![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Slecht nieuws in aantocht uit Zwitserland/Beieren?
Quote:
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#2
|
||||
|
||||
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#3
|
||||
|
||||
Jammer dat het hele F1 avontuur van BMW niet geslaagd is. Maar ik zie ze als fan toch liever bezig in Sportscars/GT dan in de F1. Benieuwd of ze een alternatief programma gaan opstarten of niet...
|
#4
|
|||
|
|||
Bij BMW en autosport denk ik aan toerwagens (S2000 en in het verleden Super Touring), de M3 GTR GT2 (vorige versie) en oude/nieuwe 3 en 1 Series ingezet door privateers in allerlei kampioenschappen. Kortom BMW en F1 is geen combinatie waar ik het eerst aan denk, al heeft dat natuurlijk ook te maken met het feit dat mijn interesse in F1 de laatste jaren minder en minder is geworden.
Ik hoop dat men nu met de GT2 in Europa gaat racen (FIA GT, LMS, Le Mans). Ik heb ergens gelezen (forum van dtm.com?) dat BMW interesse heeft in DTM als die overstappen naar GT2 (of een soort GT2) reglement. Last edited by FIRE; 29-07-2009 at 11:00. |
#5
|
||||
|
||||
BMW heb ik nooit "ervaren" als een F1-team. Touring cars, GT's en zelfs rally is wat ik me voorstel bij een merk als BMW. En DTM natuurlijk: daar mis ik ze nog het meest. Dat ze daar hun centen maar terug in stoppen. Fabrieksteams in de F1 zijn sowieso veel afhankelijker van keiharde resultaten dan privé-teams, die iets minder gevoelig zijn voor een periode van wat "mindere" resultaten omdat het devies "win on sunday, sell on monday" op hun geen invloed heeft. Zolang er geld is natuurlijk.
Last edited by Sennake; 29-07-2009 at 11:48. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Wel spijtig dat we zo weer een team verliezen, ik ben eens benieuwd hoeveel wagens er volgend jaar op de grid staan. Er zouden wel nieuwe teams komen, maar ik denk niet dat bmw het laatste team is wat de f1 dit jaar vaarwel zegt. Na de zeer magere stoelendans van 2009, wordt het rijders veld in 2010 misschien nog eens goed doorheen geschud. ![]() Last edited by smiley; 29-07-2009 at 12:20. |
#7
|
||||
|
||||
De grootheidswaanzin heeft BMW uiteindelijk genekt. We verdubbelen de staf gewoon en de resultaten zullen wel komen, is niet het recept dat je wereldkampioen zal maken. Net als bij Honda, die ook dachten dat ze het alleen konden redden, is het misgegaan. De resultaten blijven immers uit. BMW bengelt, net als Honda vorig seizoen, steevast helemaal achteraan. En dus "past de F1 niet meer in onze strategie". Dooh!
Indien de BMWs dit jaar mee vooraan hadden gestreden, was deze beslissing allicht niet gevallen. Wel jammer dat hierdoor weeral een privé team pur sang, Sauber was dat toch wel, is verdwenen: verkocht aan een gigant die zijn hand er niet voor omdraait om alles op te doeken wanneer het niet lukt. BMW had gewoon motorenleverancier moeten zijn en blijven van Sauber. Dan had Sauber nu met een motoren probleem gezeten voor 2010 en hem kennende had ie dat wel opgelost gekregen tegen dan. Frank Williams heeft uiteindelijk gelijk gekregen. Last edited by Guido; 29-07-2009 at 14:41. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#9
|
||||
|
||||
Dat zal een open vraag blijven, want zou de Honda motor dezelfde prestaties gehad hebben als de Mercedes? Bovendien hadden ze uitvoerig KERS getest, dus het zou een KERS auto geweest zijn. Zeggen dat Honda even succesvol zou geweest zijn als Brawn nu is, is eenvoudig gesteld. We zullen het nooit weten.
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Honda BMW Sauber BMW haalde betere resultaten dan Honda in de afgelopen jaren. Dat het dit jaar minder is, is waar. En dat heeft meegespeeld in de beslissing om te stoppen, aldus een BMW managementlid. Jammer dat Heidfeld en Kubica nu zonder zitje vallen voor 2010. Het zijn beiden goede piloten en ik hoop dat ze kunnen starten in een ander team. Er zou trouwens ook sprake zijn om, vanaf 2010, per team 3 wagens te laten racen om zo het veld groter te maken. Als ze dat doen, vind ik dat ze ook privateers met 1 wagen (mogelijk zelfs een "Jahreswagen") moeten toelaten en hen in een apart kampioenschap laten rijden. Een mix tussen DTM en WTCC, maar dan met F1 wagens ![]() |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Of een van de nieuwe kandidaten die de structuur overkoopt?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#12
|
||||
|
||||
Miljoenen spenderen aan een proeftuin die F1 heet? 8.100 medewerkers verzoeken om het bedrijf te verlaten? Tja, dat kan de beste manager ter wereld nog niet rechtpraten. Zo op het eerste zicht lijkt BMW wel een nette werkgever, hoe rot het ook is voor de betrokken personen.
Quote:
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#13
|
||||
|
||||
Beetje tegenstrijdig in de verklaring van BMW:
Strategie: Duurzaam, groen, de welbekende blabla Racen: Alleen met modellen die ook voor de consument geproduceerd worden voor toch dat beetje sportieve imago. Dus WTCC, FIA GT3 en FIA GT4, ALMS/Le Mans GT2.........misschien GT1, DTM, Cups en Rally. Geen plaats dus voor Formule 1. Logisch, ik kan het volgen..............maar waarom gaan ze dan door met Formule BMW (wellicht in geknepen vorm)?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#14
|
||||
|
||||
Inderdaad, dat had ik ook zitten denken, en hoop stiekem dat het gebeuren zal.
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Wat er in 1 ruk, voor het gemak, niet bij vermeld staat, zijn de resultaten als motorenleverancier. Mag je die van BMW als motorenleverancier er ook eens naastzetten. Honda heeft een veeeel langere F1 traditie dan BMW ooit bij elkaar zal kunnen rijden. Blijkt trouwens ook uit de reacties die hier te lezen vallen, dat BMW en F1 in de perceptie van de mensen sowieso niet zo lekker bekt. Bovendien werd BAR - wat later integraal Honda werd - vice kampioen in 2004. Van motorenleverancier naar fabrieksteam, was voor beiden een stap te ver. Met daarbij in het achterhoofd houdend dat Honda in de verkoop enkel Honda als merk heeft (het eigen Acura niet meegerekent) en dus volledig zelfstandig is - een van de weinigen. BMW heeft ook Mini en Rolls in de portefeuille, toch merken waar marges gedraaid worden, lijkt me. Dat BMW de stekker eruit haalt, geeft aan hoe hard de crisis inhakt. We zullen de echte gevolgen pas in 2010 en daarna gaan merken. We zitten er nu pas midden in. Was het grootheidswaanzin of hoogmoed? Wie zal het zeggen. Vanaf 2010 zullen er ook geen Bimmers meer te zien zijn op de F1 pistes, zoveel is wel zeker. Last edited by Guido; 29-07-2009 at 23:38. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|