![]() |
|
|
||||
|
||||
GP F1 Singapore
De kwalificaties van deze avondrace zijn net gedaan en Alonso staat op pole ondanks een probleem in Q2.
Massa viel al in Q3 uit. Zijn wagen leek te blokkeren. Heeft Ferrari een algemeen probleem of is dit toeval? En deze keer ga ik eens geen negatieve kritiek geven op Schumacher ![]() En Barrichello heeft een supertijd gereden. Een zesde tijd met de bescheiden Williams is zeker niet slecht. De 5 kandidaten voor de titel staan op plaats 1 tot en met 5 op de startgrid. Kan het nog spannender? Ik ben benieuwd naar de race morgen. |
|
||||
|
||||
Massa was er al uit in Q1, niet in Q3
![]() |
|
||||
|
||||
Ik ook, maar vooral naar de start.
|
||||
|
||||
Ik tel omgekeerd
![]() De race vandaag begon rustig met een start zonder incidenten. Uiteindelijk toch een safety car voor een hinderlijk geparkeerde wagen. Tot in het midden van de race gebeurde er eigenlijk niets speciaals en vanaf dan heb ik een mooie GP gezien. Veel inhaalacties, enkele aanrijdingen en uitvallers en nog een safety car. Het verschil tussen gebruikte en nieuwe banden maakte voor Kubica het verschil tussen geen punten en 6 punten. Door de strategie van Webber kon hij toch nog belangrijke punten pakken. En Hulkenberg en Massa hebben een degelijke inhaalrace gereden. Ik kon deze race, ondanks een saaie startfase, wel smaken. Op naar de GP van Japan. In het kampioenschap is nog lang niets beslist. 1 Mark Webber 202 2 Fernando Alonso 191 3 Lewis Hamilton 182 4 Sebastian Vettel 181 5 Jenson Button 177 Last edited by Ottooke; 26-09-2010 at 20:06. |
|
||||
|
||||
Vond het bluswerk van Kovalainen anders ook leuk om te zien.
|
|
||||
|
||||
Wat me bij de start al direct was opgevallen: Spa is een boeregat...
De tweede helft van de race was inderdaad best te pruimen. Kubica heeft weer z'n best gedaan, nieuwe banden of niet, die man kan rijden! Ik hoop die man toch mee te zien rijden bij de top. |
|
||||
|
||||
Dat was voor mij dé man van de wedstrijd: de ongelooflijk coole Fin Kovalainen saves the day!
|
|
||||
|
||||
Wat mij opviel was hoe fragiel die F1 wagens zijn! Een simpele tik in een bocht en ze moeten opgeven. De laatste jaren volg ik CART/IRL niet meer zo maar daar waren en zijn ook straatraces. Als ze daar een tik krijgen rijden ze gewoon door.......
Kubica buitenom inhalen? Strakke actie En ja welke strategie moeten de koplopers gaan volgen? Komen er nog 3 of 4 GP's? Dat hele Korea verhaal begint aardig dramatisch te worden.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Kovalainen heeft inderdaad mooi het vuur gedoofd, maar ik vond het toch gevaarlijk. Eerst twijfelde hij om de pitlane in te rijden. Gelukkig hinderde hij hiermee geen andere wagen. Uiteindelijk stopt hij vele meters van een interventiepost. Vrij snel kreeg hij, vanuit de pitlane, een brandblusser aangereikt. Het vuur was daarna wel onder controle, nog voor er een marshal ter plaatse was. En ook al vond ik het gevaarlijk, ik vond het ook wel goede televisie en publiciteit voor Lotus.
Over de schadegevoeligheid van de F1 wagens: Webber had na de aanrijding met Hamilton schade aan een velg. De schade viel nog mee en de bandendruk bleef in orde. Het had dus een totaal ander einde kunnen zijn voor Webber. Maar een (toekomstige) kampioen moet soms het geluk aan zijn zijde hebben ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Ondanks het feit dat Hamilton 50 punten verloren heeft in de laatste 2 races.. is hij zeker niet uitgeteld voor de titel. Hij is een van de betere maar heeft niet altijd geluk en is een beetje soms overhaastig.. maar ja... beter dan Button die alleen maar profiteert van andermans blunders... Alonso..spijtig genoeg.. gewonnen, moet we zeggen.. die man heeft veel ingehaald qua punten.. maar ik hoop voor Mark Webber dat hij de volgende wereldkampioen wordt.. hot wordt tijd.. misschien krijgt hij geen andere kans... Massa... kon beter... maar moet toegeven dan zijn ploegmaat veel beter bezig is dan hijzelf... hopelijk wordt hij beter volgend jaar...
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|