De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 06-02-2008, 19:38
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

50th DAYTONA 500

Vrijdag vertrekken we weer met een bende naar Daytona voor de 50ste editie van de DAYTONA 500. We zijn met een bende van 10 man en voor mij is het de 10de keer (dwz 20% voor mij )

Tijdens het eerste weekend komt Max Dumarey in actie tijdens de ARCA 200 race in het voorprogramma van de Budweiser Shootout. Op de eerste zondag is het de pole qualifying.

Ook plannen we weer uitstapjes naar de kleinere circuits in de buurt zoals Volusia Speedway, New Smyrna Speedway en Orlando Speedworld.

Vanaf donderdag is het dan weer alleen Daytona dat de klok slaat.
Gatorade Duels kwalificatie races op donderdag, Craftman Truck series op vrijdag avond, de Nationwide (vroeger Busch) series op zaterdag (300 miles) en op zondag natuurlijk de DAYTONA 500, openingsmanche voor de NASCAR SPRINT CUP (naamsverandering van de NEXTEL CUP).

Alle tribune plaatsjes zijn helemaal uitverkocht en het weer ziet er goed uit...

Gaat weer een onvergetelijke 10 daagse worden. Als we tijd hebben houden we jullie op de hoogte
Old 06-02-2008, 20:21
Serre Serre is offline
De Paddock Rookie

50th Daytona 500

Quote:
Originally Posted by A.J. View Post
Vrijdag vertrekken we weer met een bende naar Daytona voor de 50ste editie van de DAYTONA 500.
Met een "bende", dat gaat dan weer iets worden...

Serre
Reply With Quote
Old 06-02-2008, 21:56
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular

Het gaat weer plezant worden blijkbaar.
Amuzeer je ginder en terug komen hé.

Reply With Quote
Old 06-02-2008, 23:20
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Nu Toyota versterkt is met Joe Gibbs Racing verwacht ik dat de Japanners een grote stap voorwaarts zetten. Al zal Hendrick aan het einde van het seizoen wel weer aan het langste eind trekken (al hoop ik stiekem op Kenseth). Met de overstap van Earnhardt Jr naar Hendrick zijn er dit seizoen geen excuses meer voor de meest populaire NASCAR coureur. En gaat 2007 rookie Montoya de Chase halen?

Ik ben benieuwd naar de single seater mannen zoals Franchitti, Carpentier en Villeneuve. De Canadees is voorlopig alleen bevestigd voor de eerste 5 races.

Gaat Dumarey komend seizoen in de nationale ARCA serie rijden? Als ik me niet vergis gaat ex-F1 coreur Scott Speed daar met steun van Red Bull ook in uitkomen.

Last edited by FIRE; 06-02-2008 at 23:24.
Reply With Quote
Old 07-02-2008, 11:43
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

In de ARCA Race zijn er meerdere interessante namen aanwezig. Maar vooral zijn er 74 inschrijvingen waardoor er een heel aantal rijders huiswaarts zullen moeten voor de race.
onder de deelnemers : Scott Speed, Dario Franchitti, Andrew Ranger als ex- open wheelers maar ook vaste ARCA piloten of mensen met NASCAR verleden : Bobby Gerhard (reeds 5x winnaar in Daytona 200), Kyle Krisiloff, Kirk Schelmerdine, Frank Kimmel, Greg Sacks en Norm Benning.
Gezien de goede eerste race van Max Dumarey op een Superspeedway in Talladega vorig jaar, zou hij wel best eens een sterke prestatie kunnen neerzetten.
De ARCA race is ook meestal eentje met heel veel brokken dus moet het geluk ook een beetje mee spelen.
Old 07-02-2008, 11:46
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by S. Claeys View Post
Het gaat weer plezant worden blijkbaar.
Amuzeer je ginder en terug komen hé.
Amuseren zal zeker lukken We hebben namelijk een villa met zwembad gehuurd vlak bij the beach op enkele km van het circuit !!!

http://www.cyberrentals.com/USA/Flor.../1/p160686.htm

Dat terug komen zal minder plezant zijn ...
Old 09-02-2008, 15:14
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

http://video.google.nl/videoplay?doc...arch&plindex=0

Reply With Quote
Old 09-02-2008, 16:48
De Paddock Regular

Het seizoen is begonnen.

Reply With Quote
Old 09-02-2008, 17:46
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by S. Claeys View Post
Het seizoen is begonnen.
Het seizoen is hervat:
http://sports.aol.com/fanhouse/2007/...ewart-wrecked/

Reply With Quote
Old 09-02-2008, 18:00
De Paddock Regular

Ja, weet het, ze doen dus gewoon verder.

The story continues,...

Reply With Quote
Old 22-02-2008, 02:17
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

LOSSE OPMERKINGEN BETREFFENDE DAYTONA 2008-02-21

- De inflatie heeft hard toegeslagen in de USA. Parkeerticket op de parking van een groot warenhuis, rechtover de speedway: auto 50$. Motorhome 100$. Parkeerticket op het West Lot (alleen voor Motorhomes) 500$ voor de periode van “Race weeks”.
- Zeer goede prestatie van Max Dumarey in de ARCA. Starten op de vijfde plaats is op zich niet buitengewoon, want in hoofdzaak te danken aan de afstelling van de auto (het verschil bedraagt slechts honderdsten van een seconde). Wat wel schitterend was, leek mij, was de maturiteit. Goed volgen (wat niet evident is met de drafting – zie Montoya), geduld hebben, geen avonturen wagen in de “second line” in het begin van de wedstrijd. Zag er veelbelovend uit, maar hij werd, volledig buiten zijn wil, in een ongeval verwikkend en out of racing.
- Alhoewel de 50e editie van de Daytona 500 (The great American Race) aangekondigd werd als “the most anticipated event in racing history” – kunnen ze het toch mooi uitdrukken die Ami’s – vond ik dat er minder show was dan de vorige jaren (ik heb de valschermspringers in het donker gemist op vrijdag en de Stealth bommenwerper).
- Het niveau van de Busch series (nu Nascar Nationwide genoemd – klinkt in het geheel niet) is bedenkelijk. Het is een uitzondering geweest als een niet Sprint Cup Serie driver (klinkt ook niet) – de big boys dus - in de eerste tien kon postvatten tijdens de wedstrijd; Grote uitzondering is Bryan Clauson. Finishte zesde, denk ik, tussen de big boys. Is amper 18 jaar oud. Nog nooit in Daytona gereden, buiten de training. Wordt een heel grote, naar mijn mening.
- Heb op Orlando Speedway kennis gemaakt met een 14 jarig broekje, welke met een Camso V8 like Stock Car (425pK) rijdt. De zetel moest extra naar voor gebracht worden, wegens de korte beentjes. Hier voelt men zich als jonge twintiger reeds een hele kerel met 200pK onder het achterwerk! Ook in New Smyrna waren 15 en 16 jarigen op de baan te vinden in diverse klassen met meer dan 450pK onder de kap.
- Grote tegenvaller was Juan Pablo Montoya. Na meer dan 1 jaar heeft hij van het draften op Daytona ( in Talladega was hij iets beter) nog altijd niets begrepen. Even was hij, door een gewaagde pitstop mee vooraan, maar na enkele ronden was hij opnieuw in het middenveld te vinden. Hij gaat vermoedelijk wel eens een wedstrijd winnen op ovaal, maar een topper wordt het nooit, wat opnieuw bewijst dat racen op een ovaal VEEL moeilijker is als zeer velen denken.
- Van de andere niet specifieke ovalracers is mij Sam Hornish Jr goed bevallen. Gilles Villeneuve leek mij ook zeer goed op weg, maar werd vroegtijdig in een ongeval betrokken. Maar JJ Almendinger mag men volledig vergeten en bij Dario Franchitti is alleen zijn echtgenote het bekijken waard.
- Formule 1 heeft in de USA werkelijk geen enkele betekenis. Gilles Villeneuve, toch een 500 miles van Indianapolis winnaar en F1 wereldkampioen, heeft na Daytona geen sponsor meer. Dus voorlopig out bij Nascar tot zich iemand met centen aanmeldt. En als een vrijgevige firma gevonden zal worden, zal het eerder voor zijn 500milen zege zijn dan voor zijn Formule 1 prestaties.
- De brandvrije overalls zijn werkelijk van superieure kwaliteit geworden. Tijdens de Pick up Truck race vloog, na een serieuze crash de auto van P.J.Jones volledig in de vlammen. Even was het toch bang afwachten, want het duurde toch een vijftiental seconden, schat ik, voor de wagen stilstond en de piloot eruit kon. Alleen een paar zwarte vlekjes op de overall.
- Andere Formule 1 piloot, Scott Speed, moest zich tevreden stellen met een zitje in de Arca 200. Nascar lacht er niet mee en iedereen, welke referenties men ook heeft, moet eerst in de kleinere klassen beginnen. Kan men zich voorstellen dat een toppiloot (zeggen we Sebastien Loeb) eerst in de Formule Ford moet aanvangen en daar zijn sporen moet verdienen, voordat hij in bijvoorbeeld GT3 mag rijden? Ondenkbaar.
- Na een incident tijdens de trainingen en een wraakactie bij het binnenrijden van de pits, hebben Tony Stewart en Kurt Busch een robbertje uitgevochten in aanwezigheid van de Nascar officials. Sanktie? Drie maanden voorwaardelijk. Ook dat is Nascar and the people like it.
- Tijdens een dragster wedstrijd op een highway (het is mij niet bekend of het een toegelaten wedstrijd was ) gaat een niet-deelnemer (hoe komt hij op de baan?) in het publiek. Resultaat 8 doden. Vijf regeltjes in het dagblad. In België had een volledige uitgave niet volstaan.
- Tot slot een niet sportieve beschouwing: Het valt mij op dat er ieder jaar in Florida nieuwe highways aangelegd worden, dat er nieuwe zaken gebouwd worden en dat er enkele andere komen leeg te staan. Men merkt een ongelooflijke economische activiteit (ook al gaat het nu wat minder). Wanneer is er in België nog eens enkele kilometer nieuwe weg aangelegd? Wanneer een nieuwe fabriek dan toch eens een vergunning heeft gekregen (na duizend verschillende adviezen en duizend verschillende verplichtingen) dan is het buurtcomité daar om zo veel mogelijk stokken in de wielen te steken. Europa werkt bestraffend en betuttelend, met zoveel regeltjes dat niemand er nog aan uit kan. Amerika laat nog vrijheid aan eigen initiatief. En toch zou ik er nooit willen wonen. Wat zou een land met de helft van beide toch heerlijk zijn.
Reply With Quote
Old 22-02-2008, 12:37
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...

Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
- Formule 1 heeft in de USA werkelijk geen enkele betekenis. Gilles Villeneuve, toch een 500 miles van Indianapolis winnaar en F1 wereldkampioen, heeft na Daytona geen sponsor meer. Dus voorlopig out bij Nascar tot zich iemand met centen aanmeldt. En als een vrijgevige firma gevonden zal worden, zal het eerder voor zijn 500milen zege zijn dan voor zijn Formule 1 prestaties.
Verkeerde Villeneuve.
Old 22-02-2008, 14:29
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Inderdaad. Pasen is nog té ver af en de doden zijn niet herrezen. Moet dus Jacques Villeneuve zijn. Sorry about that.
Reply With Quote
Old 22-02-2008, 21:05
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
LOSSE OPMERKINGEN BETREFFENDE DAYTONA 2008-02-21

1 - Het niveau van de Busch series (nu Nascar Nationwide genoemd – klinkt in het geheel niet) is bedenkelijk. Het is een uitzondering geweest als een niet Sprint Cup Serie driver (klinkt ook niet) – de big boys dus - in de eerste tien kon postvatten tijdens de wedstrijd; Grote uitzondering is Bryan Clauson. Finishte zesde, denk ik, tussen de big boys. Is amper 18 jaar oud. Nog nooit in Daytona gereden, buiten de training. Wordt een heel grote, naar mijn mening.

2 - Van de andere niet specifieke ovalracers is mij Sam Hornish Jr goed bevallen. Gilles Villeneuve leek mij ook zeer goed op weg, maar werd vroegtijdig in een ongeval betrokken. Maar JJ Almendinger mag men volledig vergeten en bij Dario Franchitti is alleen zijn echtgenote het bekijken waard.

3 - Andere Formule 1 piloot, Scott Speed, moest zich tevreden stellen met een zitje in de Arca 200. Nascar lacht er niet mee en iedereen, welke referenties men ook heeft, moet eerst in de kleinere klassen beginnen. Kan men zich voorstellen dat een toppiloot (zeggen we Sebastien Loeb) eerst in de Formule Ford moet aanvangen en daar zijn sporen moet verdienen, voordat hij in bijvoorbeeld GT3 mag rijden? Ondenkbaar.
1- Het is natuurlijk ook niet eenvoudig voor de jonge en onervaren talenten om tegen de ervaren Cup coureurs en big budget teams te strijden.

2 - Het werd ook eens tijd voor Hornish. Op Daytona na heeft hij nog weinig gepresteerd. Carpentier en Franchitti vond ik best goed.

3 - Inderdaad respect voor Speed dat hij in een "lage" klasse als ARCA begint. Hij had ook IRL of ALMS kunnen gaan doen. Al had hij misschien ook weinig andere keuzes ivm sponsor Red Bull.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules