De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-04-2004, 22:56
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Solden op de Nürburgring

De organisatoren van de GP van Europa op de Nürburgring gaan de prijs voor de tickets met bijna 50% verlagen. Was dit bericht een kleine week geleden verspreid, dan zou het afgedaan zijn als een aprilgrap. Maar het is pure ernst. 50% korting om volk te lokken ...

De GP van Europa is de zevende Grand Prix van het seizoen en heeft op 30 mei plaats. Ongetwijfeld vrezen de organisatoren dat de suprematie van Ferrari en Schumacher tegen dan nog meer de spanning uit het WK zal gehaald hebben.

De Nürburgring vindt dat F1 niet meer voldoet om zichzelf te verkopen. De organisatoren proberen nu met solden-prijzen een nieuw publiek aan te trekken. De afgelopen jaren is het aantal toeschouwers op de Nürburgring gedaald omwille van de dure tickets.

Voor vrijdag zal een ticket nog maar 20 euro kosten, voor zaterdag 29 euro en voor zondag 59 euro.

In vergelijking met de GP van Europa is de Grand Prix in Francorchamps verschrikkelijk duur geworden. Het duurste ticket in Spa is een ticket voor de "F1 Paddock Club", dat maar liefst 3.368 euro kost voor 3 dagen.

Een overzicht van de goedkoopste tickets in Spa voor 3 dagen:

gold (overdekt en Source zijn uitverkocht)
442 euro (Eau Rouge)

silver
356 euro (Bruxelles, Combes, Kemmel)
193 euro (kind)

bronze
236 euro
125 euro (kind)

Het goedkoopste ticket voor 3 dagen Nürburgring kost nog 17 euro minder dan het goedkoopste kinder-ticket in Francorchamps.

bron: www.pitstop.tv
---------------------------

De Nürburgring is totaal niet ver vanuit België en je kan op weg naar daar stevig doorvegen dus goed gek als naar Spa gaat voor de F1 indien je niet over een gratis ticker beschikt zoals ik
Reply With Quote
Old 08-04-2004, 09:03
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular

Spa F1 is zeker wel SCHANDALIG duur. Misschien leren ze hier wel uit en gaan ze er een hoop euro's afdoen?
Reply With Quote
Old 08-04-2004, 09:18
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Inderdaad .... Ik was onlangs nog aan het kijken om de F1 te bezoeken ...
Maar na rijp beraad heb ik toch maar besloten om voor Monza te gaan ipv Francorchamps ....

Nurburgring is voor mij ook goed ....Enkel de periode (eind mei) komt me daar slecht uit
Old 08-04-2004, 14:31
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular

Ik geloof niet echt dat Spa veel te vrezen heeft, ... zelfs niet met de hoge prijzen.

- Spa ligt nu eenmaal op een "veellanden-punt". Je vindt daar nederlanders, duitsers, luxemburgers, fransen, belgen, engelsen, ... . Belgium? The capital of europe!
- Spa wordt ook beschouwd als één van de laatst resterende groten. Een circuit waar nog maar weinig aan gesleuteld werd (door Tilke) en waar 'hart' belangrijker is dan 'brains'.
- Mensen geven niet echt om de prijs. Tuurlijk betalen ze liever minder dan meer, maar er zijn genoeg personen die € 400 over hebben voor een ticketje Spa.

Op een persoonlijke noot kan ik zeggen dat ik dit jaar op Spa een ticket wou bestellen voor Gold 3. Spijtig genoeg waren die al allemaal uitverkocht. Ik heb dan ook genoegen moeten nemen met Gold 2
Om maar aan te geven dat ik de prijzen op Spa redelijk duur vind, maar er veel mensen zijn die daar niet van wakker liggen, ... en dan neem ik aan dat het niet allemaal bedrijfsleiders zijn met een mooi salaris, een interesse in Formule 1 en de tijd om er naar komen te kijken. Toch?
Old 08-04-2004, 15:38
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

ik denk ook niet dat Spa het met veel minder toeschouwers moet stellen, ondanks de dure ticketprijzen zal ik er toch ook weer bijzijn (als in't school alles goed verloopt toch )
Einde mei valt ook minder gunstig voor mij, maar met die prijzen val't er nog eens over na de denken

die prijzen van Spa vermeld in dit artikel zijn toch te hoog?
op de site staat wel duidelijk 200 € voor staanplaats voor het weekend, en ook de andere prijzen staan er (iets) lager op!!
(www.belgium-grandprix.com)

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules