Paasmaandag 1 april, Probe & einstellfahrten - Spa Francorchamps
Wat doet een mens zoal op tweede paasdag?. En wanneer die dan nog op de 1ste april valt, is uiterste voorzichtigheid geen luxe. Maar donderdag had ik wat opgevangen over training op Francorchamps, en 1 april maar bij navraag bleek dat niemand daar maar iets over afwist, behalve ik dus.
Grap of niet, na het zoveelste hard gekookt ei en Paas cake vertrokken wij richting Spa-Francorchamps. Dure joke spookte het door mijn knikker toen bij het naderen van het Circuit geen extra decibels te horen waren. Of toch………… Yes, de eerste Ferrari schiet de Source rond. Waarschijnlijk hebben de meeste teams ook hun twijfels gehad over de datum want van de 60 wagens die er zouden zijn, tel ik er maar een twintig tal. De grootste vertegenwoordiging was van Porsche met een stel Super Cups, maar er was ook de Audi Avant RS4 van Manfred Wollgarten, de Ferrari 360 Modena van het Czech Team met aan het stuur Robert Pergl, twee Clio’s van het ERG team met Jonckheere en Beulen, evenveel Radicals, de Yaris van Houbben reed ook enkele rondjes en dan waren er nog een handvol Historische Rennwagens zoals dat op het Zeitplan stond. Pers was er niet, maar het was dan ook 1 april.
Voor foto's van (1/04/02 Test dag) klik hier >>>
http://yucom.shareaphoto.com/pickup....f2d8d4cb9f4e04