De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-07-2004, 18:45
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular

Donderdag 22 juli, vrije-trainings-dag

Donderdag 22 juli, vrije-trainings-dag ( the original )

Als stipt om 9 uur de eerste motard zich op het circuit waagt staat de thermometer al een heel eind boven de 20°. De regen van de voorbije nacht en de nu reeds aanwezige hitte zorgen voor een behoorlijk hoge luchtvochtigheid en bijhorende mist. Naarmate het nog warmer word zien we ook meer motoren voor het asfalt kiezen. Als om 12uur de geblokte vlag valt zijn er grosso modo een 40 tweewielers, één sidecar en één Kart de revue gepasseerd.

Met de 24 uren van Francorchamps voor de deur hadden we eigenlijk een aantal deelnemers van deze etmaal race verwacht. Menig Belgische piloot vinden we toch terug in voor hun onbekend team en wagen ( Duchateau, Ickx, Kumpen, Bouvy om maar enkele te noemen) en het zou toch de aanpassing wat vergemakkelijk hebben voor de eerste meters op het Circuit Nationaal werden gereden. Maar niets van dit alles, ze hebben ons gewoon in de kou laten staan (alhoewel bij 30° in de schaduw !!).

Wie was er dan wel, het BMW Team Great Britain (Mampaey) met Andy Priaulx, Herman Buurman (Marcos LM600), G&A Racing met de winter endurance BMW, de BTCS Porsches van P. Philips en Philip Cracco/Van Moerkerke, de Peirs/Peirs Lamborghini Diablo GT maar voor de gelegenheid Valertino Balboni aan de trappers, Ron en Tom Verheijen (Porsche 944), HRT Racing (BMW Compact), Corsa Team (Opel Corsa), Uwe Reich en Borgert ( VW GOLF I), De Raeve/Cooman (BMW), Raymond Koster/Dick van Raak (Seat Cupra Cup), Eddy R. De Bie (Porsche), terug van weg geweest de Siemens Porsche van Bert Longin en Stijn Luyck (Super 7).

Zoals gewoonlijk waren er ook enkele Belcar en Touring Cup wagens aanwezig.
De eigenzinnige Kamala (Jurgen Vn Hoven, Rudi Janssen (Porsche 993), Struyf/Leyers (Lotus Elise), M-S-E Racing (Ford Mondeo Turbo) en Wim Meulders/Werner Moonens reden voor een goed doel (Porsche 996 Biturbo).

Jonny Wiennen kreeg nog vlug wat instructies van Hemroulle om vervolgens zijn eerste meters op het Limburgs Circuit met een F.Renault 1600 (TBR) af te leggen.

Mini’s: Bert Longin, Roland Hermans, Wim Lumbeeck, Robin Haschke en ik denk Tanja Dexters.
Het waren niet allemaal kwalificatieronden maar daar was het immers ook te warm voor.

Bij leven en welzijn, tot over twee weken.
Donderdag 29 juli is er wel een vrije training, maar mijn aanwezigheid in Francorchamps is vereist.

Ronald Janssens
www.RJ-online.be

>>> FOTO'S <<<

Welkom in ... Thema Cafe WHEELS Circuit Zolder.
www.wheelscafe.be

Last edited by Rrubinio; 23-07-2004 at 23:09.
Reply With Quote
Old 23-07-2004, 18:47
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
doeme he. En ik had nog een ritje tegoed van Stijn Luyck.

Reply With Quote
Old 23-07-2004, 20:04
Cat-Seven's Avatar
Cat-Seven Cat-Seven is offline
De Paddock Rookie

Da is dan pech he

Ik moest gewoon naar het asfalt toe gisteren. De voorbije 9 dagen hadden mijn vrouw en ik al 3700km afgelegd in de wagen doorheen Frankrijk. Le Mans, Ledenon en Dijon tesamen met 45 andere Caterhams ... met Zolder erbij dus 4 circuits in 10 dagen!!

Mijn banden waren wel op en bij deze temperaturen kon ik maar enkele ronden doen voordat ze "vloeibaar" werden, maar toch ben ik erin geslaagd om 2/10de seconde van mijn beste tijd af te knagen.
Reply With Quote
Old 24-07-2004, 02:09
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Re: Donderdag 22 juli, vrije-trainings-dag

Quote:
Originally posted by Rrubinio

Mini’s: Bert Longin, Roland Hermans, Wim Lumbeeck, Robin Haschke en ik denk Tanja Dexters.
Het waren niet allemaal kwalificatieronden maar daar was het immers ook te warm voor.

[/B]

Met de Mini van Tanja Dexters was Brunilde Verhenne aan het rijden.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules