De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 02-01-2005, 20:30
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -
 
Join Date: Nov 2001
Location: Wilrijk (A'pen)
Posts: 1,414
Dakar 2005 - Marokko - rit 4 => 5

rit 4: Rabat > Agadir (maandag 3 januari)
verbinding: 122 km - special: 123 km - verbinding: 421 km

rit 5: Agadir > Smara (dinsdag 4 januari)
verbinding: 240 km - special: 381 km - verbinding: 33 km
Reply With Quote
  #2  
Old 03-01-2005, 11:54
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Op dakar.com valt momenteel niks te zien over de rit van vandaag, hoewel de motards reeds onderweg zouden moeten zijn op de klassementsproef
Reply With Quote
  #3  
Old 03-01-2005, 12:34
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by gwyllion
Op dakar.com valt momenteel niks te zien over de rit van vandaag, hoewel de motards reeds onderweg zouden moeten zijn op de klassementsproef
De special van vandaag is afgeschaft voor de motards wegens te veel mist (te gevaarlijk). De wagens en camions zullen wel gewoon van start gaan.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-01-2005, 14:42
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
De mensen die niet geloven in de kansen van Volkswagen moeten eens kijken naar de uitslag van de etappe van vandaag

1 317 GORDON / VON ZITZEWITZ VOLKSWAGEN 1h 14' 01" 00' 00"
2 306 PETERHANSEL / COTTRET MITSUBISHI 1h 14' 54" 00' 53"
3 307 SABY / PERIN VOLKSWAGEN 1h 15' 09" 01' 08"
4 312 ALPHAND / PICARD MITSUBISHI 1h 15' 25" 01' 24"
5 310 KLEINSCHMIDT / PONS VOLKSWAGEN 1h 16' 11" 02' 10"
6 313 KANKKUNEN / REPO VOLKSWAGEN 1h 16' 41" 02' 40"
7 321 DE MEVIUS / DUBOIS NISSAN 1h 16' 50" 02' 49"
8 314 DE VILLIERS / LURQUIN NISSAN 1h 16' 59" 02' 58"
9 311 VATANEN / SIVIERO NISSAN 1h 17' 32" 03' 31"
10 318 AL ATTIYAH / GUEHENNEC BMW 1h 17' 36" 03' 35"
11 308 MC RAE / THORNER NISSAN 1h 17' 48" 03' 47"
12 315 SOUSA / DELLI - ZOTTI NISSAN 1h 18' 35" 04' 34"
13 301 SERVIA / DEBRON SCHLES-FORD-RAID 1h 18' 39" 04' 38"
14 320 ROMA / MAGNE MITSUBISHI 1h 20' 33" 06' 32"
15 300 SCHLESSER / BORSOTTO SCHLES-FORD-RAID 1h 20' 40" 06' 39"
16 309 MASUOKA / SCHULZ MITSUBISHI 1h 21' 06" 07' 05"
17 316 MAYER / POLATO MITSUBISHI 1h 21' 08" 07' 07"
Reply With Quote
  #5  
Old 03-01-2005, 14:46
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
De Amerikaanse wonderboy wint opnieuw Straffe kerel blijkbaar

De Mevius blijft ook de officiele fabrieks Nissan voor
Reply With Quote
  #6  
Old 03-01-2005, 16:17
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Die Gordon verbaast mij ook wel hoor! Dit is geen stunt meer, eerdel al een bevestiging... Maarja, het is Dakar zeker, dus zijn er veeeeeeel meer factoren nodig om te winnen dan alleen maar enkele rit winsten in de 1e week.
De mecaniek van de wagen moet het uithouden, je mag bijna geen tijd verliezen met rond te dwalen, ...

Greg is idd zeer sterk bezig! een 7e plek voor de officiele Nissan's, is best wel mooi! Wetende dat Greg zij voor de start "Ik ga niet voor dagprestaties, ik ga 3 weken rijden voor een goede eind klassering" En hij zit dan al direct van de eerste dagen vanvoor goed mee ...

Henrar stelt wat teleur met "maar" een 25e plaats algemeen momenteel

Met Loomans is het nog erger, hij is nog maar 61e algemeen na de rit van vandaag! En dit terwijl er zoveel verwacht werd van deze wagen. Hij lijkt wel iedere dag een uitleg te hebben, eerst was het de banden druk dan de vering die te strak zou staan... wat zullen we strak weer te horen krijgen

Wat me opvalt is dat momenteel Schlesser maar op een zwakke 16e plaats staat! Wetende dat hij een jaar of 3 nog met de top mee draaide... Vanaf dat hij gestopt is met Renault en gestart is Ford motoren, lijkt het wel bergaf te gaan...

En Euser?? hoe is met hem?? in de Belgische media hoor je er niets van.
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 03-01-2005 at 16:19.
Reply With Quote
  #7  
Old 03-01-2005, 16:50
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
Die Gordon verbaast mij ook wel hoor! Dit is geen stunt meer, eerdel al een bevestiging... Maarja, het is Dakar zeker, dus zijn er veeeeeeel meer factoren nodig om te winnen dan alleen maar enkele rit winsten in de 1e week.
De mecaniek van de wagen moet het uithouden, je mag bijna geen tijd verliezen met rond te dwalen, ...
Het zegt natuurlijk niks, behalve dat Gordon zeer rap kan rijden als het moet en dat de Volkswagen ook best snel kan (hoewel deze wagen niet minder vermogen heeft dan de Mitsubishi en Nissan). Gordon heeft natuurlijk veel ervaring met cross country wedstrijden (kortere sprint etappes). Benieuwd of hij in de langere marathon etappes ook een strak tempo kan blijven rijden.

Gordon was trouwens nog sneller geweest als hij niet opgehouden was door Vatanen; hij was er voordien wel in geslaagd om de Nissan van de Villiers in te halen, maar zat de laatste 20 km vast achter Vatanen.
Quote:

Greg is idd zeer sterk bezig! een 7e plek voor de officiele Nissan's, is best wel mooi! Wetende dat Greg zij voor de start "Ik ga niet voor dagprestaties, ik ga 3 weken rijden voor een goede eind klassering" En hij zit dan al direct van de eerste dagen vanvoor goed mee ...
Inderdaad goed bezig. Zijn rally ervaring zal vandaag ook wel goed geholpen hebben.
Quote:

Henrar stelt wat teleur met "maar" een 25e plaats algemeen momenteel
Een buggy is ideaal om duinen te vreten, niet voor een snelle sprint etappe tussen de bomen. En buggy is te breed voor al die snelle richtingsveranderingen.
Quote:

Met Loomans is het nog erger, hij is nog maar 61e algemeen na de rit van vandaag! En dit terwijl er zoveel verwacht werd van deze wagen. Hij lijkt wel iedere dag een uitleg te hebben, eerst was het de banden druk dan de vering die te strak zou staan... wat zullen we strak weer te horen krijgen
Er is iets mis gelopen na CP2, denk ik. Bij dat check point realiseerde Loomans nog de 47ste tijd.

De Dakar is trouwens nog zeer lang (er zijn nog maar een mieserige 100 kms gereden van de meer dan 4300 km tegen de klok die op het programma staan). Loomans zegt trouwens dat Dakar voor hem pas woensdag begint (dan beginnen de lange zand ritten).
Quote:

Wat me opvalt is dat momenteel Schlesser maar op een zwakke 16e plaats staat! Wetende dat hij een jaar of 3 nog met de top mee draaide... Vanaf dat hij gestopt is met Renault en gestart is Ford motoren, lijkt het wel bergaf te gaan...
Schlesser heeft aangekondigd dat hij iedereen in de vernieling gaat rijden in de duinen van Mauretanie tijdens de 2 marathon etappes Schlesser heeft speciaal in zijn buggy een zwaardere Ford V8 gestoken om nog sneller de duinen te racen. De buggy van Servia is nog uitgerust met de Ford V6 van vorig jaar.
Quote:

En Euser?? hoe is met hem?? in de Belgische media hoor je er niets van.
Geen idee.

Last edited by gwyllion; 03-01-2005 at 18:27.
Reply With Quote
  #8  
Old 03-01-2005, 17:53
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -
 
Join Date: Nov 2001
Location: Wilrijk (A'pen)
Posts: 1,414
tussenstand van de Belgen na de 4e rit:
6e De Villiers / Lurquin J.M. (n°314 - Nissan Pick Up) + 2'59"
8e De Mévius / Dubois (n°321 - Nissan Pick Up) + 3'28"
18e Magnaldi / Forthomme (n°305 - Honda) + 8'52"
19e Holowczyc / Fortin (n°365 - Mitsubishi Pajero) + 9'30"
25e Henrard / De Roissard (n°303 - Volkswagen) + 11'27"
53e Van Cauwenberge / Devos (n°404 - Toyota Land Cruiser) + 22'19"
62e Loomans / Vandecaveye (n°349 - Bowler) + 25'04"
87e Dhont / Geerts (n°416 - Honda Buggy) + 31'12"
88e Xu / Lurquin F. (n°366 - Nissan) + 31'20"
89e Van Den Broeck / Feryn (n°370 - Toyota RAV 4) + 32'02"
90e Michiels / De Coninck (n°351 - Bowler) + 32'10"
108e Beckers / Mons (n°405 - Toyota) + 37'30"
136e Kerkhove / Depourcq (n°460 - Toyota) + 52'28"

ritzeges:
2 Volkwagen (2 Gordon)
1 Nissan (McRae)

(Bron: www.dakar.com)

Hoewel Fabian (zoon van Jean-Marie) Lurquin als Fransman is ingeschreven, zal ik hem toch maar in het lijstje opnemen
Reply With Quote
  #9  
Old 03-01-2005, 17:54
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Neerpelt
Posts: 656
Quote:
Originally posted by Mr.Dallara

Wat me opvalt is dat momenteel Schlesser maar op een zwakke 16e plaats staat! Wetende dat hij een jaar of 3 nog met de top mee draaide... Vanaf dat hij gestopt is met Renault en gestart is Ford motoren, lijkt het wel bergaf te gaan...

En Euser?? hoe is met hem?? in de Belgische media hoor je er niets van.
Je vergeet blijkbaar dat Schlesser vorig jaar derde is geworden achter de twee onklopbare Mitsu's. Schlesser gaat trouwens altijd rustig van start om dan in de duinenetappes toe te slaan.

Euser staat 44ste in het algemeen klassement, dus dat is best goed.
Reply With Quote
  #10  
Old 03-01-2005, 18:32
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
2 Belgen hadden vandaag problemen met hun ruitenwissers:
* Pascal Feryn is 5 keer moeten stoppen op zijn raam proper te vegen, want modder en kapotte ruitenwissers gaat blijkbaar niet goed samen.
* Op de wagen van Patrick Beckers begaf de ruitenwisser van de copiloot hebt, waardoor deze niks meer zag en bijgevolg misselijk werd. De mooie witte Toyota zag op het einde van de rit volledig bruin
Reply With Quote
  #11  
Old 03-01-2005, 18:54
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by gwyllion
De mooie witte Toyota zag op het einde van de rit volledig bruin
omdat de piloot misselijk was zag de wagen bruin? wat moet ik daaruit afleiden?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #12  
Old 03-01-2005, 19:29
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Er is een verklaring voor de minder prestatie van de Nissans: Mc Rae en de Villiers hadden een lekke band en Vatanen deed het rustig aan.

Het persbericht van Nissan staat natuurlijk vol goedpraterij: ze spelen het safe, doen het rustig aan om de auto te sparen, het echte werk begint pas in Mauretanie, enz. Hetzelfde geldt trouwens voor het persbericht van Mitsubishi
Reply With Quote
  #13  
Old 03-01-2005, 21:15
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
Met Loomans is het nog erger, hij is nog maar 61e algemeen na de rit van vandaag! En dit terwijl er zoveel verwacht werd van deze wagen. Hij lijkt wel iedere dag een uitleg te hebben, eerst was het de banden druk dan de vering die te strak zou staan... wat zullen we strak weer te horen krijgen
Loomans rijdt toch met die BV'er? Ik zou zeggen als je echt wat wilt laten zien dan zou ik toch een ervaren navigator nemen.


Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
En Euser?? hoe is met hem?? in de Belgische media hoor je er niets van.
Volgens mij is met hem alles goed en is hij rustig van start gegaan om in het ritme te komen. Hij heeft in de proloog wat tijd verloren omdat die eend de weg blokkeerde. Verwacht in de komende etappes toch nog een keer een uitschieter naar boven, zeker ook ivm de ervaring van zijn navigator Gerard Jimmink (4e in '95 en 5e in '96 bij de motoren).
Reply With Quote
  #14  
Old 03-01-2005, 21:20
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by gwyllion
2 Belgen hadden vandaag problemen met hun ruitenwissers
Masuoka had ook problemen met zijn ruitenwissers. Dit verklaart de vertraging van vandaag.

Henrard had dan weer verkeerde banden gekozen en had schrik om te lek te rijden. Hij heeft iets te voorzichtig gereden.
Reply With Quote
  #15  
Old 03-01-2005, 21:26
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally posted by gwyllion Een buggy is ideaal om duinen te vreten, niet voor een snelle sprint etappe tussen de bomen. En buggy is te breed voor al die snelle richtingsveranderingen.

....

Schlesser heeft aangekondigd dat hij iedereen in de vernieling gaat rijden in de duinen van Mauretanie tijdens de 2 marathon etappes Schlesser heeft speciaal in zijn buggy een zwaardere Ford V8 gestoken om nog sneller de duinen te racen. De buggy van Servia is nog uitgerust met de Ford V6 van vorig jaar.
Zoals je zelf ook al zegt denk ik ook dat 2wd wagens niet echt geschikt zijn voor de rally proeven van de eerste dagen. Hij zal het inderdaad moeten hebben van de etappes in het duinzand.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.