![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ik had m'n kozijnen beloofd dat ik hier in m'n kennissenkring eens een rondvraag zou doen over Braziliaanse voetbalploegen. Mijn stelling was namelijk dat hier (in België of Europa) haast niemand ook maar 1 Braziliaanse voetbalploeg kent (op één na misschien, die ik hier nu wel niet ga vernoemen).
Nu wou ik eens testen of dat waar was of niet en jullie dus deze vraag voorleggen (ik ga er van uit dat De Paddock een mooie doorsnee vormt van onze bevolking) : kennen jullie zo uit het hoofd (dus zonder opzoekingen te doen) de naam van één of meerdere Braziliaanse voetbalploegen ? Dank bij voorbaat voor jullie bereidwillige medewerking. Jullie bewijzen er de mensheid een grote dienst mee. ![]()
![]() Last edited by Mario; 29-07-2002 at 11:38. |
|
||||
|
||||
Romario, speelde die niet voor Vasco Da Gama ofzo ?
|
||||
|
||||
het ligt op het puntje van mijn tong om die éne club die je bedoelt te zeggen
het zal nog wel komen maar nu effe niet blijkbaar to be continued ...
|
||||
|
||||
Uw stelling klopt volledig, zelfs die ene zal ik wel niet kennen
|
|
||||
|
||||
De Boca Juniors
|
||||
|
||||
Euh...Boca Juniors is wel Argentinië.
Flamenco en die andere bekende ( 2 of 3 jaar geleden nog tegen ManU gespeeld in een tornooi met oa de winnaar van de Copa Libertadores en de Champions League ) schiet me nu niet te binnen. Ik geloof dat Palmeiras ook Braziliaans is. |
|
||||
|
||||
Awel mannen, gijle doet gijle dat nog lang niet slecht, en, toegegeven, ik zou het ook bijlange niet weten indien ik er nooit geweest was. Proficiat hoor.
Vasco da Gama, Flamengo en Palmeiras zijn inderdaad correct (is trouwens dat team waar jij naar verwijst Alain; ben ik ook pas sinds kort achter gekomen. Manchester won toen na een blunder van de Braziliaanse doelman (heb die beelden enkele weken geleden op tv gezien) ; toevallig dezelfde Marcos die meedeed aan de voorbije wb). Vasco en Flamengo zijn topploegen uit Rio, Palmeiras uit São Paolo. Die twee steden / staten leveren het gros van de beste voetbalploegen uit dat land. Flamengo was trouwens de ploeg waarvan ik dacht dat jullie die misschien wèl zouden kennen (vraag me niet waarom).
|
||||
|
||||
Vasco da Gama bedoelde ik dus
en als supporter van kvm heb ik er zonet nog één ontdekt, aangezien er grote kans is dat er een braziliaan naar mechelen komt tininho genaamd, en die speelde bij een braziliaanse club, nl. Portuguesa
|
||||
|
||||
Enne die van River Plate, zijn dat ook geen Brazilianen? Of tch Argentijnen.
|
|
||||
|
||||
Ook Argentina.
Mannen, niet teveel Argentijnse ploegen meer aanzien als Braziliaans want anders komt Mario jullie dat persoonlijk wel erg duidelijk maken ![]() Dat is hetzelfde als je op verlof bent en iemand zegt tegen je : Aah from Holland ! Dan komt de stoom je ook uit de oren ![]() |
|
||||
|
||||
Sao Caetano
Sao Paulo Internacional Vasco de Gama Portuguesa Corinthians Flamengo veel chamionship manager (football) spelen helpt een beetje om uw kennis wat uit te breiden ... deze zijn diegene die ik me nog vlot herriner ... alsek nog een beetje nadenk vind ik er nog wel wat. airco
|
|