijk te beperken.

Ik zal ook kijken naar de stoel en het dashboard. Ik heb geen idee meer hoe die eruitzien, ik dacht dat het met normale belichting wel meeviel. Maar ik weet het simpelweg niet meer.
De gordels is een aanfluiting, dit was mijn 1e gordelsetje. Ik dacht van CrazyModeler. Ik had 2 besteld om te kijken welke beste was, 1 van CrazyM en 1 van ScaleProduction meen ik.

Ik weet ook niet of ik er nog heel veel moeite in ga steken. Dit zijn pre-us modellen van mij zegmaar. Tijdens mijn verblijf in de States ben ik anders gaan bouwen. Kwalitatief hoger.
Dus zodra ik thuis ben, zal ik even de boel moeten evalueren. In ieder geval bedankt
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules