De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 14-03-2004, 14:30
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

Nieuw circuit in Dour?

Deze morgen in "moteurs" op RTL kondigde de burgemeester van Dour zijn plan aan: een nieuw circuit op het grondgebied van Dour (20km van Mons).

Op de achtergrond stond al een maquette en hij beweerde dat volgende week woensdag de definieve gesprekken gingen plaatsvinden.

Dit interview vond plaats tijdens een motoshow in Mons... maar er werd verwezen in de aankondiging naar Zolder en Francorchamps... dus zal het ook wel geschikt zijn voor autoraces zeker.

Afwachten wat er van komt!
Reply With Quote
Old 14-03-2004, 14:34
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular

Re: Nieuw circuit in Dour?

Quote:
Originally posted by bart
Deze morgen in "moteurs" op RTL kondigde de burgemeester van Dour zijn plan aan: een nieuw circuit op het grondgebied van Dour (20km van Mons).

Op de achtergrond stond al een maquette en hij beweerde dat volgende week woensdag de definieve gesprekken gingen plaatsvinden.

Dit interview vond plaats tijdens een motoshow in Mons... maar er werd verwezen in de aankondiging naar Zolder en Francorchamps... dus zal het ook wel geschikt zijn voor autoraces zeker.

Afwachten wat er van komt!
Heb het ook gezien deze morgen , het zou het 3e permanente circuit worden na Francorchamps en Zolder.
Reply With Quote
Old 14-03-2004, 15:00
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Denk wel dat het mooi zal worden om 3permanente circuits in België te hebben en dan daar ook nog wat Belcar koersen
Reply With Quote
Old 14-03-2004, 15:26
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Laat ons hopen! Hopelijk ook een circuit zonder geluidslimiet. Hoe zit het met het landschap daar?
Reply With Quote
Old 14-03-2004, 16:13
De Paddock Enthousiast

Dour is geleden in de Ardennen zeker of ben ik mis. Mag van mij wel zo'n omgeving zijn zoals Spa-Francorchamps en liefst een heel mooi circuit. Maar als je naar de Groenen moet luisteren komt het er wel niet hoor.
Reply With Quote
Old 14-03-2004, 16:25
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

op 20km van Mons, dat is niet in de Ardennen hé
dat is de andere kant van Wallonië
Henegouwen als ik mij niet vergis
ik denk dat het daar een gewoon typisch plat landschap is, niks heuvelachtig dus
Old 14-03-2004, 16:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

De grote vraag is natuurlijk wat voor een circuit daar gebouwd gaat worden. Eentje die een nationaal karakter heeft zoals Zolder of Spa...................of eentje die geschikt is voor Trackdays en Incentives? In die streek liggen al enkele circuits die zo goed als nooit gebruikt worden voor races met een nationaal karakter.

Denk maar eens aan de circuits van Lezennes, Rocroi, Folembray en Croix en Ternois. Op die laatste worden af en toe weleens wedstrijden gereden......... handige link

Een circuit erbij is altijd leuk, maar of er een markt voor is.........het is afwachten op de officiele plannen. Mocht het overigens een "nationaal circuit" worden, dan is dat circuit voor mij het Zandvoort van Belgie .........via de planner al gekeken, 2 uur rijden.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 14-03-2004, 16:49
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator

Henegouwen is niet vlak hoor, enkel het gedeelte boven Doornik is vlak, de kanten van Mons niet meer.

Van mij mag het er gerust komen, dan moet ik niet telkens naar de andere kant van België om een race te zien...
Reply With Quote
Old 14-03-2004, 17:50
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

ik weet nog een zeer groot terrein, nl waar Dubois Racing zijn atelier heeft gebouwd, dat is in Baudour, ook niet ver van Mons en de naam laat vermoeden dat het wel eens in de buurt kan liggen, al weet je dat nooit zeker.
Maar om een circuit met nationaal karakter uit te bouwen, ga je toch heel veel ruimte nodig hebben, ik schat iets van minstens 3 op 2 km, niet? een circuit moet toch min of meer 4 a 5 km lang zijn om nationaal te kunnen overleven
Old 14-03-2004, 18:02
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Wat er nodig is voor een deftig circuit: véééél geld!
Reply With Quote
Old 14-03-2004, 18:03
De Paddock Enthousiast

En geen mannen van 't groen tegen
Reply With Quote
Old 14-03-2004, 18:41
TommySoprano TommySoprano is offline
De Paddock Regular

Ze zijn al meer dan een jaar met dat project bezig. Maar ik denk dat het eerder een motorcircuit wordt zoals Carole in Parijs. Een circuit waar jonge motorrijders zich kunnen op uitleven zodat ze zich niet steendood rijden op de openbare weg.
Reply With Quote
Old 14-03-2004, 21:20
Special Driver Special Driver is offline
De Paddock Rookie

mag ik er de heren op wijzen dat er al sinds 1981 een 3e permanent circuit in belgië is, namelijk "speedway warneton", totaal overzichtelijk en met de nieuwe camso v8 klasse, de autosport formule van de toekomst samen met zolder en francorchamps. speedway word door de autosportminded millieu zeer erg ondergewaardeerd,vraag het maar eens aan jf hemroulle.
Reply With Quote
Old 14-03-2004, 21:29
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally posted by Special Driver
mag ik er de heren op wijzen dat er al sinds 1981 een 3e permanent circuit in belgië is, namelijk "speedway warneton", totaal overzichtelijk en met de nieuwe camso v8 klasse, de autosport formule van de toekomst samen met zolder en francorchamps. speedway word door de autosportminded millieu zeer erg ondergewaardeerd,vraag het maar eens aan jf hemroulle.
Ik denk dat jij de zoekmachine van de paddock is oet gebruiken en is moet zoeken op CAMSO

Reply With Quote
Old 15-03-2004, 01:42
laurent's Avatar
laurent laurent is offline
De Paddock Regular

Dour zou mooi zijn :-)
30 minuutjes van Brussel, mooie streek, tussen de steenkool terrils in, zolang ze maar het festivalterrein niet asfalteren
(ofwel geen raaces organiseren in t derde weekend van juli )

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules