De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Meetings
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-07-2002, 23:02
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Topweekend Belcar, FIA Sportscars + F3

bij deze de timing........hoop alleen dat er wat meer sportscars tegen die tijd meedoen.............

Mediagroup Van Dyck - Belcar
Timing Racing Festival Spa- 20/21/22/09/2002
FRIDAY

09.00/10.00 Test F3
10.20/11.05 FREE BELCAR
11.25/11.55 QUALIFYING 1 F. Ford Benelux
12.15/12.45 QUALIFYING Toyota Yaris Cup
13.05/13.35 QUALIFYING 1 Renault Sport Clio Elf Cup B
13.55/14.40 QUALIFYING 1 CASTROL BELCAR
15.00/15.30 QUALIFYING 1 Elf F3 Masters
15.50/16.20 QUALIFYING 2 F.Ford Benelux
16.45 Race 1 Toyota Yaris Cup 1 - 30 Minutes

SATURDAY

09.00/10.15 FREE PRACTICE FIA World Sport Cars Championship
10.35/11.20 QUALIFYING 2 CASTROL BELCAR
11.45/13.00 FREE PRACTICE FIA World Sports Cars Championship
13.20/13.50 QUALIFYING 2 ELF F3 MASTERS
14.15 RACE 2 Formula Ford Benelux 1 10 LAPS
15.30/16.00 QUALIFYING FIA World Sports Cars Championship SR2
16.05/16.35 QUALIFYING FIA World Sports Cars Championship SR1
16.55/17.25 QUALIFYING 2 Renault Sport Clio Elf Cup B
17.50 RACE 3 Elf F3 Masters 1 14 LAPS
18.40 RACE 4 Toyota Yaris Cup 2 - 30 Minutes

SUNDAY

09.00/09.20 WARM UP FIA World Sports Cars Championship
09.45 RACE 5 Renault Sport Clio Elf Cup Belgium 10 laps
10.45 RACE 6 CASTROL BELCAR 125'
14.00 RACE 7 FIA World Sports Cars Championship 2H30
17.00 RACE 8 ELF F3 MASTERS 2 14 laps

het staat al op belcar.com......vlug he
http://www.sportplanet.be/belcar/nl/...racingspa.html
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 15-07-2002, 23:06
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Ik hoop met je mee.

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 16-07-2002, 08:57
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Dat is dan al een hele hoop

jan
Reply With Quote
Old 07-08-2002, 23:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

http://www.sportscarchampionship.com...ews.cgi?ID=329

On a positive note, there are still many teams preparing cars for the Championship and there is now more time for their preparation to be completed, thus promising increased grids at the last four races.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 08-08-2002, 10:57
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

dat zal waarschijnlijk het eerste Belcar festival zijn dat ik in mijn leven ga meemaken! straf hé, de 24u van zolder ga ik waarschijnlijk niet halen, door tweede zit, dus wordt het het derde weekend van september, ik heb dan nog niets te doen. eindelijk, na de carglass cup nooit meer naar de opvolger Belcar gaan kijken. schandalig is het. bij deze maak ik het goed!
Old 14-08-2002, 12:09
joost joost is offline
De Paddock Regular

Dijon

Hopelijk mogen er in tegenstelling tot de Sportscars in Dijon wel toeschouwers binnen, :-), en vinden ze nogwat SR1's. Trouwens met het nieuwe FIA-GT reglement in 2004 zijn die wagens toch compleet afgeschreven.
Reply With Quote
Old 14-08-2002, 13:30
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Re: Dijon

[QUOTE]Originally posted by joost
[B]Hopelijk mogen er in tegenstelling tot de Sportscars in Dijon wel toeschouwers binnen, :-)QUOTE]

Op Spa kom je altijd binnen . De makkelijkste plaats voor een sneaker..........alsof de poort wagenwijd openstaat
Reply With Quote
Old 14-08-2002, 14:05
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Re: Re: Dijon

[QUOTE]Originally posted by Marshal
[B]
Quote:
Originally posted by joost
Hopelijk mogen er in tegenstelling tot de Sportscars in Dijon wel toeschouwers binnen, :-)QUOTE]

Op Spa kom je altijd binnen . De makkelijkste plaats voor een sneaker..........alsof de poort wagenwijd openstaat
Marshal je kan het toch echt niet wegsteken dat je een Nederlander bent hé...
Old 14-08-2002, 18:12
ckj ckj is offline
De Paddock Rookie

Post Racing Festival 2002

Hoi allemaal,

Dit is weer zo'n evenement waar wij "Paddockers" en natuurlijk ook de niet "Paddockers" elkaar kunnen ontmoeten.

Later meer.

1988 : een pagina in de geschiedenis van de automobielsport werd omgedraaid te Spa-Francorchamps waar voor de laatste maal de Le Mans monsters brullend aanwezig waren om zich dan voor een lange periode in stilte te verhullen. Maar de afwezigheid van de mooiste auto’s op het mooiste circuit ter wereld kunnen we niet langer aanvaarden ! Zeker niet !

2002 : Als algemene repetitie en dit voor de heropstanding van de fabelachtige
“1000 Km van Spa”, zullen tuidens het Racing Festival 2002 op (20-21-22 September) de koninginnen van de uithoudingswedstrijden hun heropwachting maken op het circuit van Spa-Francorchamps, waaronder bij de piloten de veelbetekenende namen als (Pescarolo, Lammers, Baldi en bij de merken MG, Lola, Courage, Riley & Scott). Met deze legendarische namen willen we graag de historiek verder zetten, daar waar we hem 14 jaar geleden hebben achtergelaten. Ook andere grote piloten zoals (Bourdais, Caffi, Baretta,…) of constructeurs zoals (Panoz, Oreca, Dome,…) willen graag tot de legende toetreden. Met al deze grote namen samen te Spa-Francorchamps garanderen wij u een explosieve autosportcocktail met de nodige spanning waar we allen van houden, strategie zowel op de baan als in de pit, kortom het word zeker een groot spektakel.

En toch is dit « slechts » een extraatje op een toch al zeer aantrekkelijk weekend waar we één na één de onstuimigen van de Formule Ford Benelux, van de Toyota Yaris Cup en van de Belgische Clio Cup zullen aan het werk zien en zij zullen ongetwijfeld onze hartslag en bloeddruk niet ongemoeid laten, daar kan je van op aan ! Omdat het weekend helemaal geslaagd zou zijn kunnen we tenslotte genieten van de evoluties bij de Chrysler Viper, Porsche GT3, Vertigo en vele andere… tijdens de alsmaar meer aan populariteit winnende “Belcar” uithoudingsrace op het ardeense tracé.

Kortom, op 22 September zullen er een aantal zijn die zullen kunnen zeggen “ ik was er” en voor de afwezigen die dan zullen staan te nagelbijten “pech”. Maak nu dus maar uw keuze !

RAC Spa

CKJ Distrispeed
Reply With Quote
Old 14-08-2002, 18:15
ckj ckj is offline
De Paddock Rookie

De timing is nog niet helemaal klaar heb ik van RAC Spa begrepen,
in grote lijnen klopt het wel, maar er zullen misschien nog een paar dingen veranderen.

CKJ Distrispeed
Old 03-09-2002, 12:28
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:

De terugkeer van de prototypes

Ze doken al heel eventjes op, discreet in het kader van historische races, maar op 20, 21 en 22 september zijn ze in volle glorie terug in Francorchamps : de prototypes.

Op het programma van het Racing Festival, de laatste grote afspraak van het seizoen in Francorchamps, staat immers ook de 6de manche van het FIA Sportscars Championship. Volgens niet weinigen de mooiste wagens op deze aardbol. Na de GT's en de Toerismewagens in de 24 Uren, de Formule 1 tijdens de Grand Prix krijgt het mooiste circuit ter wereld het bezoek van de prototypes. Met in de hoogste categorie, SR1, een tiental wagens dat in juni nog deelnam aan de befaamde 24 Uren van Le Mans. Te beginnen bij de razendsnelle Dome S101 Judd van Racing for Holland, de leiders in het FIA-kampioenschap, met ex-F1-rijder Jan Lammers en onze halve landgenoot Val Hillebrand.
De tegenstand komt van de andere Dome van Bepe Gabianni, maar ook van een peloton Rileys&Scott aangedreven door de luidruchtige Chevrolet en Judd-motoren (met het beruchte Italiaanse duo Baldi-Sospiri), van een Panoz, enkele Lola's (onder andere die van Konrad) en, normaliter, twee Courages C60 van het team van Henry Pescarolo met Bourdais, Lagorce en consoorten.
De ene met een Peugeot-motor, de andere aangedreven door een Judd.
In SR2, lichtere prototypes maar ook met een beperkt vermogen, kijken we uit naar de sterke prestaties van de Lucchini-Alfa Romeo's, Debora-BMW's, Lola-Nissans en Pilbeam-Peugeots.

Het is nog wat vroeg om U een definitieve deelnemerslijst te kunnen geven, die krijgt U te gepasten tijde toegestuurd, maar we kunnen U wel al zeggen dat de contacten werden gelegd om ervoor te zorgen dat in het peloton dat een twintigtal auto's sterk zou moeten zijn ook een aantal Belgische rijders zitten.
« Ik heb altijd met open mond naar de proto's gekeken », aldus organisator Pierre Delettre. « Ik vind het schitterende auto's, veel mooier dan de toerismewagens en de éénzitters. Toen de Engelsen me lieten weten dat ze dit jaar niet op het Racing Festival zouden zijn (in 2003 zou de Britse F3 er wel weer moeten bij zijn) heb ik meteen gebeld naar John Mangoletsi om zijn kampioenschap naar Francorchamps te halen. Het idee is simpel. In 2003 wil ik de 1000 km van Spa doen verrijzen. Een wedstrijd die mijn familie nauw aan het hart ligt en die in 1988 ophield te bestaan. In 2003 moet de race tellen voor het FIA Sportscars kampioenschap. Ook al is mijn uiteindelijke doel er een zelfstandig evenement van te maken voor deelnemers van Le Mans, ALMS of nog elders. De editie 2002, met een race van 2u30, is dus niet meer dan de aanzet voor grootsere projecten. »

En als Delettre zijn schouders ergens onder zet, kan je er vanop aan dat het zal lukken. Ook al moesten de proto's afrekenen met het vertrek van enkele merken naar de Formule 1.

Is het menu van het Racing Festival iets minder copieus dan dat van de Spa Euro Races, er worden toch nog altijd zeven races geserveerd. Drie op zaterdag, met twee manches van de duurbevochten Toyota Yaris Cup en één wedstrijd van de Formule Ford Benelux. En vier op zondag. De warm-up van de FIA Sportscars zal worden gevolgd door de voorlaatste manche van de Belgische Renault Clio Cup en van de Belcar, met de verzekerde deelname van minstens drie Chryslers Vipers om het op te nemen tegen een meute Porsches en BMW.
Na het hoofdmenu met de proto's die een gemiddelde van meer dan 200 km per uur draaien op Francorchamps, is er nog het dessert met de internationale Formule Renault 2000.
Voor elk wat wils dus. Promotiecups, toerisme, GT, proto's en éénzitters. En dat voor 14 euro. Een ticket voor de paddock kost 16 euro. Daar koop je tijdens de Grand Prix niet eens een pakje friet met een curryworst en een pintje voor.

bron: www.race-rally.be
allen daarheen dus. een tiental SR1's klinkt niet slecht.

Reply With Quote
Old 03-09-2002, 13:54
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Wel jammer dat de knapsten op het appel blijken te ontbreken.
Lijkt me toch beter te wachten tot ze echt opnieuw van start gaan met de 1000 km van Spa.

jan
Reply With Quote
Old 03-09-2002, 13:54
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Wie gaat er allemaal naartoe ? Waar wordt er afgesproken ? Zijn sommige van die races alleen maar défilees of racet men echt (ik denk dan vooral aan die prototypes) ?
Old 03-09-2002, 13:58
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

ik denk er wel naartoe te gaan
maar kan er iemand eens een fotootje posten van zo een Fia World Sports Cars Championship-wagen, want ik kan mij daar niet direct iets bij voorstellen
shame on me!
Old 03-09-2002, 14:01
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Rijden die Ferrari 333 nog mee in dat kampioenschap? (Werner)

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules