![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
RTM de race
RTM de race: It’s better to burn out than to fade away...
20.00 Na 3 uren beleeft het RTM-team een droomstart. Behoudens enkele zeer kleine oponthouden, zoals een stop & go voor de #31 van Goossens-Penders-Dujardyn of een identiek incident voor #14 (Van Sande-Palttala-Ristanen), loopt alles naar wens. Rudy Penders is echter niet helemaal positief: ”de wagen is zwaar onderstuur en dus ook heel vermoeiend om te rijden, maar alles bijeen zijn we zeer tevreden. Hout vatshouden dus.” Natuurlijk is de 2de plaats van de #31 CLP-wagen een voortreffelijke prestatie maar ook de andere wagens doen het zeer sterk. De #14 en de #32 houden stand in de top-5. Anton Gonnissen zag er zwaar vermoeid uit toen hij de wagen ‘kroop’... Enkel de #14 heeft enkele kleine problemen gekend toen een een darm van de koeling het begaf. De #57 heeft een onwaarschijnlijke opmars achter de rug. De wagen startte 36ste en lag na 3 uren zowaar 10de... We laten Nicolas de Gastines even zelf aan het woord: “Van op een 36ste plaats starten is natuurlijk nooit leuk, maar het team heeft met heel wat nachtwerk als gevolg, van vrijdag op zaterdag een nieuwe motor gemonteerd. De wagen loopt heerlijk en ik kon om 17.00 aan een stevige opmars beginnen. Wagens die toch sterker zijn als mijn oudere 993 kon ik vlot voorbij. Dit is een geweldige start voor ons gentlemen team!” RTM 20.00 – 23.00 Bij het opmaken van het eerste wedstrijdpunt, na 6 uur, haalt het RTM-team een mooie 1-3 in de GTB-klasse. Marc Goossens, 2de algemeen en Franz Lamot, 5de algemeen, bezetten de plaatsen één en drie in hun divisie en scoren zo bijna aan 100%. Meer kan er moeilijk verwacht worden. Dit is natuurlijk een bijzonder goede zaak voor hun klassement. Bovendien blijft de #31 volop in de running voor de algemene overwinning. Dankzij de zuinigheid van de Porsche en het sterke sturen van de piloten, blijft de krachtige Viper het moeilijk hebben om afstand te nemen. De #57 zet zijn onwaarschijnlijke wedstrijd verder en ligt nog steeds in de top-15. Jammer genoeg is er ook minder goed nieuws van het RTM-front. De #14 Biturbo werd aangereden door de Nederlandse Hasdev BMW en diende op te geven. De wagens duiken nu volop de nacht in om rond 05.00 het tweede klassementspunt te bereiken. Wij houden u op de hoogte, RTM 23.00 - 05.00 Jammer genoeg brengt de nacht geen rust voor het Porsche-team uit Berlaar. Rond 02.20 meldt Kurt problemen op de #31. De piloot blijft professioneel en slaagt erin om de wagen heelhuids terug binnen te brengen. Jammer genoeg blijken de problemen vrij ernstig, de versnellingsbak en de cardan hebben zwaar geleden in de strijd met het Amerikaanse PK-monster en zijn aan reparatie toe. De mecaniciens van het team werken, net zoals de rest van het weekend, uiterst secuur en Marc Goossens kan na enige tijd weer de piste op. Maar het noodlot lijkt mee te rijden met Marc, na enkele ronden breekt de velg cirkelvormig in twee, een zeer onwaarschijnlijk euvel. Meteen is de race over and out... Ondertussen zet de #32 rustig zijn weg verder en kaapt de eerste plaats weg in de GTB-klasse op het 12-uren punt. De wagen van Franz, Anton en Bart ligt dan op een zeer sterke 3de plaats algemeen. De senior van het team, de #57 993 zet ondertussen zijn opmars verder, al duiken er hier en daar wat vervelende kwaaltjes op. Maar de piloten en het team houden het hoofd koel wat resulteert in een 7de plaats in GTB en een 17de algemeen. 05.00 – 11.00 We laten even Bart Couwberghs aan het woord: “ Voor de eerste keer in anderhalf jaar laat onze wagen ons in de steek. Om 08.00 stipt, en zonder enige verwittiging blies de Porsche motor zijn laatste adem uit. Franz was aan het rijden, alles was 100% OK en we waren op weg naar een mooi resultaat. Jammer, uiterst jammer, niet alleen voor de wedstrijd maar ook voor ons kampioenschap. We zien onze puntenvoorsprong als sneeuw voor de zon wegsmelten.” Inderdaad, de Porsche #32 zag net het ochtendgloren en verdween toen uit de wedstrijd. Bart wist echter nog meer te vertellen:” Ik ben blijkbaar een bevoorrecht toeschouwer wanneer het misgaat bij ons, zo reed ik achter Risto (Virtanen) bij het incident met de BMW en achter Marc (Goossens) toen die eraf ging. Het mag dit jaar echt niet zijn voor RTM.” De eer wordt ondertussen hoog gehouden door de dailysportcar.com #57 Porsche. Het team is echter wel wat teruggezakt naar de 23ste plaats na ook zijn deel van de pech gekend te hebben. 11.00 – 17.00 Een zieke Pascal Nelissen-Grade, een motor op 5 cylinders, de laatste RTM-Porsche zal blij zijn als ze de finish ziet... Het laatste wedstrijddeel verloopt op automatische piloot en Pascal neemt het stuur over, ondanks de ongemakken, en stuurt de wagen #57 feilloos naar de meet op een verdienstelijke 16de plaats. Het RTM-team kijkt met gemengde gevoelens terug op de 25ste editie van deze etmaalrace maar trekt zich toch op aan de prestatie van de gentlemen-drivers. De knappe prestatie van deze laatsten maakt mee de charme van de autosport... RTM pers Zolder |
#2
|
||||
|
||||
Prachtig werk van dé 57. En de eer van RTM word toch wel gered.
Spijtig van de crash van de 14. met de Marcos én de YabYum BMW. Zag de crash gebeuren en de RTM porsche zat kansloos in de tang. Volgens mij moesten ze een zware sanctie opleggen aan de MARCOS, er was helemaal geen plaats aan de binnenkant om in te halen.
__________________
|
#3
|
|||
|
|||
Langzamere deelnemers zouden ruimte moeten bieden aan snellere deelnemers (zie thread niveau coureurs). Zeker als ze in dezelfde ronde al twee maal het grind hebben opgezocht!
__________________
http://forum.depaddock.eu/images/avatars/porschelogo.gif |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|