![]() |
|
|
||||
|
||||
unauthorized
Dit kreeg iemand met een site over Ferrari te verwerken in zijn mailbox:
Geachte heer, bij een lukrake zoektocht op Internet ben ik toevallig op uw site terechtgekomen. Hoewel wij uw site een geslaagde lay-out toeschrijven en wij het natuurlijk altijd aangenaam vinden wanneer er sites aan ons merk opgedragen worden, hebben wij eveneens de taak te waken over de integriteit en bescherming van het merk en logo Ferrari. Daarom dienen wij ook op te treden wanneer volgens ons het gebruik van dit logo, foto's en tekst ongeauthoriseerd is. Daarom vragen wij u vriendelijk ons de schriftelijke toelating die u van de invoerder (onszelf) en/of van Ferrari SpA hebt verkregen voor te leggen, aangaande het gebruik van foto's, logo's en tekst die gekopieerd of geript zijn van de Ferrari Belgium site, en/of van de verscheidene officiële Ferrari sites (Ferrari World, Ferrari Galleria, Ferrari Media, Ferrari Shop, Ferrari Owners). Let op: het betreft hier enkel de foto's, logo's en tekst afstammend van onze sites of de sites van Ferrari. (foto's Galleria Ferrari, tekst+foto's "50 Anni di Passione"), dus niet de scans van Indien u deze documenten niet kan voorleggen, dan verzoeken wij u vriendelijk doch met aandrang om deze ongeauthoriseerde tekst, foto's en logo's te verwijderen van uw site. In elk geval dient het officiële Ferrari logo van de site verwijderd te worden. U kan mij steeds bereiken voor meer informatie hieromtrent. Met dank bij voorbaat, vriendelijk groeten en Forza Ferrari. Jan Van den Eede Marketing Assistant Garage Francorchamps Lozenberg 13 1932 Zaventem Belgium Phone: +32 2 725 67 60 Fax: +32 2 725 65 62 E-mail: Jan.VandenEede@garagefrancorchamps.be Web: http://www.ferrari-belgium.be Web: http://www.maserati-belgium.be De jongen was zo ontgoocheld over deze uitlatingen dat hij zijn site onmiddellijk van het net heeft gegooid. Ik heb dus helaas ook niet kunnen achterhalen in hoeverre hij "misbruik" maakte van de informatie. Ik veronderstel dat er verdeelde meningen zullen zijn omtrent dit voorval en post dit dus ook uit nieuwsgierigheid naar de reacties. Ik volg alvast de man van Ferrari in zijn denkwijze, gebruik van gegevens kan; maar dan wel op aanvraag en met de eventuele toelating die daar kan uit volgen.
|
||||
|
||||
Ik volg die mannen van Ferrari ook wel: tis nu ni zo moeilijk om via mail toestemming te vragen.
|
|
||||
|
||||
Ze hebben wel een punt ... Kopiëren zonder iets te vragen
![]() ![]() Is de reden dat we voor een foto op een forum of een quote van een artikel hier zelfs bronvermelding eisen. airco
|
|||
|
|||
Iemand in mijn kennissenkring heeft ongeveer iets gelijkaardigs meegemaakt. Hij had een replica gemaakt van een F1-Williams (heeft trouwens op verscheidene beurzen gestaan). Ook had hij de helm van Ralf Schumacher na gespoten. Via,via had hij dan de toegang gekregen tot de pits in Francorchamps. Met enkele foto's op zak ging hij op zoek naar een handtekening van Ralf. Wat was zijn antwoord: That is not aloid!. met een vinger verwijzend naar de foto van zijn helm. Dit heeft dus te maken met het feit dat de merchandising rond Ralf zelf deze replica's verkoopt en ze dus zonder toestemming niet mogen nagemaakt worden.Hij weg zonder handtekening en een illusie armer.
Voor het verder tentoonstellen van de F1 replica heeft hij dan maar direct toestemming gevraagd bij BMW. Hier heeft hij wel een positief antwoord op gekregen daar dit om een 'kleiner model' ging. Toch nog 'eind goed , al goed' |
|
||||
|
||||
Terecht opmerking van Jan Van den Eede.
Vragen kost niets en de teoestemming krijg je meestal wel. Zeker als het om speciale logo's enzo gaat is het best van eerst even te polsen over hoe het zit met het gebruik ervan. |
|
|||
|
|||
Heb jij wel toelating voor die vlag en het gebruik van de 333SP?
![]() |
|
||||
|
||||
Technisch gezien zou zelfs Ecclestone depaddock.eu kunnen laten betalen. Want het gebruik van F1- formula1 en z'n vertalingen zijn ook beschermd.
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
'k zal snel eens alle 'F1's in 'tuuuuuuut' veranderen zie !
![]()
|
|