![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Seat in Belcar?
On Sunday at Barcelona, the SEAT Cupra R GT made some show laps for the public. Jordi Gené drove the car on the Circuit de Catalunya – says Sergio Fonseca.
Next season, SEAT Sport will enter the car in the Spanish GT championship, and it’s looking to Belcar and to FIA-GT (in the future). Meanwhile, 'Scuderia Cavallino' was presented to the press for the first time – also at Barcelona. This is a brand new Spanish team based at the Circuit de Catalunya and owned by Spanish businessman Antonio Cano. Antonio Cano will buy two Ferrari 575 GTCs from N-Technology, and he plans to compete in the whole FIA-GT season, and maybe Le Mans 24 hours (if he secures an appropriate sponsor). Team Cano will work together with EV Racing (a team which was in the provisional entry list for the 2002 FIA-GT), which will provide the technical support. 'Scuderia Cavallino' will have 15 professional fulltime employees. Marcel Costa (Spanish F3 champion) is the only confirmed driver but Iñaki Goiburu could join him in the team. Team Cano ran in this year’s Spanish GT Championship with a Ferrari 360 Modena Challenge car. |
#2
|
||||
|
||||
Ben eens benieuwd!
|
#3
|
||||
|
||||
Ik begrijp niet waarom niet meer teams het voorbeeld van Seat volgen. MI, Lupant, Verbist,... kunnen van hun Silhouette's een zéér performante GT maken (GTB). Een andere carroserie laten maken, spoilers, ophanging veranderen en bepaalde dingen specifiek voor endurance aanpassen (benzinetank, remmen) en je strijd vooraan mee in de Belcar. De tijden van de Seat waren ronduit verbluffend en zoveel is daar toch ook niet aan verandert op motorisch gebied. Ik meen dat ze zelfs niets verandert hebben, gewoon de brides eraf genomen die verplicht zijn in silhouette-configuratie.
Silhouette's zijn ook niet duur meer nu, redelijk wat tweedehands te koop. |
#4
|
||||
|
||||
Niet zo duur in vergelijking met de dikke GT's dan toch
![]() @ Joost; last van nen "entervinger"? ![]() |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
het gaat om de nieuwe GT en niet om een silhouette! |
#6
|
||||
|
||||
Joost, copy/paste anders het fotoke van DSC eens.
|
#7
|
|||
|
|||
lukt niet, heb het al geprobeerd. Probeer jij eens maar zet er wel de credits in, aub?
|
#8
|
||||
|
||||
#9
|
||||
|
||||
beetje bugatti achtig...
__________________
The end. |
#10
|
||||
|
||||
Dat ziet er beter uit dan die oerlelijke silhouette van de 24 uur. Uit visueel oogpunt: een welkome aanvulling
![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#11
|
||||
|
||||
Niet echt mooi vind ik. Ziet er nog zo standaard uit...
|
#12
|
||||
|
||||
bedoel je die seat waar normaal gezien duez moest mee rijden???
Quote:
__________________
Dirt Devils racing team, BMW E30 ![]() Last edited by fast freddy; 17-11-2003 at 15:27. |
#13
|
|||
|
|||
Idd Freddy, dat is een (aangepaste)Silhouette, een wagen waarvan de motor centraal geplaatst is met een soort van 'look-a-like' kas en een buizenframe. De wagen waar het hier om draait is een echte GT (zie foto) die door Seat zelf wordt gebouwd. Deze wagen zou volgend jaar zijn opwachting maken in één of meerdere kampioenschappen. Laten we hopen dat het zo geschiede...
Joost |
#14
|
||||
|
||||
deze straalt idd ook wat meer power uit ja
ik hoop echt dat we hem in de belcar mogen verwachten
__________________
Dirt Devils racing team, BMW E30 ![]() |
#15
|
||||
|
||||
PACHTIG...
__________________
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|