![]() |
|
|
|||
|
|||
Rondetijden ZTC
Beste Touringcuppers,
Tijdens ons eerste seizoen ZTC dit jaar hebben we goede en minder goede wedstrijden gehad,maar wat wij ons afvragen is wat nu de werkelijke rondetijden zijn van onze concullega's?? Op de uitslagenlijsten wordt enkel de snelste ronde vermeld,maar dat zegt eigenlijk zeer weinig... Wie wil er in zijn papieren laten kijken (of wil ons gewoon iets wijzer maken) en ons een betere kijk geven wat de rondetijden gedurende de HELE race zijn? Dan bedoel ik natuurlijk niet elke ronde,maar bv tijdens de RPN wat was het vershil tijdens het donker en overdag,wat zijn de tijden gemiddeld van een team... Alvast bedankt aan alle touringcuppers voor een mooi en sportief seizoen! Groeten van Primo Racing
|
|||
|
|||
Tijden van 2003 met Clio 2.0
Tussen 1.52.00 en 1.54.00 idem licht en donker Tijden van 2004 met Clio V6 Tussen 1.51.00 en 1.53.00 idem licht en donker Tijden van 2004 met Porsche GT3 Cup Tussen 1.46.00 en 1.50.00 tijdens 24H Zolder Om TC te winnen het je de volgende ingrediënten nodig. - Max 1 pitstop van 40 sec. - Team van 2 piloten - Rondetijden van 1.45.00 - 1.47.00 Zonder enige fout te maken sta je zo elke wedstrijd op het podium. Let wel, dit is veel sneller gezegd dan gedaan. |
|
|||
|
|||
Dus tijdens de donkere uren draaide jij dezelfde tijden als overdag?
|
|||
|
|||
Om eerlijk te zijn sneller in het donker dan in het licht.
Hoe minder ik rond me zie hoe beter ik me concentreer. Tevens is de nacht minder belastend voor de wagen dan de dag omwille van de temperatuur. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben benieuwd of dat op de ring ook zo gaat zijn ![]() Jochie |
|
|||
|
|||
Daar vrees ik ook voor, maar ik loop daar nog geen 31 jaar rond hé. Zolder kan ik zowat blindelings rijden
![]() |
|
||||
|
||||
met onze clio draaien we tijden tussen 1'53'' en 1'57'' afhankelijk van piloot.
tijdens de gewone wedstrijden hebben we 2 pitstops (rijden met 3 piloten) van ongeveer 1' (40L tanken +2 banden wisselen) en behalen dan meestal een 4de of 5de plaats afhankelijk van aantal uitvallers. Tijdens RPN hebben we geen snelle tijden gezocht en ons een tempo opgelegd tussen 1'55'' en 1'59 De snelste piloot reed de laatse 2u50 en draaide toen dezelfde tijden in het donker zonder enige bijkomende lichten op de wagen. De andere piloot die in het donker reed haalde tijden van 1'55'' indien hij iemand kon volgen, anders zakten zijn tijden naar 2'00'-2'02''. Wegens lengte van de koers hadden geen extra pitstop tegenover de anderen en dat resulteerde in een 2de pl inde klasse en 9de alg.
|
||||
|
||||
RPN kan ik niet zeggen, niet meegereden.
Tijdens een 4 uren rijden wij gem. 1.58 a 1.59 normaal zouden wij gaan voor 1 stop ( 2 piloten) zitten dan ergens rond de 20 e plaats algemeen.
|
|||
|
|||
4 sec sneller en ge zit 10de algemeen.
|
|
|||
|
|||
Quote:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
20 en ge kunt Belcar rijden, eigenlijk niet zo moeilijk dus hé
![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Met mij aan het stuur wel ja
![]() Ik denk als ik nu met de 2.0 zou rijden dat we nog sneller zijn. Zeker in de regen heeft de V6 geen enkele kans tegen de 2.0. De V6 moet volgens mij, mits enkele aanpassingen wel rond de 1.46 kunnen draaien en dat kan de 2.0 zeker niet. |
|
|||
|
|||
Hoppa,proficiat met jullie 9e plaats!
Wij hebben helaas nogal wat tijd verloren door een afgebroken pook...Anders een vrij foutloze race gereden,maar konden onze tijden van overdag in het donker niet evenaren iets wat jullie wel lukte (snelste ronde in ronde 237 dus al redelijk donker...). Hopelijk lukt het ons volgend jaar wel??
|
||||
|
||||
Met de Marcos moeten we in chrono's tussen 1.44 - 1.46 kunnen draaien... dit is door technische problemen nog maar 1x gelukt.
Tijdens de race draaien we constant 1.47 - 1.48, en dan moeten we niet veel forceren... Tis zoals Driesco ook al zei... het is heel belangrijk een snelle stop te doen. Na enkele keren oefenen konden we een pitstop realiseren van tussen 40-50 seconden (en dit zou normaal nog sneller kunnen). Tijdens de 24uren van Zolder draaiden we met de BMW constant rondjes van rond de 1.50, oftewel... doen of ge naar de GB aant rijden zijt... ![]()
|
|