![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Dakar 2005 - Marokko - rit 4 => 5
rit 4: Rabat > Agadir (maandag 3 januari)
verbinding: 122 km - special: 123 km - verbinding: 421 km rit 5: Agadir > Smara (dinsdag 4 januari) verbinding: 240 km - special: 381 km - verbinding: 33 km |
#2
|
|||
|
|||
Op dakar.com valt momenteel niks te zien over de rit van vandaag, hoewel de motards reeds onderweg zouden moeten zijn op de klassementsproef
![]() |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
De mensen die niet geloven in de kansen van Volkswagen moeten eens kijken naar de uitslag van de etappe van vandaag
![]() 1 317 GORDON / VON ZITZEWITZ VOLKSWAGEN 1h 14' 01" 00' 00" 2 306 PETERHANSEL / COTTRET MITSUBISHI 1h 14' 54" 00' 53" 3 307 SABY / PERIN VOLKSWAGEN 1h 15' 09" 01' 08" 4 312 ALPHAND / PICARD MITSUBISHI 1h 15' 25" 01' 24" 5 310 KLEINSCHMIDT / PONS VOLKSWAGEN 1h 16' 11" 02' 10" 6 313 KANKKUNEN / REPO VOLKSWAGEN 1h 16' 41" 02' 40" 7 321 DE MEVIUS / DUBOIS NISSAN 1h 16' 50" 02' 49" 8 314 DE VILLIERS / LURQUIN NISSAN 1h 16' 59" 02' 58" 9 311 VATANEN / SIVIERO NISSAN 1h 17' 32" 03' 31" 10 318 AL ATTIYAH / GUEHENNEC BMW 1h 17' 36" 03' 35" 11 308 MC RAE / THORNER NISSAN 1h 17' 48" 03' 47" 12 315 SOUSA / DELLI - ZOTTI NISSAN 1h 18' 35" 04' 34" 13 301 SERVIA / DEBRON SCHLES-FORD-RAID 1h 18' 39" 04' 38" 14 320 ROMA / MAGNE MITSUBISHI 1h 20' 33" 06' 32" 15 300 SCHLESSER / BORSOTTO SCHLES-FORD-RAID 1h 20' 40" 06' 39" 16 309 MASUOKA / SCHULZ MITSUBISHI 1h 21' 06" 07' 05" 17 316 MAYER / POLATO MITSUBISHI 1h 21' 08" 07' 07" |
#5
|
|||
|
|||
De Amerikaanse wonderboy wint opnieuw
![]() ![]() De Mevius blijft ook de officiele fabrieks Nissan voor ![]() |
#6
|
||||
|
||||
Die Gordon verbaast mij ook wel hoor! Dit is geen stunt meer, eerdel al een bevestiging... Maarja, het is Dakar zeker, dus zijn er veeeeeeel meer factoren nodig om te winnen dan alleen maar enkele rit winsten in de 1e week.
![]() De mecaniek van de wagen moet het uithouden, je mag bijna geen tijd verliezen met rond te dwalen, ... Greg is idd zeer sterk bezig! ![]() ![]() Henrar stelt wat teleur met "maar" een 25e plaats algemeen momenteel ![]() Met Loomans is het nog erger, hij is nog maar 61e algemeen na de rit van vandaag! En dit terwijl er zoveel verwacht werd van deze wagen. ![]() ![]() Wat me opvalt is dat momenteel Schlesser maar op een zwakke 16e plaats staat! Wetende dat hij een jaar of 3 nog met de top mee draaide... Vanaf dat hij gestopt is met Renault en gestart is Ford motoren, lijkt het wel bergaf te gaan... En Euser?? hoe is met hem?? in de Belgische media hoor je er niets van. Last edited by Mr.Dallara; 03-01-2005 at 16:19. |
#7
|
||||||
|
||||||
Quote:
Gordon was trouwens nog sneller geweest als hij niet opgehouden was door Vatanen; hij was er voordien wel in geslaagd om de Nissan van de Villiers in te halen, maar zat de laatste 20 km vast achter Vatanen. Quote:
Quote:
Quote:
De Dakar is trouwens nog zeer lang (er zijn nog maar een mieserige 100 kms gereden van de meer dan 4300 km tegen de klok die op het programma staan). Loomans zegt trouwens dat Dakar voor hem pas woensdag begint (dan beginnen de lange zand ritten). Quote:
![]() Quote:
Last edited by gwyllion; 03-01-2005 at 18:27. |
#8
|
||||
|
||||
tussenstand van de Belgen na de 4e rit:
6e De Villiers / Lurquin J.M. (n°314 - Nissan Pick Up) + 2'59" 8e De Mévius / Dubois (n°321 - Nissan Pick Up) + 3'28" 18e Magnaldi / Forthomme (n°305 - Honda) + 8'52" 19e Holowczyc / Fortin (n°365 - Mitsubishi Pajero) + 9'30" 25e Henrard / De Roissard (n°303 - Volkswagen) + 11'27" 53e Van Cauwenberge / Devos (n°404 - Toyota Land Cruiser) + 22'19" 62e Loomans / Vandecaveye (n°349 - Bowler) + 25'04" 87e Dhont / Geerts (n°416 - Honda Buggy) + 31'12" 88e Xu / Lurquin F. (n°366 - Nissan) + 31'20" 89e Van Den Broeck / Feryn (n°370 - Toyota RAV 4) + 32'02" 90e Michiels / De Coninck (n°351 - Bowler) + 32'10" 108e Beckers / Mons (n°405 - Toyota) + 37'30" 136e Kerkhove / Depourcq (n°460 - Toyota) + 52'28" ritzeges: 2 Volkwagen (2 Gordon) 1 Nissan (McRae) (Bron: www.dakar.com) Hoewel Fabian (zoon van Jean-Marie) Lurquin als Fransman is ingeschreven, zal ik hem toch maar in het lijstje opnemen ![]() |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Euser staat 44ste in het algemeen klassement, dus dat is best goed. |
#10
|
|||
|
|||
2 Belgen hadden vandaag problemen met hun ruitenwissers:
* Pascal Feryn is 5 keer moeten stoppen op zijn raam proper te vegen, want modder en kapotte ruitenwissers gaat blijkbaar niet goed samen. * Op de wagen van Patrick Beckers begaf de ruitenwisser van de copiloot hebt, waardoor deze niks meer zag en bijgevolg misselijk werd. De mooie witte Toyota zag op het einde van de rit volledig bruin ![]() |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#12
|
|||
|
|||
Er is een verklaring voor de minder prestatie van de Nissans: Mc Rae en de Villiers hadden een lekke band en Vatanen deed het rustig aan.
Het persbericht van Nissan staat natuurlijk vol goedpraterij: ze spelen het safe, doen het rustig aan om de auto te sparen, het echte werk begint pas in Mauretanie, enz. Hetzelfde geldt trouwens voor het persbericht van Mitsubishi ![]() |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Henrard had dan weer verkeerde banden gekozen en had schrik om te lek te rijden. Hij heeft iets te voorzichtig gereden. |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|