![]() |
|
|
||||
|
||||
GP F1 Spanje 2009
Vandaag is het weer zover
![]() Button kon gisterne de pole van Vettel afsnoepen, maar deed dit wel met een lichtere wagen dan Vettel de gewichten Quote:
*Massa, hij staat blijkbaar zwaarder dan de jongen voor en achter hem, is ferrari al terug bij de top ? *Alonso, staat wel nogal licht voor zo een tegenvallend resultaat. *Hamilton, hij staat precies wel heel zwaar ![]() *Raikkonen Ik ben eens benieuwd wat de race straks gaat geven, te hopen weer een boeiende race met wat mooie acties. (En te hopen doen mijn gouden f1 rijders het goed, zodat ik nog wat plaatsen naar boven kan opschuiven ![]() ps: Let allemaal goed op voor eventueel discussie matriaal ![]() |
|
||||
|
||||
toch wel een behoorlijke race gezien, maar niet echt een goede strijd.
Vettel kon niet voorbij Massa, ik begreep de strategie van redbull niet echt goed, ze hadden Vettel toch wel 1 ronde langer kunnen buitenhouden om massa te paseren. De move van de dag kwam wel van Alonso en Webber, schitterende actie. Ik ben benieuwd tegen wanneer de ferrari voledig betrouwbaar vooraan kan meedoen. |
|
||||
|
||||
De GP van Spanje is traditioneel een race waarin weinig ingehaald wordt. Vettel mist zijn start en eindigt daardoor slechts 4e.
Massa had dan weer wel de snelheid, maar er was een probleem met de tankinstallatie bij zijn laatste pitstop. Hij moest hierdoor zowel Vettel als Alonso doorlaten in de laatste ronden om brandstof te sparen. In de uitloopronde is hij dan ook stilgevallen. Buiten de startcrash en enkele inhaalacties/inhaalpogingen door het gras was er niet veel te beleven. Volgende GP is die van Monaco. Ik ben zeer benieuwd of Ferrari daar vooraan zal rijden. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Met een beetje geluk kan Peter Baert dit berichtje "copy and pasten" na de GP van Monaco
![]() Voor de rest: weinig tot niets te melden over de GP van Spanje; ik heb goed opgelet, maar er is volgens mij (misschien jammer genoeg) bitter weinig om te discussiëren... Spanje is altijd een beetje treintje rijden, alhoewel de tussenafstanden deze keer eigenlijk te groot waren om echt te spreken over een inhaalprobleem. Bijna iedereen reed een beetje een geïsoleerde koers, en de weinige inhaalbewegingen die we gezien hebben kwamen dikwijls voort uit een pitstop, of het uitrijden uit de box. Maar goed, qua punten doen Button en Brawn weer een goede zaak, blijft ook RedBull bij de les, en zakken Ferrari en McLaren nog wat dieper weg in de anonimiteit. Ik durf er er redelijk veel om te verwedden dat de wereldkampioen dit jaar een Brawn of een RedBull zal zijn... Vanuit moreel standpunt gezien gun ik Brawn dan het meeste de titel, maar vanuit modelbouw-technisch standpunt gezien zie ik liever een RedBull de titel pakken, omdat die livery zo prachtig is! ![]() |
|
||||
|
||||
Toch weer een héél sterk weekend van Brawn GP.
Maar 't is nog eens duidelijk dat ze veel schrik mogen hebben van de Red Bulls, die blijven ook overal snel rijden. Enja Ferrari, de snelheid is er al wel, nu nog de betrouwbaarheid en het geluk aan hun zijde, en we kunnen nog spannende races zien tussen deze drie teams. Enja wat met Toyota, vorige race zo sterk (behalve op tactisch vlak), en nu moeilijkheden om te volgen ... benieuwd hoe de volgende races voor hen verlopen. En die kranten schrijven maar "Button moest winnen" ... alsof dat Ross Brawn Button zijn strategie omgooide om zo Barrichello te passeren ... Als ze zeker wisten dat die 2-stop strategie ineens de juiste strategie was, hadden ze toch ook wel zeker Barrichello ook omgezet. Jenson zelf was zelfs niet meteen akkoord met de switch... Zolang ze het maar uitgepraat krijgen! En ik gun Barrichello zeker een overwinning, maar onverdiend was Jenson zijn zege nu ook niet. In zijn eerste stint kon hij Barrichello toch gewoon volgen, in zijn 2e stint stond hij in't begin natuurlijk veel zwaarder, maar de laatst stint (op harde banden), daar was Jenson zowat de enige rijder die nog aanvaardbare tijden wist te rijden. Ik kijk al uit naar de GP van Monaco, hopelijk nog eens Jenson op de bovenste podiumtrede. Zo'n speciale GP zie ik hem graag ook winnen. Maar de kwalificatie is natuurlijk al belangrijker dan waar ook (buiten Barcelona misschien, als we de statistieken als wet mogen beschouwen).
|
|