![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Volgend onaangenaam bericht gelezen op Dailysports.com :
Subscriptions Are Almost Back (Please Read) The amount of work involved – and the time it has taken – was more than any of us could have anticipated, but we’re nearly ready to go with returning the site to a subscription-based magazine. There’s a whole new version of the site just about ready to go (don’t worry, it will look very familiar) and the plan is to push the button at midday BST (in the UK) on Tuesday, May 13. Existing subscribers will receive their passwords by e-mail during the preceding 24 hours before the launch, while those of you who have been using us for the last two months will be able to subscribe on-line in a very straightforward manner….and the bonus is that you'll receive our coverage of the Le Mans Test Day this coming weekend, before you have to make a decision. As of midday on Tuesday May 13, you should use REFRESH or better still CONTROL-REFRESH to bring up the revised site. There will inevitably be the odd teething problem, but we believe we’ve sorted most of them. Now it's off to Le Mans…. Nu zal ik misschien wel tegenwind krijgen uit een bepaalde hoek, maar toch waag ik me aan enige kritiek : - De site werd destijds een betaalsite, omdat Malcolm via die weg zijn inhoud wou beschermen. Althans, dat was de uitleg die er aan gegeven werd...Rare manier, je inhoud beschermen door je bezoekers te doen betalen... - Tijdens die periode kende DSC zware problemen. De gehoopte registraties werden niet gehaald en de verliescijfers stapelden zich op... - Door een technisch probleem (buiten de wil van DSC om, wel te verstaan) kon iedereen de afgelopen twee maanden de site VRIJ bezoeken. De visitors aantallen liepen zeer hoog op. Logisch : DSC is een zeer goede site, een topsite zelfs ! Met relevant nieuws en goede foto's. De investeerders (waarvan ik er eentje persoonlijk vrij goed ken) waren tevreden, en dachten aan een andere manier om geld in de lade te brengen om zo de site vrij te kunnen houden. - Maar wat zien we nu ... we moeten binnenkort terug de creditcard boven halen. Dit leidt dus enkel tot één zaak : dramatisch dalende bezoekersaantallen (vanaf de vooropgestelde datum) en journalisten & fotografen die prachtig werk leveren, echt waar, doch enkel voor een paar honderden bezoekers... - Wil je info, dan moet je betalen...kan toch niet hé mannekes... Geef je zelf info aan DSC, dan moet je zelfs nog betalen om je eigen info na te lezen...Helemaal niet meer te geloven. Ik weet nu wel dat ze daar aan de andere kant van het Kanaal nog steeds een "insulated mentality" hebben, maar dat men hierdoor tienduizenden buiten schot zet en kiest voor enkele honderden die willen (of beroepshalve moeten) betalen...echt belachelijk ! Hoe zouden de bezoekers hier reageren indien Pitstop.tv, Autosport.be, De Paddock, Misteryracing.com, Crash.net, ...noem ze maar op..., ook allemaal registratie + betaling zouden vragen ??? Trouwens, de bezoekersaantallen van deze sites liggen duizenden keren hoger dan deze van de "betalende" DSC site vorig jaar...Maar ja, een autosportsite die vrij van betaling is, heeft nu immers meer bezoekers dan een autosport-betaalsite. (Joost, ik zal je hier een plezier doen : ik zal niet vermelden hoeveel betalende registraties jullie vorig jaar hadden, maar waarschijnlijk ken jij dat aantal ook. Effe nadenken dus, op een objectieve manier a.u.b. ... En : beschouw deze topic niet als een aanval naar jou toe, want dat is echt niet de bedoeling. Het is een constatatie van feiten, die ik persoonlijk vaststel en die rechtstreeks met het "betaalaspect" te maken hebben, en niet met de inhoud van DSC, want die is zeer goed !) Last edited by Mistery; 05-05-2003 at 23:45. |
|
||||
|
||||
Ik vind het raar dat er moet betaald worden voor info, 'k heb dat nooit echt verstaan... als er nieuws is is het dan niet de bedoeling dat iedereen het kan lezen of enkel de happy few?
|
|
||||
|
||||
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook nooit heb betaald gewoon een keer trial, omdat ik vind dat er maar weinig is dat interessant is voor mezelf...
Ik heb de berichten van Joost daarvoor altijd gelezen op totalmotorsport en zijn voorgangers en vond ze altijd top. Nu DSC terug gratis was, heb ik gemerkt dat de stijl van Joost er nog op verbeterd is. Maar om gewoon voor de Belcar dat bedrag te betalen? Ik vond trouwens de manier met creditcard niet echt geruststellend...
WRC-prono 2009 kampioen Last edited by Bart.Vandecavey; 05-05-2003 at 22:06. |
|
||||
|
||||
Iedereen weet dat webhosting en software-licenties geld kosten. Alle begrip voor. Maar er zijn andere en meer vindingrijke manieren om dat probleem op te lossen. Onze collega's van pitstop tv, autosport.be, wijzelf, en noem maar op zijn er toch het bewijs van?
Ik vrees dat het medium "internet" toch niet kan vergeleken worden met een tastbaar tijdschrift, waar je uiteraard niet raar bij opkijkt als je ervoor moet betalen. Tenslotte moeten tijdschriften gedrukt worden op papier, en wordt internet-informatie gewoon ergens op een server gezet, wat toch merkelijk lagere productiekosten met zich zou moeten meebrengen... |
|
||||
|
||||
Ik denk dat betalen op internet een heel delicaat ding is. Als jullie het betaland maken dan gaat iedereen het wel ergens anders halen. Enige Autosportsite die succesvol deels betalend is is nascar.com , maar ja die sport is ook wel gigantisch groot en populair.
|
||||
|
||||
Betaalsites??
Moet je daarvoor niet eerst uit de kleren gaan ? Echt jammer Joost, jullie waren echt goed bezig. Ik geef toe dat ik vroeger nooit bij DSC langs ging. Ik wou daar geen geld aan geven. Intussen zijn we zover dat er tussen DSC en mezelf een toffe samenwerking is gegroeid, waar we allebei met plezier aan verder werken... Jammer dat dit nu gebeurd. Kijk, als commercieel persoon weer ik dat iedereen geld wil verdienen (ik ook), maar soms is de slnelle weg niet de beste. Investeren op lange termijn loont. En ik kan me voorstellen dat een goed lopende site (in het Engels dan nog) toch voldoende investeerders kan aantrekken. Waarom bvb niet met banners werken, on-line shop (daar hebben we hier ook ene met ervaring voor zitten, he Driesco)... Een goeie raad. Bel Marcolm en vraag hem om zijn idee bij te sturen. Mijn steun heb je! In elk geval houd een eventuele betaalsite me niet tegen jullie alsnog van fotomateriaal te voorzien. Dat is een interne deal tussen jou en mij. |
|
||||
|
||||
Tja betalen.........conclusie: bedroevend lage aantallen qua unieke bezoekers.
Welk team c.q. rijder heeft dan nog zin om zijn kostbare tijd te besteden aan de journalist die werkt voor een website waar geen kip op afkomt? Dan werk ik, als team of rijder, liever mee aan een site die wellicht kwalitatief iets minder is maar wel massa's volk trekt. Betalen op internet-content? Er zijn wel sectoren waar dat rendabel is...........alleen denk ik niet dat er voor autosport-nieuwtjes een markt is. Geloof dat " Autosport Professional " wel redelijk loopt........maar dat is een ander soort nieuws dan hetgeen we op DSC lezen...... Trouwens hoe loopt Forix.com op dit moment? Als het betalen doorgaat haak ook ik af.....gaat niet eens om het bedrag maar meer om het principe.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Ik vrees ook dat als de mensen moeten kiezen tussen betalen op dsc of het ergens anders gratis halen, ze wel elders gaan. Jammer.
|
|
|||
|
|||
Natuurlijk is dat jammer...zeer jammer zelfs. DSC is een zeer goede autosportwebsite, die de liefhebbers van internationale autosport heel wat biedt.
Maar niet alleen voor de autosportliefhebbers is het jammer. Ook de journalisten en fotografen hebben er niet veel aan om berichten te schrijven of foto's te maken voor enkele honderden betalende bezoekers, voor wie het bezoeken van de site dan veelal "een beroepsmatige verplichting" is. Ik hoop, zowel voor de bezoekers van DSC als voor de rechtstreekse medewerkers van de site, dat de beheerder vrij snel zijn belachelijke idee uit het hoofd zet. Trouwens, om de kosten van de webhosting en aanverwante kosten te betalen hoeft DSC geen betaling te vragen aan de bezoekers, want die kosten zijn namelijk betaald door een sponsor... Last edited by Mistery; 05-05-2003 at 23:47. |
|
|||
|
|||
Zo een hoop problemen voor eigenlijk niets. Als één iemand die toch intresse heeft betaald gebruik je gewoon alle teksten. Er is wel zo iets als een copywright maar dat is heel eenvoudig te omzeilen. Een tekst letterlijk overnemen mag niet, veranderingen aanbrengen is niet controleerbaar.
Wij hebben op onze server een site draaien met natuurdocumentaires ( zo van die blote madammen ) waar je ook moet voor betalen en wat zie je : enen betaald en geeft zijn paswoord door aan tientallen anderen. It's a fucking easy way om aan alles aan te geraken. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Een reactie van een betrokkene:
voor alle duidelijkheid wil ik er toch op wijzen dat ik freelance werk voor dsc.com en niets te maken heb met welke commerciële beslissing dan ook. Malcolm Cracknell beheert de site, samen met nog enkele andere mensen en neemt ook de beslissingen. Ik word daar niet in gehoord wat ook normaal is. Persoonlijk sta ik niet 100% achter de beslissing en ben ik ervan overtuigd dat er andere manieren zijn om fondsen te genereren. Wel wens ik erop te wijzen dat, en goede professionele contacten in 'internetland bevestigen mij dat, dat er op termijn wel zal moeten betaald worden voor content. Immers wanneer dezelfde filosofie van sommige mede-paddockers, zou worden doorgetrokken naar print, TV en radio dan zouden ook deze media gratis moeten zijn. Iedereen hier op de site betaalt zijn krant, Humo ed. Surf trouwens maar eens naar www.destandaard.be Het grote probleem voor DSC.com is dat de site op vlak van endurance zo professioneel is, let maar eens op het aantal scoops uit ALMS, FIA-GT, Le Mans,... dat er een full-time redacteur nodig is. En dat is natuurlijk Malcolm. Malcolm dient ook zijn dagelijks brood te verdienen en hoopt dit te doen door van zijn site een betaalsite te maken. Ikzelf heb enige alternatieve ideeën en mocht er mij iemand ruggesteunen met een degelijke technische bagage dan ben ik bereid te investeren (tijd en $/€) om de site anders te runnen. maar daarvoor dien ik wel, met een degelijk businessplan Malcolm te overtuigen. Aan u de uitdaging... Joost |
|
||||
|
||||
Quote:
Mijn punt is gewoon, als je vanaf nu moet betalen voor info... geef mij daarvoor één goeie reden (je zegt zelf dat je freelance werkt, dus rijk wordt je der nie van) en webbeheer en onkosten zijn vrij makkelijk te dragen doormiddel van reclame op de site ( zeker als ze weten hoeveel mensen er de site bezoeken) En als men dan toch moet betalen, wacht je beter een dag en kijk dan op de gratis sites, die blijkbaar wel gratis info kunnen verschaffen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Pay per view is ook op een debacle uitgelopen.......niet alleen de F1 maar ook andere sporten, muziek, films (behalve die ene soort dan), docu's en kunst. De fanbase van F1 is vele malen groter dan de GT & Sportscar scene..........dat geeft dus te denken. Bernie's produkt was zeer goed te noemen en niet al te duur..........toch mislukt. Laat ik het voorzichtig zeggen: De visie van Malcolm om zijn dagelijks brood te verdienen met GT- en sportscar content op internet lijkt me wat rooskleurig.........dromen komen niet altijd uit. Maar wie vertelt hem dat? ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
[B]Radio is een gratis medium dacht ik zo, een krant of tijdschrift heeft vaste kosten zoals het drukken en uitgeven, deze kunnen onmogelijk allemaal vergoed worden door reclame, TV is ook (zo goed als) gratis, en daar krijg je dan wel info waar je niet moet voor betalen...
hier moet ik er wel op wijzen dat iedereen dat voor kort kijk- en luistergeld betaalde, ondertussen heeft Steve Stunt dit afgeschaft maar hij haalt dat wel op een andere manier uit je zakken. Doch dit is politiek en daar ga ik niet verder op in. Bovendien betaal je nog altijd kabeldistributie... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|