De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 21-11-2003, 00:06
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Wink RACB Supermeetings en NASCAR samen op één circuit!!

Tja wederom een lekkere teaser, het nieuws is er niet minder om! Althans als de gesprekken leiden tot echte overeenkomsten.

Reeds maanden voordat ze in Brussel gehoord hadden van de MW6 series was dit al een thread op depaddock!

Als we Harry Maessen mogen geloven dan wordt de Yaris Cup vervangen door deze MW6 series. Als ik het hele artikel moet geloven zijn ze bijna net zo snel als de voorkant als de Belcar! Dat wordt dan zowat de snelste cupklasse ter wereld!!

Enkele quotes uit het stukje op www.pittalk.nl

Quote:
“Op dit moment zijn we onder andere in gesprek met de RACB in België”, vertelt Maessen. “Zij organiseren de zogenaamde ‘Supermeetings’ waar ook de prestigieuze Belcar deel van uitmaakt. De verantwoordelijken bij de RACB Sport hebben zeer positief op ons initiatief gereageerd en wij zouden van onze kant graag deel uitmaken van hun programma.
Quote:
De silhouetwagen is door Maessen eigenlijk ontwikkeld om op de ovals te gaan rijden. De interesse vanuit verschillende kanten voor de wagen bleek echter groot en er werd een aantal technische veranderingen doorgevoerd die de wagen zeer geschikt maken voor het circuit
Quote:
Tot dusverre mogen we daarover niet klagen, want als je bij een eerste test op Zandvoort meteen de rondetijden van de V8-Star benadert, zien we dat we op de goede weg zitten,” besluit Maessen.
http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=632
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 21-11-2003 at 00:26.
Reply With Quote
  #2  
Old 21-11-2003, 00:23
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
tis NASCAR

en verder zou ik zeggen. laat maar komen die handel.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #3  
Old 21-11-2003, 00:31
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by raceboy
tis NASCAR
Beleefd verzoek: Kunt U als mod dat aanpassen?

Ze hebben ook al een URL........staat nog niet veel op: http://www.mwv6series.com/
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #4  
Old 21-11-2003, 21:04
Special Driver Special Driver is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2003
Location: Belgium
Posts: 19
Hallo Marshal,k'heb dit forum pas ondekt en van pure verbazing bij het lezen van uw post heb ik mij geregistreerd om te kunnen vragen, wat heeft die V6 met Nascar te maken?
Reply With Quote
  #5  
Old 21-11-2003, 21:12
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Nou, niet veel op dit moment

De bouwer van deze wagen had een iets ander plan voor ogen toen hij bezig was met de contructie van deze wagen:
Quote:
Het gaat om een geheel nieuw ontwikkelde en zeer moderne auto, die in Nederland gewouwd gaat worden door Gerd Weyenberg. De auto is bedoeld voor een op het Amerikaanse NASCAR geinspireerde nieuwe raceserie die in 2004 het licht moet zien.
Maar over de NASCAR-connectie staat meer te lezen in die andere thread op depaddock, link staat in de eerste posting.

O ja welkom Special Driver ...........waar een suggestieve threadnaam al niet goed voor is
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #6  
Old 22-11-2003, 14:53
Special Driver Special Driver is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2003
Location: Belgium
Posts: 19
Ik heb de vorige tread eens doorgenomen en moet toegeven ze kunnen het goed uitleggen, k'heb hartelijk gelachen, maar als je van bij het begin al liegt dan ben je slecht gestart, het chassis is gekocht bij Snobeck en niet door MWV6 zelf ontwikkeld of gebouwd.
Ook een kleine reactie op het aantal ovalen in nederland, idd.er zijn er 4, maar Posterhold en Venray hebben geen enkele garantie op lange termijn kwa verguningen, wat ik trouwens zeer spijtig vindt vooral voor Venray, een prachtbaan. Er loopt trouwens in Belgie ook en project voor een 800m baan in de Kempen en dan word het pas heel interesant voor de Camco V8! Groeten.
Reply With Quote
  #7  
Old 05-01-2004, 18:09
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Maessen, het noord limburgse orakel heeft weer van zich doen spreken. Volgens hem gaan we toch echt hollands glorie zien tijdens de RACB supermeetings

Enkele verse quotes van Maessen tijdens het debuut van de MWV6 in de nieuwjaarsrace.

Quote:
..............afgelopen maanden is de introductie vervroegd naar april of mei dit jaar. Maessen:”We hebben een aanbod gehad om in België te rijden tijdens de Super Meetings, de evenementen waar onder meer Belcar in actie komt. We rijden daar waarschijnlijk drie tot vier races..................

................Het is niet mogelijk om een MW V6 Silhouette te kopen. De huurprijs bedraagt slechts 2375 euro per race, waarbij de organisatie garantie geeft op de (verzegelde) motor, versnellingsbak en het differentieel. De huurprijs is alleen voor de auto, dus exclusief running costs.......................

www.autosport.nl
I have to see it before I believe it
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #8  
Old 06-01-2004, 00:33
RX-7 freakske's Avatar
RX-7 freakske RX-7 freakske is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Reppel (Bocholt)
Posts: 310
Is dit niet ongeveer dezelfde wagen als we dit jaar in het belcar seizoen hebben gezien? Of is er een ander chasis of motor?
__________________
webmaster van: www.kellyjamers.com & www.vanherck-racingteam.be
Reply With Quote
  #9  
Old 06-01-2004, 00:37
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Compleet anders, zie deze thread: http://forum.depaddock.eu/showthread...&threadid=5840
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #10  
Old 18-01-2004, 15:38
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Vandaag op de beurs Race-Rally in Maastricht een praatje gemaakt met de mensen achter de MWV6. Het schijnt toch echt te gaan gebeuren dat we de MWV6 in het voorprogramma van de Belcar gaan zien.

Echter door het naar voren schuiven van het New Race Festival zal deze meeting waarschijnlijk nog geen MWV6 serie aan het werk zien. Om de simpele reden dat men tegn die tijd nog niet voldoende wagens klaar heeft, er schijnen er al 15 te bestaan. 3 Chassis waren te bewonderen op de beurs.

Wie niet kan wachten, kan op 01 februari deze bak al in wedstrijdverband aan het werk zien. Tijdens de Winter Endurance is men van plan om met deze auto te gaan rijden.

Er zit echter een klein addertje onder het gras, nl. de uitlaat aan de linker of rechterkant. Het is redelijk eenvoudig om de uitlaat rechts of links voor het achterwiel naar buiten te laten komen. Het probleem is dat voor de wedstrijd op 01-02-04 alle uitlaten aan de achterkant van de wagen moeten zijn (regels Zolder ?).

In de komende week ging men bekijken of dit mogelijk was, probleem is de benzinetank die vrij laag achteraan zit. De uitlaat moet daar nog onder door....................
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #11  
Old 18-01-2004, 17:39
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Quote:
Originally posted by Marshal

Het probleem is dat voor de wedstrijd op 01-02-04 alle uitlaten aan de achterkant van de wagen moeten zijn (regels Zolder ?).

inderdaad een regel die opgelegd werd aan circuit zolder. Om tegen te gaan dat een wagen met teveel lawaai zijn uitlaat naar de andere kant laten uitkomen om zo een overtreding te ontlopen
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #12  
Old 18-01-2004, 23:24
bobcat bobcat is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 72
Quote:
Originally posted by Special Driver
Ik heb de vorige tread eens doorgenomen en moet toegeven ze kunnen het goed uitleggen, k'heb hartelijk gelachen, maar als je van bij het begin al liegt dan ben je slecht gestart, het chassis is gekocht bij Snobeck en niet door MWV6 zelf ontwikkeld of gebouwd.
Groeten.
Mis, het chassis is niet door Sobeck gemaakt, wel het koetswerk. Weet ik uit zeer goede bron.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.