De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 18-08-2002, 07:30
phreak phreak is offline
De Paddock Rookie

Het Einde nabij ?

Ja, ik heb zowat mijn bedenkingen over de toekomst van de F1.
Niet alleen dreigen we de Formule 1 in ons land te verliezen, maar in het algemeen denk ik dat de F1 op een einde loopt.

Kijk op onze televisie bv., TV1 heeft de rechten overgekocht, maar ze doen er niets mee. Geen kwalificatieritten, als het wielrennen is dan is er geen F1 te bespeuren, enz...
RTBF LA 2, die zorgen nog voor F1 op onze televisie.
Bij Canal + moet je extra bij betalen, en dat om dan een commentator te horen waarvan je in slaap valt (wat een verschil met BBC destijds). Die konden er wat van, van het begin tot einde spanning allom, enkel al door hun commentaar.

Ah ja, als het zo voort gaat denk ik dat Bernie zelf zal moeten rijden met de wagens, ah ja, Arrows rijdt niet meer mee, Prost heeft het begin van het seizoen niet gehaald, hoe lang zal Minardi nog kunnen meedraaien ?
En welke teams gaan er nu 3 wagens zetten ? Om zo nog meer punten te scoren en nog minder spanning te krijgen in de F1 ?

Tja, laat die nieuwe GPWC maar snel aantreden en hopelijk blijven ze hun woorden behouden, nl. "dat F1 toegankelijk moet zijn voor iedereen" (dus geen Digitale Pay tv).
Old 18-08-2002, 10:33
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

ach dit is een vaak gehoorde kritiek op de huidige gang van zaken. Er zit inderdaad wel een grond van waarheid in de feiten die je vertelt. Alhoewel je heel je hoofdstuk over de problemen hier in België gerust mag schrappen ... F1 zal heus niet doodgaan van minder populariteit in België.

Dat van minder teams is al een beter argument dat een last zou kunnen leggen op de toekomst van de F1.

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat F1 zal verdwijnen of iets in dat genre ... Vanaf dat we terug enkele spannende seizoenen hebben, en iemand kan tornen aan de troon van Schumacher en Ferrari, zal de populariteit in de F1 terug aantrekken. Niet omdat het gross van het F1-publiek iets heeft tegen Schumacher of Ferrari, wel omdat een koers kijken en vooraf de winnaar al kennen behoorlijk saai kan zijn.

airco
Old 18-08-2002, 10:59
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular

Wat ik niet begrijp is hoe men geen contole kan uitoefenen over hoe de Formule 1 wordt beheerd. Daarmee bedoel ik dat Ecclestone er toch ook niets aan heeft dat een ander tv-station de rechten koopt maar daar niets mee doet. Bernie kijkt zeker naar zijn portefeuille (dat zou ik ook doen), maar hij wil toch ook zijn levenswerk goed verzorgd zien worden, niet?
Ik vind dat de uitzendrechten door de VRT slecht beheerd worden! Kanaal 2 deed meer, ... wat niet wil zeggen dat het niet anders (beter?) kon.

Om eerlijk te zijn mogen we nog niet klagen: op vrijdag krijgen we de tweede vrije training op ARD of ZDF, zaterdag en zondag legt RTBF ons in de watten.
RTBF zorgt dan op zondag nog eens voor extra info.
Old 18-08-2002, 11:04
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
En dan hebben we nog RaiUno of RTL Television voor de zondag warm-up hé
Met andere woorden; echt veel missen we niet. Enkel moet je goed kunnen zappen van zender naar zender
Old 18-08-2002, 11:23
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular

maar de RAI codeert zijn beelden, zeer vervelend om daar naar te kijken
Reply With Quote
Old 18-08-2002, 16:43
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
De race van vanmiddag was anders niet echt reclame voor F1.
Ik denk dat er maar ééntje van genoten zal hebben, en dat zal onze 'Marshall' ter plaatse zijn

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules