Op
www.planetlemans.com staat een "ingezonden brief" van Jan Lammers over de toekomst van Racing for Holland. Zie deze
link.
Het vertrek van Mark Koense (vertrokken naar Barron Conner) is denk ik een zware klap geweest voor RfH. Ook persoonlijk is dit denk ik een tegenvaller geweest voor Jan Lammers. RfH is namelijk opgericht door Lammers en Koense.
Ondanks dat ik Racing for Holland een mooie naam vind (zeker omdat ik Nederlander ben) zou het me verstandig lijken om de naam te veranderen in Jan Lammers Racing. Deze naamswijziging zou ik doorvoeren in verband met het aantrekken van internationale sponsoren. Ik kan me voorstellen dat zulke sponsoren (bijvoorbeeld Dell of Sony) niet echt geinteresseerd om RfH te sponsoren omdat ze dan teveel met Nederland geassocieerd worden. Ook zullen bijvoorbeeld de Denen John Nielsen, Carsten Elgaard en Jens Moller die afgelopen LM voor Lister (gespoten in de kleuren van Denemarken) hebben gereden niet snel voor een team als RfH kiezen, ook weer vanwege de link met Nederland.
Ik hoop dat een bedrijf als Corus de stap zet om hoofdsponsor te worden. Op een jaaromzet van 2,2 miljard euro moet 5 miljoen toch wel kunnen?