De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 06-08-2004, 22:54
vandijk vandijk is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Nederland
Posts: 101
FIA GT: Maserati MC12

Nadat de ACO al overstag was heeft Maserati zojuist bekend gemaakt dat men de laatste drie races van het FIA GT kampioenschap mag rijden met de MC12. Men heeft een voorlopige homologatie op zak maar kan geen punten scoren. Onduidelijk is of er aanpassingen aan de auto zijn gedaan om tot deze overeenkomst te komen.

Rijders zijn nog niet bekend.

Goede zaak of niet?
__________________
visit planetlemans.com for the best Le Mans and GT photo's!
Reply With Quote
  #2  
Old 06-08-2004, 23:03
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
goeie zaak. Nu kunnen we is zien of die maserati wel zo gevreesd moet worden. Als ze nu zien dat hij echt oppermachtig is, dan zou het best zijn dat de fia alsnog ingrijpt.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #3  
Old 06-08-2004, 23:12
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Voor zover ik de boekjes goed heb gelezen zijn de afmetingen van de wagen niet veranderd, iets dat wel moet gebeuren voor 2005. Wel schijnt de achtervleugel een maatje kleiner te worden.

Tja goeie zaak of niet, een beetje sluwe teammanager knijpt die wagen behoorlijk af in die drie wedstrijden. Iedereen krijgt de indruk dat het best wel meevalt met die wagen.........

De concurrentie sukkelt in een winterslaap en Maserati Corse slaat keihard terug in het seizoen 2005. Althans, zo zou ik het doen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #4  
Old 06-08-2004, 23:15
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Vergeet niet dat Italianen hevige mannen zijn.
Ik denk dat ze toch liever direct vooraan gaan rijden en direct winnen hoewel ze hiervoor (nog) geen punten krijgen.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 06-08-2004, 23:15
vandijk vandijk is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Nederland
Posts: 101
Quote:
Originally posted by Marshal
Voor zover ik de boekjes goed heb gelezen zijn de afmetingen van de wagen niet veranderd, iets dat wel moet gebeuren voor 2005. Wel schijnt de achtervleugel een maatje kleiner te worden.
Ik meende dat de vleugel kleiner moest voor de ACO die de auto graag in Le Mans ziet volgend jaar.
__________________
visit planetlemans.com for the best Le Mans and GT photo's!
Reply With Quote
  #6  
Old 06-08-2004, 23:20
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally posted by vandijk
Ik meende dat de vleugel kleiner moest voor de ACO die de auto graag in Le Mans ziet volgend jaar.
De auto moest ook wat korter zijn dacht ik.
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 06-08-2004, 23:21
vandijk vandijk is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Nederland
Posts: 101
Quote:
Originally posted by Integra
De auto moest ook wat korter zijn dacht ik.
\

Klopt!
__________________
visit planetlemans.com for the best Le Mans and GT photo's!
Reply With Quote
  #8  
Old 07-08-2004, 02:41
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Overhang voor en achter moest drastisch worden verminderd als ik me niet vergis, waardoor de proporties meer a lá Enzo zouden worden en minder als de "straat" MC12.
Reply With Quote
  #9  
Old 07-08-2004, 16:54
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Posts: 372
Kort voor de 24 Uren van Francorchamps had Mika Salo al gemeld dat hij met de MC12 de laatste races van dit FIA GT-seizoen zou afwerken.
Hij zei toen dat Alain Prost wel eens zijn teammaat zou worden.

Meer info hier.

__________________
www.skynet.be/pitstoptv
Reply With Quote
  #10  
Old 27-08-2004, 13:20
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Ik begrijp van de Maserati Corse website dat good old Johnny Herbert 1 van de 2 Maserati's bestuurd tijdens de laatste Fia Gt op Imola. Andere coureurs zijn Mika Salo, Andrea Bertolini en Fabrizio De Simone. Zie website Maserati Corse.
Reply With Quote
  #11  
Old 28-08-2004, 09:24
Hawthorn's Avatar
Hawthorn Hawthorn is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: earth (mostly)
Posts: 4
Het is goed dat Mika Salo de tweede auto krijgt. De Fin laat steeds weer zien dat hij overal instapt wat hij krijgen kan. Dat werpt inmiddels vruchten af.

__________________
Hawthorn

Reply With Quote
  #12  
Old 28-08-2004, 13:49
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
De MC12 blijft een mooie GTP.....ik bedoel GTS.
Reply With Quote
  #13  
Old 28-08-2004, 17:19
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally posted by FIRE
De MC12 blijft een mooie GTP.....ik bedoel GTS.
In dit geval GT.
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 28-08-2004, 17:32
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally posted by Integra
In dit geval GT.
Je hebt gelijk, ik haal de benaming GTS (Le Mans) en GT (Fia GT) altijd door elkaar. Gelukkig gaat het volgend seizoen GT1 heten.
Reply With Quote
  #15  
Old 03-09-2004, 22:31
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Het debuut van de MC12 heeft vandaag plaats gevonden op Imola. Een tweede en vierde plaats tijdens de eerste vrije trainigen van vandaag. De operatie "strooi ze zand in de ogen" is van start gegaan

De Lambo's van Dams zijn achteraan te vinden in het GT-veld, die wagens zijn wel vers uit de kist. Wel een pluspunt dat we weer richting 30 deelnemers gaan.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.