![]() |
|
|
||||
|
||||
MINI Racing Festival
Zijn er nu weer 3 piloten geschrapt uit de uitslag???
Smets, Haane en Vandermaesen zouden niet conform geweest zijn? Weet iemand hier meer van. Te meer daar de wagens van Smets en Haane door G & A worden onderhouden, G & A die alle MINI's bijstand verlenen op circuit. ![]() ![]() Last edited by Compact; 22-09-2003 at 17:46. |
|
|||
|
|||
Ik weet meer over Marnix omdat hij bij mijn papa rijdt.
De mini stond vooraan op een afstelling die blijkbaar niet binnen de normen lag. Op hoeveel juist weet ik niet. Ik snap ook niet waarom er een maximum op staat, of ge moogt hem afstellen of ge moogt het niet. In het reglement van de yaris cup staat dat we de wagen achteraan niet mogen afstellen. Vooraan mag het wel en dan stel je hem af op uw normen. Jammer voor Marnix... Ik persoonlijk aanzie het geval van Marnix niet als een niet conformiteit. En dat zeg ik niet omdat de wagen uit de stal van First komt. Als ze nu al de minis gaan controleren gaan ze merken dat er meerdere zijn die op deze afstelling rijden... |
|
||||
|
||||
Ze zijn (bij mijn weten) enkel in de 1e sessie geschrapt. Ook vanvoor te fel afgesteld. Er zijn er meerderen die met dergelijke afstelling rijden , ge kunt ze er zo uitpikken. Spijtig toch wel van deze schrapping. Nu moesten Vosse en Lumbeeck helemaal achteraan vertrekken. Wel mooie remonte van Vosse...
|
|
||||
|
||||
Volgens wat ik van Michel Vanhees, de technische controleur van Mini hoorde zou er aan deze wagens aan bepaalde delen van de ophanging gevijld zijn waardoor er iets meer camber kon gegeven worden dan standaard. In het reglement zou staan dat deze onderdelen NIET bewerkt mogen worden. Daarmee is de kous af natuurlijk. In de tweede race werden Norris en Pauwels trouwens om dezelfde reden geschrapt. Nadat de wagen van Vandermaesen betrapt was hebben ze deze van Alexandra ook opnieuw gecontroleerd maar deze bleek 100% conform.
|
|||
|
|||
Wat A.J. zegt klopt, bij de drie wagens was er wat geveilt zodat de camber aangepast kon worden.
Bij de Mini van Vandermaesen was dit echter maar aan één kant gebeurt, en dit omdat het chassis een beetje krom was na een tik. (camber stond niet anders dan daarvoor) Als men de camber wil aanpassen gaat men dit toch aan twee kanten doen dacht ik. Maar ja, als het niet mag is het zo... |
|
||||
|
||||
Ik vind het wel goed dat ze het gesjoemel aanpakken. Op de lange duur zal er dan misschien minder geprobeerd worden, en zullen de resultaten echte resultaten zijn. Vijlen aan een onderdeel kun je niet echt afstellen noemen. We rijden nog altijd voor de fun... sommigen vergeten dit wel eens: of het nu is door gesjoemel of een concurrent moedwillig van de baan rijden, dit gebeurt nog te vaak bij de Mini's (evenals bij Clio's en Yarissen).
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|