De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 09-12-2004, 22:06
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular

Thumbs up Short track Francorchamps

Ik heb net het een en ander opgevangen over een korter circuit op Francorchamps.

Dit zou speciaal voor Club-races in mekaar gezet worden.

Meer info :
http://www.racingcircuits.net/Belgiu...2005Short.html

Mijn mening : Francorchamps is een uniek circuit om te rijden en mss moeten we het zo wel houden. Maar voor een wedstrijd met minder deelnemers, is het idd interessanter om een korter circuit te hebben.

Even afwachten wat het geeft.

race-groeten,
Jo Smets
Reply With Quote
Old 10-12-2004, 01:13
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Dat is al oud nieuws hoor. Half jaar geleden ofzo is hier al het één en ander rond gezegd.

Met dit project zouden er 4 verschillende trajecten van het circuit gemaakt kunnen worden, maar er gaat uiteraard een grote investering mee gemoeid. Al zouden deze korte versies niet bedoeld zijn om erop te racen, enkel voor vrije testen. Leveren die dan echt zoveel op aan circuit Spa-Francorchamps?

Ik ben eens benieuwd wanneer ze hieraan beginnen, wat de groenen hierover zeggen, want laatste jaren zijn er in en rond het circuit wel al heel wat bomen weggekapt. En ook hoe het eruit gaat zien, vooral dat stukje naar rechts, van Kemmel naar Pouhon, dat is daar een serieus hoogteverschil hoor
Old 10-12-2004, 01:42
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally posted by The Interceptor
En ook hoe het eruit gaat zien, vooral dat stukje naar rechts, van Kemmel naar Pouhon, dat is daar een serieus hoogteverschil hoor
Als ik het goed begrepen heb, zou men een doorsteek willen maken ergens halverwege tussen de Raidillon en Kemmel die dan ongeveer ter hoogte van de Pif-Paf weer aansluiting moet krijgen op het bestaande circuit. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan realiseren!
Reply With Quote
Old 10-12-2004, 13:16
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular

Besten,

ik kon niets vinden op het forum hierover, mss iemand een link naar de thread?

Excuses voor de dubbele post

Race-groeten,
Jo Smets
Reply With Quote
Old 10-12-2004, 14:03
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by Jo Smets

ik kon niets vinden op het forum hierover, mss iemand een link naar de thread?
In deze thread: http://forum.depaddock.eu/showthread...&threadid=6294

Begint over de nieuwe busstop maar gaat later over de andere toekomstige vernaderingen op Spa. In juni/juli heeft dit nieuws ook op diverse belgische sites gestaan.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 11-12-2004, 22:05
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Als Bernie dit te weten komt zal er snel sprake zijn van een F1-circuit ...
Reply With Quote
Old 26-12-2004, 14:53
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Behalve de plannen m.b.t. het wijzigen van het circuit zelf, van 1 circuit naar 3 circuits in één zijn er ook plannen voor de rest van het circuit.......

Er zou sprake zijn van een nieuwe 280 meter lange tribune, bestaande uit drie verdiepingen. Benieuwd waar die precies gaat komen. Gaat die "lage" open tribune tussen de start/finish lijn van de 24 uur en Eau Rouge misschien tegen de vlakte? Als ik daar langs loopt krijg ik altijd een jaren vijftig gevoel, dat ziet er echt aftands uit. Geloof dat die tribune nog geen twintig jaar oud is........

Leuk om te horen dat men plannen heeft om te investeren in het circuit, de vraag is gaan ze de benodigde 50 miljoen Euro vinden En waarmee gaan ze die ooit terugverdienen? Of gaat het weer een schenking worden van de bevolking? Met de F1 zullen ze in ieder geval geen ene Euro terugverdienen. Als ze de circuithuur voor non-F1 evenementen omhoog gaan jagen komt dat de sport uiteindelijk ook niet ten goede.

Start project 2005, klaar in 2007. We zullen het vanzelf wel merken
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 27-12-2004, 00:39
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Mark
Er zou sprake zijn van een nieuwe 280 meter lange tribune, bestaande uit drie verdiepingen. Benieuwd waar die precies gaat komen.
Ik dacht eerder aan de start-finish van de F1, daar zetten ze met F1 altijd een tribune. Al zou ik uw suggestie wel beter vinden, veel mooier plaats om te kijken. Verder op het circuit lijkt me dat ook maar nutteloos. Ook veel mooie plaatsen natuurlijk, maar wie (buiten wij freaks hier ) gaat daar nou kijken als het geen F1 of 24u is?
Old 06-01-2005, 21:03
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

In de Stolberger Zeitung staat wat meer te lezen over de bouwplannen in Spa. Gek dat die Duisters meer weten dan ons....maar nu ligt Stolberg niet heel ver van Spa

Wat zijn van plan, volgens de duitsers:
-Een nieuwe pitstraat met bijbehorende boxen tegenover de huidige F1-boxen. Compleet voorzien van alle moderne eisen en gemakken. Denk aan conferentie ruimtes en vip-lounges
- De huidige F1 Boxen zouden worden omgebouwd tot tribune.
- Onderaan de Eau Rouge zou een multifunctionele hal moeten verrijzen met een capaciteit voor 10.000 man. Geschikt voor concerten of indoor evenementen.

Als ik het dus goed begrijp krijgen we een compleet nieuwe pit-situatie. De complete bult waar het motorcross ligt zou moeten worden afgegraven Kan die grond richting het nieuwe gedeelte van het circuit. Zou toch leuk zijn als we eens een concept tekening te zien zouden krijgen.
Reply With Quote
Old 06-01-2005, 21:18
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Die F1 boxen zijn wel leuk. Die hal hebben we niet echt nodig he. Die kan alleen maar in het zicht staan.

Reply With Quote
Old 07-01-2005, 00:49
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular

Wat ik me afvraag : hoe gaan ze het doen met de 24u ? Een tunnel onder het circuit?
Reply With Quote
Old 07-01-2005, 09:48
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Ik ben nu niet zeker maar ik heb altijd gehoord dat er altijd een tunnel is geweest maar dat ze deze nu hebben dichtgeduwd door de ouderdomsslijtage.

Mvg
Reply With Quote
Old 07-01-2005, 11:30
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally posted by Thomaske_GLPK
Ik ben nu niet zeker maar ik heb altijd gehoord dat er altijd een tunnel is geweest maar dat ze deze nu hebben dichtgeduwd door de ouderdomsslijtage.
Welke van de 7 tunnels bedoel je?

Volgens die Duitse krant zou het pitcomplex uit 48 boxen bestaan, ruim voldoende voor de 24 uur FIA GT. Voor Funcup en 2CV zal er wel een creatieve oplossing uit de bus rollen.....'
Reply With Quote
Old 07-01-2005, 16:11
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Dat durf ik niet te zeggen
Reply With Quote
Old 07-01-2005, 19:23
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Mark
Welke van de 7 tunnels bedoel je?

Volgens die Duitse krant zou het pitcomplex uit 48 boxen bestaan, ruim voldoende voor de 24 uur FIA GT. Voor Funcup en 2CV zal er wel een creatieve oplossing uit de bus rollen.....'
Dan kruipen we toch gezellig met drie a vier auto's in een box

Ik denk dat de logische stap zal zijn dat ze het baantje richting blanchimont degelijk zullen uitbouwen zodat er langs daar camions op een deftige weg weg kunnen geraken van het circuit, met de shorttrack moet er dan nog een tunnel bijkomen lijkt me! De nieuwe F1 boxen zou je dan via la Source kunnen verlaten. Op zich allemaal niet slecht, die nieuwe boxen want nu staan de camions aan de F1 pit toch maar krap bij mekaar. Het probleem zit in Francorchamps altijd in de hoogteverschillen, eigenlijk kunnen ze beter alles één keer afbreken daar in de paddock, en alles degelijk maken met grote plateau's, maar dat zou misschien toch net ietsje derover zijn

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules