![]() |
|
|
|||
|
|||
Fryske Falk - F104 Starfighter ombouw - 1/32
Naast de Spider zal ik ook een ander project willen afmaken, het is een redelijk ambitieus project, maar eigenlijk valt het ook wel mee.
Ik heb jaren met het idee rondgelopen om de North American Eagle na te maken, die ook op Discovery te zien is geweest. Het betreft een F104 Starfighter straaljager, die omgebouwd is om als recordbreker het snelheidsrecord te verbeteren. Ik ben er afgelopen jaar al ergens mee begonnen, maar het heeft het vuur nog niet echt aangewakkerd bij mij. Daarom dat ik er nu mee aan de gang zal gaan. Het idee was dus om de NAE na te bootsen, maar dit idee heb ik laten varen. Het is op zich prima te doen, maar kennelijk is het teveel moeite voor de heren van het project om goede referentie foto's te sturen, of überhaupt te reageren op 1 van mijn e-mails. Daarom heb ik geen zin meer om die wagen na te maken, daarentegen ben ik met een nieuw plan gekomen; de Fryske Falk ofwel de Friese Valk. Zelfde idee, maar nu voor op de grote zoutvlakten in Friesland De livery zal nu voornamelijk blauw/wit zijn, met op het staartvlak de welkbekende Pompeblêden. En in plaats van een arend, komt er een boomvalk op de romp. Het idee was om deze gestileerd op een decal te maken, maar ik heb besloten om het iets gewaagder te maken en het te gaan airbrushen. Dit om mijn airbrush kunsten wat te oefenen. We beginnen met een reeds gebouwde F104 met Ferrari-livery ![]() En trekken de vleugels eraf ![]() Nog wat andere onderdelen die niet meer terug komen ![]() En stukken die eraf gaan ![]() ![]() ![]() Dan komt onder de romp een frame voor de wielen ![]() Die nog wat versterkte diende te worden ![]() En het plamuurfeest kan beginnen ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Dan nemen we de staartvleugel, die kunnen we goed gebruiken als neusvleugels
![]() En dit is dan het resultaat ![]() Die op de neus worden geplakt voor extra stabiliteit bij hogere snelheden ![]() ![]() Even een voorproefje voor het airbrush werk, die gekke vormen worden maskeerstukken, die me met de grove lijnen kunnen helpen. ![]() |
|
||||
|
||||
Sorry, te vlug geweest in mijn reactie.
Heb je referentiefoto's van dit ding? Ik vermoed dat het om een toestel gaat dat heeft gediend om één of ander snelheidsrecord te land te breken?
Groetjes, Domi. Last edited by Dominique; 14-02-2011 at 00:21. |
|
|||
|
|||
Quote:
Het is inderdaad een voertuig ontworpen voor records, maar nog nooit potten kunnen breken. Als je bij google north american eagle intoetst, vind je veel foto's. Maar ben nu ook wel benieuwd wat jouw eerste reactie was? |
|
||||
|
||||
Ik zat ook met de vraag naar referentiefoto's, maar nadat ik je zoektip voor google even intikte, heb ik nu wel een idee welke weg je ingeslagen hebt.
Ik blijf nieuwsgierig. ![]()
|
|||
|
|||
Ik begrijp niet waarom referentie-foto's in dit geval belangrijk zijn? Of het moet puur ter beeldvorming voor jullie zijn, want ik gebruik er geen enkele meer van. vanaf datgene wat ik nu heb, zal alles volgens eigen inzien zijn.
![]() Last edited by The creative explorer; 14-02-2011 at 12:15. |
|
||||
|
||||
leuk projectje! ik volg!
|
||||
|
||||
Het gaat mij nu niet direct om die referentiefoto's, maar wel om het feit dat we weten wat je wil gaan bouwen. Zodat we een idee hebben welke richting je uitgaat en wij hier niet de hele tijd van die onnozele vragen gaan stellen.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() En dat kunnen we goed hoor, onnozele vragen stellen ![]() Ik wist trouwens niets af van dit project, en ik vind het interessant. Ook wat je eerst wou doen, dus het origineel nabouwen lijkt me trouwens een erg leuk project. Toch eens over nadenken... Wat is eigenlijk precies de reden dat je dit eerste idee laten varen hebt? Dat die mannen niet antwoorden op je mails, tot daar aan toe; maar er zijn toch voldoende foto's beschikbaar op het internet? Of vergis ik me? Veel succes in elk geval met de Friese versie van de Eagle! |
|
|||
|
|||
Nice !!!
Suc6 met het vervolg ! Grtz, G |
|
|||
|
|||
Je mag best onnozele vragen stellen hoor
![]() Ik had alleen wel gedacht dat de meesten de auto zouden herkennen van de Discovery serie, die is namelijk erg vaak herhaald. @Guy; eigenlijk wel die reden. Ik heb andere referentiefoto's nodig dan ik op het internet kan vinden en als ik dan netjes vraag om wat referentiefoto's, hier geen antwoord op krijg, na herhaaldelijk proberen, dan is de lol er ook vanaf. Vandaar dat ik nu mijn eigen weg in ga slaan, het zal een verbeterde versie worden van de auto die ze bij de NAE gebruiken. Ik zal een paar aerodynamische verbeteringen toevoegen en kijken wel waar het schip strand. Het grote voordeel is dat ik mijn eigen creativiteit en kennis mijn gang kan laten gaan en wat minder wordt gestrikt door het nabouwen van een bestaand iets. Mijn handtekening zal duidelijk zijn....hahaha |
|
|||
|
|||
Even een kleine update, er lijkt nog niet zoveel te gebeuren, maar het is vrij arbeidsintensief om de onderdelen te maken en op elkaar aan te laten sluiten.
De eerste structurele wijziging zal een overkapping over het achterstel zijn. De NAE heeft dit open en ik kan mij indenken dat dit veel turbulentie veroorzaakt, ik maak hiervoor een soort vleugel die zal bijdrage aan stabiliteit en het verminderen van drag. Hier is 3/4e van de vleugels al klaar, goed is te zien dat de achterwielophanging wordt gesloten ![]() De vleugelvorm lijkt ook al te komen ![]() ![]() Zo heeft het wel wat of dat er een concorde onder het toestel vastzit haha ![]() En de achterkant, alles is nog best ruw en zal moeten worden bijgewerkt. ![]() |
|
|||
|
|||
De laatste tijd heb ik wat last van drukte en ben een beetje ongemotiveerd, het bouwen gaat langzaam verder, maar concreet gebeurt er echter niet zo veel. Daarnaast ontbreekt de motivatie ook een beetje om de vorderingen te posten, dit is absoluut geen schreeuw om aandacht, het houdt mij echter tegen om wat frequenter te posten. Ik heb niet echt het gevoel dat er veel interesse is in mijn bouwsels en dat is verder ook geen probleem, ik weet dat ik een vreemde eend in de bijt ben hahaha en ik doe lekker dat wat ik leuk vind. Feit is wel dat ik de paddock altijd een tof clubke heb gevonden, het is ook het enigste forum waar ik nog wat projecten post.
De update van de Fryske Falk; De vleugels hadden nog wat gekke putjes in de vleugels, dus die kregen nog een beetje plamuur ![]() Een beetje moeilijk te zien, maar de vleugelvorm is aanwezig ![]() En de ingredienten voor de wielen van de Falk, een allegaartje, maar ik heb goede hoop op een goede afloop haha ![]() Hier heb ik 2 'binnenwielen' van een oude kit samengeplakt ![]() En ik kreeg nog een extra ingeving, ik wilde de brandstoftanks ook gaan gebruiken, het gedeelte tussen de tapejes werd verwijderd ![]() ![]() En weer samengeplakt ![]() De 1/35 militaire wielen werden afgevlakt op de Proxxon ![]() Net als de middelste wielen ![]() En het voorwiel ![]() |
|
|||
|
|||
Het origineel (de NAE) had open wielen en ik vond het maar raar, ik heb daarom de pods gemaakt, dit om de wielen een betere aerodynamica te geven. En het lijkt nog eens geinig ook haha
![]() ![]() Dit moet natuurlijk aangepast worden ![]() En dan gaan we de spuitcabine in ![]() Primertje erop ![]() En een mooi kleurtje blauw. ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
In ieder geval blijf ik nieuwsgierig je bont allegaartje volgen. ![]()
|
|