De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 04-04-2003, 13:25
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

BRI MINI klaar voor New Race Festival

Het mag een wonder heten dat de BRI MINI de eerste race van het seizoen haalt. Deze morgen werden de contacten getekend voor deelname aan het ganse seizoen. Buiten Dries Heyman & Jan Horemans vervoegde ook Patrick Schreurs het BRI team. In sneltempo zal de wagen nu verder ontwikkeld worden om onmiddellijk met de top 5 de strijd aan te gaan. BRI beschikt over de budgetten om letterlijk tot het uiterste te gaan om de wagen naar het podium te brengen. De technische ervaring van Jan Horemans moeten er dan weer voor zorgen dat het fijnere afstelwerk enkele tienden kan opleveren.

Patrick Schreurs kennen we van de Belcar waar hij een duo vormt met Walter Grootaers. Dries kennen we van de touring cup waar hij vorige week de Clio naar een verdiende 2 plaats bracht in klasse 4. Buiten het feit dat geen van de 3 ervaring heeft in sprintraces, is het team vrij homogeen en zijn er geen teamafspraken. Race per race zal er bekeken worden wie zal rijden, afgaande op het circuit en de weersomstandigheden.
Wel is zeker dat Dries al de races op circuit Zolder voor zijn rekening zal nemen.

Bij BRI hebben ze er alvast zijn in, spektakel zal er in overvloed zijn als het van hen afhangt.

Last edited by Driesco; 04-04-2003 at 13:34.
Reply With Quote
Old 04-04-2003, 14:31
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Mooi clubje hebben jullie bij elkaar ! Tof om ook Patrick in een Mini te zien verschijnen. Het zal in elk geval aanpassen worden om van de Porsche op de Mini over te stappen in eenzelfde race-weekend.

Alvast alledrie succes gewenst.
Reply With Quote
Old 04-04-2003, 14:49
joost joost is offline
De Paddock Regular

en Jan kennen we van de wilde avonden in Leuven...en hoe hij zijn droom laat uitkomen, proficiat,

Joost
Reply With Quote
Old 04-04-2003, 17:45
De Paddock Enthousiast

Juist Joost, voor Jan moet het ongelofelijk zijn. Patrick en ik hebben eigenlijk al iets om mee te spelen en voor mij was het eigenlijk een extraatje dat we gingen proberen en wel zien hoe we het gingen rondkrijgen. Alles zag er OK uit tot we één van onze voorziene sponsors zagen vertrekken. Natuurlijk konden we dan terug alles opnieuw opstarten.
Indien Jan niet in ons team had gezeten dan ben ik er zeker van dat ik met alles wat betreft de Mini gestopt was vorige week. Alles zit immers nog in een testfase en het is alles behalve goedkoop. Daar ik weet wat het is om voor iemand een droom te laten uitkomen kan Jan beamen dat ik gedurende de laatste week dag en nacht heb doorgewerkt om de wagen rond te krijgen. EN, we staan er. Natuurlijk hebben we enkele mensen moeten contacteren met de vraag of ze ons wilden helpen. In ruil voor een zitje wou Patrick wel een inspanning leveren en binnen de 6 uur was de deal rond. Hoe wie wat gaat rijden zal in de loop van het weekend besproken worden maar dat zien we wel.

Voor één ding ben ik alvast zeer tevreden : we hebben gezegd dat we gaan rijden, en we gaan rijden. Voor zij die nog moesten twijfelen, als je je schouders in iets zet en je gelooft erin komt het allemaal wel goed. Al heb ik het deze keer wel echt warm gehad om eerlijk te zijn. Maandag was bij mij de deadline. We zijn vrijdag, dus we zitten 3 dagen voor op schema

Nu dus uitkijken naar de nr 43 want we gaan trappen voor de pole en een 6de plaats in de eerste manche. Patrick kan dan in pole starten in de 2de manche

Thanks aan iedereen die zijn of haar steentje heeft bijgedragen tot onze MINI.
Special Thanks to Patrick - Eric De Schepper BMW Sint Niklaas - en Geert Van Damme onze mechanieker.

Voor zij die vanaf 12/4/2003 alles willen volgen betreffende de cup www.minicooperchallenge.com
Reply With Quote
Old 04-04-2003, 19:22
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Toch Patrick, Driesco ? niet euh...ge weet wel wie ???
Reply With Quote
Old 04-04-2003, 23:55
Piet Konijn's Avatar
Piet Konijn Piet Konijn is offline
De Paddock Regular

ja jongens, t zal trappen worden ze!!! Sprint is toch even wat anders als tc of Belcar, nu ga je ne keer echt koers rijden , nee ik wil gewoon maar zeggen dat het er heet zal aan toegaan... Maar dat is met jullie kaliber zeker geen probleem... Zeg rijdt Corthals eigenlijk mee??? Want ik heb gehoord edat die al vlottjes onder de 2 min is gegaan!!! Dan zul je daar wel een vette kluif mee hebben!!!!
Old 05-04-2003, 12:53
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Mistery
Toch Patrick, Driesco ? niet euh...ge weet wel wie ???
Hij zal gastrijder worden als ik niet kan tijdens het voorprogramma van de 24H van Zolder
Reply With Quote
Old 05-04-2003, 12:54
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Piet Konijn
Zeg rijdt Corthals eigenlijk mee??? Want ik heb gehoord edat die al vlottjes onder de 2 min is gegaan!!! Dan zul je daar wel een vette kluif mee hebben!!!!
Er zijn nog geen officiële tijden en volgens mij zal hij ook niet meerijden. MINI zou hier een grote fout maken als ze iemand laten deelnemen die al maanden met de auto kan testen en rijden.
Reply With Quote
Old 07-04-2003, 20:43
De Paddock Enthousiast

Zie hier dan onze kalender wie welke wedstrijden zal rijden.

Race 1: Patrick & Dries
Race 2: Patrick & Dries
Race 3: Dries & Jan
Race 4: Patrick & Jan
Race 5: Patrick & Jan
Race 6: Patrick & Dries
Race 7: Patrick & Dries

De volgorde van de manches kunnen we niet bepalen daar de snelste piloot in de chrono's steeds manche 1 zal rijden.

Dus, wie zal de eerste manche van de Mini Cooper Challenge rijden voor BRI ?
Veel zal duidelijk worden donderdag tijdens de trainingen.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules