De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 08-07-2004, 11:08
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular

Eerste podium voor Ultima

Eerste podium voor de Ultima

We schreven het reeds eerder. Eens de Ultima’s op punt zullen de Porsches het knap lastig krijgen met de Engelse GT’s in GTB.
Momenteel zijn ze nog volop in ontwikkelingsfase en worden race na race sneller.
En met een beetje geluk hadden beide exemplaren op het ereschavot gestaan.
Patric Derdaele klopte zich achteraf op de borst en slaakte een mea culpa.
“Mijn eigen domme schuld”, verduidelijkt de Belgium Racing-rijder.
“Toen ik de baan opging reed ik over de volle witte lijn die doorloopt tot aan de eerste bocht, met een ‘stop & go’ tot gevolg. Daardoor verknalde ik een zekere derde plaats. We waren nochtans héél goed bezig. Peter Theuws nam de start en bleef ondanks de regen op slicks doorrijden toen de pace car de baan opkwam. We wachtten tot de laatste ronde van de pace car alvorens te komen pitten. Dit omdat de eerste ronde na het verdwijnen van de pace car er geen snelle tijden worden gezet. Remmen en banden moeten terug op temperatuur komen en tactisch gezien was dit een ideaal moment voor een pilotenwissel. Ook Erik Qvick deed het op dezelfde manier, waardoor we elk een plaats wonnen in de tussenstand tegenover de GTB-concurrentie. En bij het buitenrijden ging ik dan vol over die bewuste witte lijn. Door het feit dat alles nat lag had ik die lijn gewoonweg niet gezien. Ik zoek echter geen excuses. Ik was achteraf razend op mezelf. Toen ik buitenreed had ik een volle ronde voorsprong op de concurrentie. Positief is wel dat we terug een enorme vooruitgang boekten. We staan er en bewezen dat we klaar zijn om het bastion van de Porsches in GTB te slopen.
Ik ben blij voor Erik Qvick met zijn tweede plaats. Hij was iets sneller dan ons. Nu is het werken naar de Euphony 24 Uren van Zolder toe”.

Peter Theuws: “Door in zee te gaan met Moton, die ons perfecte schokdempers leverde, hebben we terug een stap in de goede richting gezet. Daardoor konden we de wagen een viertal centimeter laten zakken wat de stabiliteit ten goede kwam.
Op de rechte stukken moeten we wel een beetje inboeten op de Ultima van Qvick.
Ik veronderstel dat zijn motor iets méér vermogen heeft. Zijn motor komt vlugger op toeren en door het monteren van een ander voorsteven weegt hij een 50-tal kg. lichter dan onze wagen. Wij beschikken ook over dergelijk materiaal, maar deze zal pas tegen de Euphony 24 Uren van Zolder gemonteerd worden. Verder moeten we nog werk maken van de splitter, difuser en een andere achtervleugel. Maar ik ben zéér tevreden over de huidige gang van zaken. Het blijft crescendo gaan.

Bij Qvick Motors Racing waren ze uiteraard in de wolken met de tweede plaats in GTB na de Porsche van de broers Thiers, maar voor het exemplaar van titel-pretendenten Lambert/Lefort.
Erik Qvick: “De pitstopstrategie was inderdaad uitstekend. Op een bepaald moment lagen we zelfs even aan de leiding in GTB, maar Geoffroy heeft zijn ganse stint in de regen moeten afwerken met een afgebroken ruitenwisser. Zonder dit euvel hadden we misschien voor de overwinning kunnen strijden. Tijdens de trainingen heb ik tien minuten voor het einde nog een nieuw stel banden laten monteren. Tijdens de laatste ronde waren ze perfect op temperatuur, waardoor ik een zéér degelijke 2de tijd kon afklokken na de broers Thiers. Op droog kon ik tijdens de wedstrijd vrij makkelijk in hun spoor blijven. Net voor de Nürburgring hebben we zwaardere veren gemonteerd en véél gewerkt op de rembalans. Dat heeft ons geen windeieren opgeleverd. We deden terug een flinke stap in de goede richting. Ik had vooropgesteld om de wagen op punt te hebben tegen de 24 Uren van Francorchamps. Door omstandigheden komen we daar niet aan de start, maar ik zit niet ver naast de vooropgestelde datum”, besluit de Oostendenaar.

De tweede wagen van Belgium Racing sprokkelde terug kostbare punten in Divisie Toerisme en Klasse TB. Ondanks het feit dat zowel Broodcoren als De Coster eventjes de muur kusten, doken ze als vierde onder de geblokte vlag met de BMW Compact.
Dit brengt de regerende regionale kampioenen in de tussenstand voorlopig op de 2de plaats in TB en de 3de plaats in Toerisme algemeen.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules