![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Donderdag was het zover; het eerste Belcar-weekend waar zij zo naar verlangden.
Zij hebben bewust de eerste foto’s van de wagen zo lang mogelijk geheim gehouden om het verrassingseffect te vergroten… en het lukte ook; toen ze toekwamen op het circuit was iedereen nieuwsgierig naar de veranderingen op de wagen. De belangrijkste veranderingen hebben zich voorgedaan op gebied van aërodynamica , onderaan de zijflanken hebben Erik , zijn vader en Fiber Systems een prachtige geleider gemaakt om de wind die vooraan binnen komt langs de zijkanten te evacueren , dit op het voorbeeld van de DTM-wagens. Daarnaast hebben ze de vlakke bodem efficiënter gemaakt door een prachtige diffuser te hangen achteraan de wagen. Door deze 2 ingrepen is de wagen veel stabieler geworden in de snelle bochten waar zij vroeger toch problemen mee hadden. Na een laatste check-up van de wagen te hebben gedaan neemt Erik het stuur om de eerste vrije training te rijden, na enkele toeren komt hij binnen met enkele kleine problemen, maar toch belangrijk genoeg om de sessie te beëindigen en de wagen klaar te maken voor de chrono’s van zaterdag. Op zaterdag reed Erik de eerste ronden van de kwalificatie, voordat Vincent het stuur overnam. Daar werd de snelste ronde afgeklokt op 1.47.87 “ , geen supertijd maar er waren problemen met de motorsturing en met de remmen. ‘s Namiddags tijdens de 2e chrono’s gingen ze iets sneller maar toch nog ver onder de verwachte tijden, 1.45.2 was goed voor een 34ste tijd algemeen, 11e tijd in toerisme en 5e tijd in de klasse. Dit is op papier niet echt een schitterende prestatie. Maar de kenners weten dat de Qvick-boys tijdens de wedstrijd nog wel het één en het ander uit hun mouw kunnen schudden. Met dit resultaat is Erik uit zijn krammen geschoten en heeft hij de mechaniekers -ploeg aan het werk gezet. Remolie vervangen, differentieel vervangen, computerdoos vervangen, dus alles wat niet 100% naar zijn gedacht was werd vervangen. Zondagmorgen tijdens de warming-up nam Erik het stuur en …..hij kwam tevreden terug, De wagen was veel beter dan de vorige sessie!! Zondagmiddag 13.30 u.: Zoals altijd nam Erik de start, in een mum van tijd nam hij de derde plaats in de klasse in en kon die ook vasthouden, dit tot hun snellere concurrenten één na één uitvielen, zo schoven zij gezwind naar voor in het klassement. Na de pilotenwissel nam Vincent het stuur op 2e plaats in de klasse en op een 4e plaats in de divisie. Op 5 minuten van het einde moest Vincent nog vlug eens binnen komen om een beetje benzine bij te tanken, daar de motor meer verbruikte dan vorig seizoen, mits deze misrekening verloren ze geen enkele plaats in het klassement. Na een goede maar veilige relais kon hij de wagen over de meet brengen op een 1e plaats in de klasse, een 3e plaats in de divisie toerisme en op een 16e plaats algemeen. Zoals steeds hebben de Qvick-boys terug bewezen dat niet de snelste wagen wint in de Belcar maar wel de meest betrouwbare, en met die instelling gaan ze de rest van het seizoen door om hun titel te verdedigen. Tot binnen 14 dagen op Zolder.
__________________
NORMA addicted !!! ![]() |
#2
|
||||
|
||||
Een fotoke van de mini....... groetjes
![]() ![]()
__________________
Webdesign - pC Support - Photoshop Bart Robert www.twinwebs.be |
#3
|
||||
|
||||
Proficiat aan iedereen van de mini!!
Nieuwe sig ![]() |
#4
|
||||
|
||||
T is een schoon beestje, maar t is nogal groen, is m ziek ofzo?
|
#5
|
||||
|
||||
Een monster moet groen zijn hè Redje!
![]() |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
Den Hulk werd ook groen om sterk te zijn...... de mini is ook groen en..........
![]()
__________________
Webdesign - pC Support - Photoshop Bart Robert www.twinwebs.be |
#8
|
||||
|
||||
niet enkel snel op circuit, maar ook het opladen van de wagen ging zeer snel, in vergelijking met Carlier die eerst een volledige constructie moesten opzetten... amusant om zien
![]() |
#9
|
||||
|
||||
jama die constructie houdt al jaren stand, waarom het concept veranderen
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|