![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Porsche 911 V8 Twin-Turbo - Doyusha - 1/12
De Porsche 911 V8 TwinTurbo!
Het was moeilijk om te bepalen wat ik met deze kit zou gaan doen, ik wilde het toch custom gaan maken, maar wist nog niet hoe en wat. Maar met de 911 is het gewoon moeilijk om er iets customized van te maken, ik heb vele uren besteed aan het bekijken van google-images van one-offs, concepts en custom-911's maar echt anders zijn ze allemaal niet. Het is allemaal van het zelfde met alleen een ander kleurtje verf. Uiteindelijk had ik het idee om deze 911 wat te verjongen, dus de jarne '80 looks wat te verjongen en nadat ik ook wat foto's van de nieuwe targa-daken ben tegengekomen, had ik een idee ongeveer van hoe en wat. Ik wist dat ik bij de Revell-fabriek een tas met onderdelen had meegenomen en ging daar wat in rommelen, tot mijn verbazing had ik een bijna compleet F40 blok meegenomen. Vanaf dat moment ging alles vrij snel en zat er na een uur al zaagsnedes in de diverse onderdelen. Het idee is nu om de F40 motor in het front van de Porsche passend te maken en de eerste echt goed berijdbare 911 te maken. Wat foto's: De boxart: ![]() En het eerste ietwat duidelijk probleem is opgedoken; het blok is natuurlijk veel te groot voor de neus ![]() ![]() Het steekt daarnaast veel te ver het interieur in ![]() Alhoewel de stoelen er nog naast passen, is het niet echt realistisch ![]() Als ik nog wat tijd over heb, dan maak ik dat targa dak alsnog, het targa gedeelte zou dan het dak binnen de gele lijnen vervangen ![]() Vanuit een andere hoek is ook weer te zien hoe groot het blok is ![]() De vorige eigenaar had al in de bumper zitten te hakken en alles zo'n beetje opgevuld, nu ben ik dit aan het repareren en zit nog te bekijken hoe dit mooi is te maken, aangepast op een watergekoeld blok in het vooronder. ![]() De reden dat het blok in totaal zo lang is, is dat het diff geïntegreerd is.. ![]() ..omdat het blok voorin komt, hebben we dat niet nodig en is nu uitgezaagd. ![]() |
#2
|
|||
|
|||
De vloer aan de voorkant werd ook uitgezaagd, de ruimte naar beneden kan ik absoluut gebruiken. elke mm is er 1!
![]() |
#3
|
||||
|
||||
Goe zot.
![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#4
|
|||
|
|||
Hehehe, ik ga er vanuit dat het positief bedoeld is
![]() |
#5
|
|||
|
|||
Omdat ik nog steeds lekker in de juist 'mood' zit voor deze build, ga ik er lekker mee door. Mijn doel is om in ieder geval de essentiële wijzigingen klaar te hebben, het afwerken komt in een later stadium wel. Het grootste obstakel is genomen; de motor is nu geplaatst in de motorruimte. Alles moet er nu omheen worden aangepast.
Ik heb de wielkasten opengezaagd, de motor is met de uitlaten eraan domweg te breed voor de smalle neus van de Porsche ![]() Nadat beide zijdes waren uitgezaagd paste de motor in de motorruim. Ik heb de uitlaten omgedraaid, ze steken nu naar voren omdat achter de motor er geen ruimte meer was voor de beide turbo's ![]() Ik heb de motorsteunen van de F40 gebruikt en grof tegen het chassis aangelijmd van de porsche. In een later stadium wordt dit mooier gemaakt. ![]() En een kleine mock-up. Ik heb het tussenschot aangepast en geinstalleerd, de motor hangt in zijn steunen en kan ik beginnen met de randapparatuur. Nu kan ik mooi zien waar ik ruimte heb en waar niet. ![]() ![]() Deze foto laat zien hoe ver de motor het interieur insteekt. Ik hoop dat dit niet te ver is en dat het een beetje fatsoenlijk lijkt nadat ik een tunnel heb gemaakt. ![]() Je kan in deze foto zien dat ik nu genoeg plek heb om de motorkap te kunnen sluiten. ![]() De turbo's gaan zoals gezegd voor de motor, de grote vraag nu is waar de uitlaat, de intercoolers en de intake heen moeten. ![]() Hier zijn 2 opties voor de intercooler, ik ben er nog niet over uit wat nu het beste gaat zijn. Let wel; als de intercoolers zijn geplaats, moet er ook een aanvoer worden geregeld, dus het moet ook een beetje geloofwaardig lijken. ![]() Gelukkig heb ik nu wel wat ruimte voor de motor voor de radiateur en wat andere slangenboel. ![]() |
#6
|
|||
|
|||
Ik maak hier een opening in de bumper, waarvoor weet ik nog niet, óf de intercooler, óf de luchtinlaat.
![]() |
#7
|
|||
|
|||
Dit is denk ik de laatste 'snelle' update, de grove structuur is uitgezet en de meeste grove wijzigingen hebben plaatsgevonden. De tijd zal nu moeten worden besteed aan het afwerken en detaillering. I heb de motor al uit elkaar gehaald en ik ben ook begonnen aan het chassis om dat te versterken en weer netjes te maken.
Van een pen maakte ik een grove vorm van ophanging, hiermee kon ik de ruimte bekijken en hoeveel ruimte ik nog had met het asfalt. ( om eventueel de uitlaat onderlangs te laten lopen. ![]() Hier is het een beetje beter te zien, de kit-onderdelen zijn trouwens zo slecht, dat ik nieuwe veren/schokbrekers zal maken. ![]() Deze foto laat zien hoeveel (of eigenlijk hoe weinig) ruimte er is voor de uitlaten. ![]() Vanuit een andere hoek ![]() Ik heb ook de intercoolers dunner gemaakt, ze zullen aan de bovenkant van de motor worden gemonteerd en om te zorgen dat het gaat passen moesten ze op een dieetje. ![]() Dit is de meest waarschijnlijke setup die ik ga gebruiken, 2 top-mounted intercoolers met daartussen een oliekoeler. ![]() Ik heb de turbo's in 4 stukjes gezaagd, hiermee kan ik het slakkenhuis in de juste hoek zetten. voor nu heb ik eerst het slakkenhuis in elkaar gezet en in de juiste hoek gemonteerd. In plaats van over of langs de motor te gaan, ga ik met de aanvoerbuizen door het blok. Bij het inlaat gedeelte is een mooi tunneltje en het zou jammer zijn om die ruimte niet te gebruiken ![]() Deze foto laat de rijhoogte zien die ik voor ogen heb, het is een combinatie van worst-case scenario en stijl. Een 911 mag van mij mooi laag hangen. ![]() Het is moeilijker dan gedacht om de doorvoer buizen te maken voor de turbo's. Ik ben er dan ook mee gestopt. Ik ga eerst de motor definitief in elkaar zetten om er dan aan te beginnen, dit lijkt me handiger en gemakkelijker. ![]() Hier heb ik de afvoer buis gemonteerd, die gaat dus weer om het blok en over de uitlaatbuizen. Ik wilde onderlangs, maar daar is geen ruimte. Dus dan maar weer via dezelfde route terug. Het is wel zaak om hitte schilden te monteren. ![]() |
#8
|
|||
|
|||
Ik ben hier begonnen om van scratch een radiator te maken, deze Porsche is watergekoeld nu, dus moet er iets komen. Zo te beoordelen heb ik dan ook nog genoeg ruimte om een fan te monteren.
![]() En de fun van plamuren en schuren begint...ugh! ![]() |
#9
|
|||
|
|||
En weer een kleintje update, het gaat langzaam als je met veel afwerkwerkzaamheden bezig bent
Ik ben verder gegaan met de wielkuipen, hier heb ik een extra stukje plastic gemaakt die het gat opvult en over de uitlaten heen gaat. ![]() Deze foto laat het iets beter zien ![]() Gisteren hadden we een bouwshow in het noorden van NL, hier zag ik kans om wat verder te werken aan de Porsche, mijn doel was om de kofferbak te ontwerpen. Welke op zich gelukt was, ook kwam ik met wat ideen. Zo wil ik op de zijkant 2 airvents maken, deze zullen de warme lucht van de intercooler afvoeren ![]() Ook moet er nu een benzinetank achterop ![]() De kofferbak zal in 2 gedeeltes zijn, het onderste gedeelte is voor de accu en het reserve wiel, terwijl het bovenste gedeelte voor de baggage is. Ik denk er nog aan om een luikje te maken. ![]() ![]() En ik heb een kleine ruimte gemaakt tussen de achterbank en de kofferbak, hier komt de benzine tank in te zitten. ![]() De standaard Porsche wielophanging zag er niet echt super uit, dus ga ik dat verbeteren met onafhankelijke wielophanging met dubbele wishbones. ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() Lang geleden dat ik zo goed gelachen heb ! |
#11
|
|||
|
|||
Je moet er niet om lachen!
![]() Ik ben doodserieus haha ![]() ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|