![]() |
|
|
|||
|
|||
Uitlaat en geluidsnorm op Zolder
Hallo,
vorige keer ben ik tegen de lamp gelopen kwa geluidsnorm, weet er iemand waar ik die "supertrapp" opzetstukken kan aankopen waar de verschillende, toen aanwezig, raceteams mee rondrijden, vb op verschillende clio's gezien. of zijn er andere mogelijkheden? ik wil iets wat ik er voor de trackday kan opzetten en daarna weer afhalen. bedankt auto is een subaru |
|
|||
|
|||
Wij hebben de onze gekocht bij AD-sport.
Je kan het principe ook zelf namaken natuurlijk. |
|
|||
|
|||
|
||||
|
||||
Blue, die supertraps halen het geluid inderdaad aardig naar beneden, maar besef wel dat je erdoor een redelijke tegendruk krijgt. Dit is niet echt bevorderlijk voor je motor levensduur. In het extreemste geval blaas je er gewoon je pakking van je motor door.
|
|
|||
|
|||
Klopt wat je zegt selespeed en ik weet dat GM racing hier al wat problemen heeft mee gehad. Wij hebben met de Supertrap geen problemen, wel eerst wat testwerk mee verricht vooraleer in de races te gebruiken.
|
|
||||
|
||||
@ Blue ... kijk eens bij Demon Tweeks ... die zijn meestal veel goedkoper dan AD-sport (en dit met port inbegrepen)
|
|||
|
|||
bart bedankt voor de info en ik bel u waarschijnlijk nog wel eens op, maar ik heb voorlopig misschien een andere oplossing die ik eerst eens wil testen
heb namelijk een stnd middenstuk wat ik van een vriend kan lenen om eens mee te testen nu heb ik een professionele DB meter die ik kan gebruiken en wil dus eens het verschil uitmeten tussen de auto nu (107db op zolder) en met dat stnd stuk. Maar hoe wordt er eigenlijk gemeten op zolder? (op een bepaalde afstand??) zodat ik dat eens kan proberen te simuleren |
|
|||
|
|||
Aan Blue
Hoe word het geluid gemeten ? kijk eens op de site van de Vas of in hun gele boekje . ofwel neem contact op met circuit zolder , de geluidsmetingnormen staan duidelijk bepaald in hun uitbatingsvergunning, de papieren hangen uitgestald op het racesecretariaat . Op de reglementen van de touringcup staan ze ook duidelijk vermeld. met sportieve groeten en veel succes |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
denk het ook,zijn er tijdens weekdagen ook limieten ?
want een tijd gelede zagen we dat de luchtfilter van onze e30 ne standaard was... ma we wisten nimeer goed waarom die standaard erop stond....wewaren gaan rijden op de vroemdag heel lang geleden vandaar dat we dat raar vonden
|
|||
|
|||
thanks voor de reply!!
goeie info heb het eens getest en ik zit eronder ![]() nog 1 ding, ik weet dat de eerste meeting aan de linker kant wordt gedaan, maar de 2de onder de brug, waar wordt die juist gemeten??? aan de linker of rechterkant van de baan |
|
|||
|
|||
Quote:
C U |
|
||||
|
||||
Die eerste meeting bevindt zich net na het uitkomen van de Bianchi-bocht aan de linkerkant, waar die tweede zit weet ik zelf ook niet heel juist. Ik ga het zelfde probleem hebben als ik met mijn wagen eens een trackday wil meemaken.
Mvg, Tim |
|
|||
|
|||
yoohoo, missie gelukt, ik zat eronder
de supertrap is dus niet echt nodig met een stnd middendemper lukt het blijkbaar ook en zijn maar 4 vijzen dus.... toch bedankt voor de moeite (bart) |
|
||||
|
||||
Besten,
naar mijn weten is de 2e geluidsmeting bij het remmen aan de hospitaal-bocht, ben niet zeker, maar zal daar ergens in de buurt moeten zijn. PS de 2e is een niet geldige meting, daar wordt je niet voor bestraft, heb ik me laten vertellen. mvg, Jo Smets |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|