![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Goeiemiddag !
Ik ben bezig met een website, maar ik vraag me af wat er tegenwoordig het beste gebruikt wordt om een site in tabellen te maken. De afmetingen van de tabellen in pixels zetten of in procenten ? Ik richt me een heel klein beetje liever naar 1024*768 gebruikers omdat die toch enorm in de meerderheid zijn. Maar wat raden jullie aan ? Procenten of pixels ? |
|
||||
|
||||
Wel ik volg multimediatechnieken op school.
Dit houdt in het maken van websites. Het beste om te gebruiken is pixels. Hiermee heb je het meeste mogelijkheden en precizie. Best kan je ook je textgroote enz. in pixels instellen. (als je met frames gaat werken dan raad ik je aan om Iframes te gebruiken. Deze zijn zeer makkelijk en veel handiger dan de gewone frames. ) Zo se da weet ge ook weeral. ![]() |
|
||||
|
||||
Bedankt.
Het is niet echt de bedoeling dat ik met iframes ga werken, ook niet met gewone frames. iFrames zeker niet, niet compatibel genoeg. Het gaan gewoon tabellen zijn met php-includes. Maar met procenten kan ik natuurlijk wel de volledige breedte van de pagina gebruiken voor het horizontale menu, op 100%, iets wat met pixels niet zo gemakkelijk is aangezien het dan resolutie-afhankelijk is... |
|
||||
|
||||
Ik gebruik bijna altijd tables en ik kies er ook voor om de breedte in % uit te drukken, dat is het meest handige denk ik.
|
|
||||
|
||||
Re: Procenten of Pixels ?
Quote:
http://www.thecounter.com/stats/2003/March/res.php
|
||||
|
||||
als je nu een nieuwe website ontwikkelt mag je gerust uitgaan van 1024*768. Akkoord 800*600 is momenteel nog het meest gebruikt ....
Maar ... 800*600 verliest op jaarbasis bijna 10% en 1024*768 wint er bijna 10% bij .... Bovendien zijn de mogelijkheden en de speelruimte die je hebt op 1024*768 nu eenmaal veel ruimer. Als je toch de 800*600 surfers nog een pleziertje wilt doen of je website helemaal professioneel wil maken .... Bouw verschillende lay-out templates voor verschillende resoluties ![]() Volgende stap die je kan doen is je site zodanig aanpassen zodat hij er in elke browser (IE, opera, mozilla, konquerer, Phoenix,safari, ....) exact hetzelfde uitziet ... Plezier gegarandeert Om maar aan te geven dat een perfecte webpage niet bestaat .... ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Niet te vergeten dat er nu ook een kleine meerderheid op 1280 begint te surfen !
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|