![]() |
|
|
|||
|
|||
A+ Racing Spa Euro Races
“’t zal wel lukken zeker”
...of toch volgens Eric Geboers. Niemand minder dan de vijfvoudige wereldkampioen motorcross zal komend weekend de 4 FM guest car met #19 de sporen geven. Vanzelfsprekend heeft Eric ook op circuit al een hoop ervaring.Zo nam hij deel aan verscheidene wedstrijden van het FIA-GT kampioenschap en ook in het Belcar-kampioenschap is hij een habitué. Zelf relativeert hij die ervaring toch even: “het is al enkele jaren geleden dat ik nog met een voorwielaangedreven wagen aan de start van een wedstrijd ben verschenen. Je moet van mij niet meteen kanontijden verwachten al moet iedere wedstrijd steeds worden gereden. Bovendien heb ik ooit deelgenomen aan ‘crazy cross’ en dat staat toch verdacht dicht bij de Yaris-cup.” grapt hij tot besluit. Naar goede gewoonte zal de gastrijder van A+ Racing in stevig gezelschap verkeren. De nummer 2 van het kampioenschap, Phillipe Jacobs zal er alles aan doen om die Poulidor-positie achter zich te laten. Phillipe rekent daarvoor op de drukke agenda van Olivier Bruixola, “Bruixola rijdt dit weekend ook het Formual Renault 1600 kampioenschap. Dat zou hem wel eens kunnen afleiden. Immers, in Spa is alles mogelijk, dat zagen we vorig raceweekend al.” De #3 van het A+ racing team, Jean-Christophe Liard zal het nog drukker krijgen dan de leider in het kampioenschap. Hij komt maar liefst tweemaal uit in de Yaris-cup en driemaal in de Mini-cup. “ Ik zal het sowieso warm krijgen dit weekend, wat men ook voorspelt,” vertelt Jean-Christophe ons met een glimlach. “Bovendien hoop ik met het Yaris-been te gaan lopen want de volksmond zegt toch dat als twee honden vechten om een been... Bovendien is Marco Scholten afwezig en kan ik dus sowieso een plaatsje opschuiven in het kampioenschap” Peti Kuismanen en Marcus Paltalla krijgen dit weekend gezelschap uit het hoge Noorden. Hun 25-jarige landgenoot Ilmari Ullakko komt zijn kans wagen in het Belgische Yaris-kampioenschap. Dit jonge talent heeft al een aardig palmares bijeen gereden en dit seizoen is hij ongenaakbaar in de Yaris Cup Baltic Series waar hij reeds viermaal op rij op het hoogste schavotje stond. Kan hij in de voetsporen treden van Mika Hakkinen door in Spa te winnen? “Ik ga opnieuw voor een plaatsje in de top-12 of waarom niet de top-10’” vertrouwt de teameigenaar van A+, Tom van de Plas ons toe. “Voor het Spa Belpro weekend hadden we met het team aan de ophanging van de wagen gesleuteld wat me wat parten heeft gespeeld. Want vergeleken met tests uit het voorjaar was ik de laatste race op Spa een fractie trager. Ik heb dus nog wat marge en die ga ik trachten te gebruiken komend weekend.” A+ Racing |
|
|||
|
|||
het zal inderdaad warm worden dit weekend...
letterlijk en figuurlijk... heb er alvast zin in! |
|
||||
|
||||
Ik wil de pret niet vergallen maar ze geven regen voor zondag
![]() Hoewel da ze er 4 dagen op voorhand wel is vierkant naast kunne zitte ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()