![]() |
|
|
|||
|
|||
Supermeetings verdwijnen !!! Belcar en TC samen?
Stof tot nadenken.
Zaterdag Chrono's Belcar & Clio van 09.00 tot 12.00 en 13.00 tot 15.55 Chrono's TC op zaterdag van 16 tot 16.45 Chrono's Sprinters van 17 tot 17.55 Zondag Wedstrijd TC van 9 tot 12.00 Clio Cup van 13.00 tot 13.30 Wedstrijd Historics van 13.45 tot 14.15 Belcar van 15.00 tot 17.05 Clio Cup van 17.20 tot 17.50 Er gaan voor en tegenstanders zijn, maar op deze manier hoef je als team geen 4 dagen op Zolder te zitten. |
|
||||
|
||||
Er zouden gesprekken zijn met de PRC Group... Denk niet dat TC dit wil, altijd in een tent ver weg van de boxen staan.
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe dan ook, het is pruimentijd in het Belgische en Nederlands autosportland. Enkele klassen uitgezonderd....zoals Belcar en Dutch Supercar Challenge. Alfa147 cup in Nederland stopt, Belgische Clio's met zeer magere startvelden, Formule Renault 2000 in Nederland die op het punt staat om opgedoekt te worden...... waardoor de kans bestaat dat de FRenault 1600 richting een Benelux kampioenschap gaat worden. We gaan weer een winter tegenmoet met veel onzekerheden ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Er moet iets gebeuren dat staat vast. Alleen geeft niemand van de organisaties graag z'n post op als het komt tot een samensmelting eh.
![]() |
|
||||
|
||||
Misschien zou dit voor de TC wel goed kunnen zijn, kwestie geluidsbeperking dan toch... baai baai 95dB
![]()
|
|||
|
|||
Quote:
Hoe volk naar Zolder te trekken weten anderen beter dan ikzelf ( ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
2 keer in een tent staan per jaar is al meer als genoeg. Programma aanvullen met TC of BTCS lijkt me geen oplossing. Wat er nodig is zijn andere topkampioenschappen: DTM, BTCC, LMES, WS,...
|
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Als je een bepaalde zaak wil verdedigen moet je dat proberen doen met argumenten Scapa. Waarom wel, waarom niet. |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Op zich geen slecht idee, Driesco.
Toch enkele opmerkingen: - een van de "voordelen" van ZTC en Sprinters, is dat je slechts 1 dag op het circuit dient te zijn ... sociaal leven ... Als de controle van licentie en uitrusting 's morgens is, zit je een hele dag op Zolder voor 45' circuittijd. - ZTC wedstrijden worden ingekort naar 3 uur. Mijn eerste reactie was dat dit aanvoelt als een degradatie van deze serie die toch gebaseerd is op uithouding. Langs de andere kant is drie uur nog steeds drie uur. We mogen ook niet vergeten dat ZTC ook gebruikt wordt als opstap naar Belcar. Er gaan dan wel 6 wedstrijduren (lees ervaring) verloren. Ik denk hierbij aan de verschillende keren dat in de threads de zin "piloten die naam niet waard" gebruikt wordt. - Geen warm-up meer - Als de tweede race van de Clio-Cup, na Belcar komt, bestaat er dan niet de vrees dat ondertussen het circuit leegloopt ? Ik vermoed dat een groot percentage toeschouwers vooral komt voor Belcar. - Verdwijnen van de geluidsnorm, zoals vermeldt door B.V.S. - ZTC/Sprinters profiteert van toeschouwers Belcar en Clio. - Technische controles ? - Zet je dan Belcar en Clio in het voorprogramma van de Race Promotion Night ? - Wat met de Mini's en de FRenault ? - 6 weekends minder lawaai rond het circuit. Enkele van deze opmerkingen zijn zeker niet onoverkomelijk, andere meer dan aantrekkelijk, sommige zullen veel tegenstand ondervinden. Ik moet ook zeggen dat deze opmerkingen een pure eerste reactie waren, en sommige ondertussen toch reeds minder ernstig klinken dan ik eerst dacht. Driesco ... je gaf serieuze stof tot nadenken ! |
|
|||
|
|||
- Controle van de wagen hoeft maar 1 keer per seizoen. Enkel bij een ongeluk dien je je wagen opnieuw aan te bieden. Deze controle kan 14 dagen voor aanvang van het seizoen.
- 3 uur ipv 4 omdat je dan eventueel met 3 piloten een uur kan rijden. Kan eventueel naar 4 als je de middag overbrugt. - Warm up - al eens gekeken hoeveel teams hier gebruik van maken. Het zal sommigen aanzetten tot voorzichtiger rijden tijdens chrono2. Ik zou ook 2 warm up laps geven voor de wagens zich naar de officiële startopstelling begeven. Voordeel is dat je geen brokken kan rijden in de warm up ![]() - Volk weglopen bij de Clio's? Ik dacht dat iedereen kwam kijken naar het duw en trekwerk. - Geluidsnorm ok voor TC - Wat betreft licenties. Bij mij is deze de laatste race nog altijd dezelfde als de eerste race. Alle gegevens van alle piloten zijn gekend. Waarom moet dat iedere race opnieuw gebeuren? - Voorprogramma: waarom niet? En omgekeerd tijdens de 24H. Dat zou de enigste keer zijn dat TC op zaterdag moet rijden. - Mini's en F Renault - ja, MINI gaat naar Duitsland enkele wedstrijden afwerken, dan hebben we nog Francorchamps. Wat betreft Renault F1600 moeten we inderdaad nog een oplossing vinden. ![]() - 6 weekends minder lawaai rond het circuit, waarvoor de buren ons gunstig gezind zullen zijn. - 6 dagen minder lawaai, maar vroeger op de dag beginnen en later op de avond afsluiten. - We zeggen gewoon even wat we denken |
|
||||
|
||||
Driesco, je zou ook even moeten uitleggen waarom voor de kwalificaties van Belcar en Clio op zaterdag zomaar even 6 uren worden uitgetrokken. De twee sessies voor Belcar nemen nu 2 maal 45' in beslag, voor de Clio's wordt dat 2 maal 30'.
In je plan betekent dit wel 3uur30' meer. Kan je in die periode geen kwalificatie en/of race inplanten van Clio - Mini - F Renault - Sprinters ? |
|
||||
|
||||
Ik vind het inderdaad ook wel stof tot nadenken. Volgens mij zit er wel iets in, maar om effectief iets in mekaar te boksen, zal er serieus moeten gediscussieerd en gepland worden.
Ik had er eerst ook bedenkingen bij, en de meeste voor- en nadelen die ik in m'n hoofd had heb ik hier intussen ook kunnen lezen. Ik denk wel dat voor de meeste problemen een valabele oplossing kan gevonden worden. Wat ik me wel afvraag: bepaalde teams (waaronder MSE) hebben zowel in de TC als in de Belcar wagens meerijden. In één opzicht is dit natuurlijk makkelijker (minder raceweekends). Maar langs de andere kant denk ik dat het niet zo eenvoudig is tijdens het raceweekend zelf, kwestie werkdruk dan. Als je van vb 4 wagens de service moet doen tijdens verschillende races... om nog maar niet te spreken over eventuele stukken en carambolagekes... Nu ja, zo zijn er natuurlijk nog zaken, en er zullen altijd voor- en nadelen zijn. Ik ben nog niet 100% voor, maar ook niet tegen. ![]()
|
|