![]() |
|
|
|||
|
|||
Belcar klasses
Wat vinden jullie van al die klasses in de Belcar: GTA-GTB-GTC-TA-TB-TC-Ladies-Rookies, zijn er nog??? Toch al zeker 8, dus puur theoretisch: 3 podiumplaatsen in elke categorie, dus 8x3 is 24 ereplaatsen, plus 3 in het algemeen klassement nog eens, dat zijn er 27! (op 50 auto's, ge moet al bijna pech hebben om niet in de prijzen te rijden) Das duur aan bekers. Probeer dat maar eens aan een leek uit te leggen.
Vinden jullie dit niet wat te veel van het goede? Zou een simpele opsplitsing in bijv. A,B en C niet voldoende zijn, zonder onderscheid in GT en T en geen onderscheid tussen mannelijke en vrouwelijke piloten. Of wat te denken van een Belcarklasse voor echte BELCAR-auto's om de zelfbouwers te stimuleren. Het zijn maar ideekes... |
|
||||
|
||||
Is er ook geen klasse "guest"?
Mij persoonlijk stoort dat echter niet hoor. Alleen de prijsuitreiking kan soms wat lang duren, zeker als je een foto wil maken van het podium dat laatst aan de beurt is. Maar we hebben er mee leren leven ![]() |
|
|||
|
|||
hoe moeten ze anders het geld opkrijgen
![]() |
|
||||
|
||||
Zo krijgt iedereen een kans om ook voor zichzelf en anderen te tonen dat hij of zij iets kan. Zonder daarom over de grootste budgetten te beschikken. Anders zou er niet veel volk meer meedoen.
|
|
||||
|
||||
Re: Belcar klasses
Quote:
|
|
||||
|
||||
Het is inderdaad wel een mondvol al die klasse's. Onmogelijk uit te leggen tegen de toeschouwers. En als je ze ziet rijden niet te zien tot welke klasse ze behoren.
|
|
||||
|
||||
Re: Belcar klasses
Quote:
|
|
||||
|
||||
Dit zeg ik nu al jaren!
Kijk, niks tegen Belcar, integendeel, in de Procar waren er ook enkele klassen maar die hadden het voordeel dat het sprint-koersen waren. Kwestie van de race te kunnen volgen zal het voor de meesten hier nog meevallen maar voor de "gewone" toeschouwer is dit weer onbegonnen werk. Toch niks plezanter om constant te weten hoe de race verloopt maar na vijf ronden kan je het wel vergeten. Niet voor niks dat veel mensen na een half uur beginnen rond te wandelen, je moet er echt eens op letten. Deze week vroeg mij iemand na het zien van de Gillet-reportage hoe het komt dat een Gillet Vertigo (snelheidsrecord) niet beter presteert dan bv. een Viper of sommige Porsches. Als je dan begint uit te leggen dat er verschillende klassen zijn snappen ze het nog niet goed. Je kan dat bijna niet uitleggen! En toch moeten we fier zijn op dit kampioenschap, Belcar is ver buiten de landsgrenzen gekend, en dit juist dankzij de grote mengelmoes van exclusieve racewagens. Eèn opmerking van mij, niet tè veel onervaren bv's in de Belcar zodat het zijn proffesionele uitstraling niet verliest. ![]() |
|
|||
|
|||
Mijn persoonlijke mening hierin is deze : wat heeft en maakt nog steeds het succes van de belcar. De verschillende klasses, de verschillende merken want met maar één klasse wat zou iedereen dan hier komen doen. Het enige wat beter moet is de uitstraling in de pers van alle belcar klasses want soms wordt er op het scherp van het mes gereden en gestreden in de verschillende klasses. Voor de leek is er toch al reeds wat vanalles gedaan verschillende kleuren van nummers zodoende dat deze kunnen zien welke klasse het is. Maar een endurance wedstrijd is en blijft nog altijd wat anders dan een sprint wedstrijd.
Maar belcaristen en supporters laat ons dit kampioenschap koesteren want zo'n kampioenschap met zo'n verscheidendeid aan wagens in zo'n klein land. Proficiaat dat we dit hebben.
|
||||
|
||||
Het is al moeilijk genoeg om een leek aan het verstand te brengen wat het verschil is tussen pakweg circuitracen en rally.
Om iemand die er niet echt in geïnteresseerd is, dan ook nog eens het verschil uit te leggen tussen de verschillende klassen in een endurance-wedstrijd, is een haast onmogelijke opdracht. Dat is nu eenmaal het soort frustratie waar alle raceliefhebbers weleens mee geconfronteerd worden. Hoe dikwijls krijg je als circuitpiloot niet de vraag wanneer je nog eens gaat "crossen" of dat "je ook hebt meegedaan aan de rally van Ieper"? ![]() Overigens ben ik het wel eens met de algemene teneur in deze thread: de verscheidenheid in klassen is een van de sterke aantrekkingspunten van de Belcar. ![]() |
|
||||
|
||||
GTB GTA TA en TB lijkt me genoeg
zeker als je sowieso nog een overall winner hebt ook
|
|||
|
|||
vroeger als je een wagen zag passeren wist je welke klasse dat dat was paars blauw geel dat vond ik wel een goed systeem
![]() |
|
||||
|
||||
Die klasses is toch ergens normaal niet? Der moet ergens een onderscheid gemaakt worden eh
![]() Een 2l tourisme wagen is nu eenmaal trager dan een viper, als je één klassement hebt kan die tourisme nooit winnen ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() maar ik begrijp wel wat je bedoelt, al spraken we toen wel over een 'fabrieks'team van audi hé de kuismanen audi is ook een mooi voorbeeld
|
|