De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-11-2004, 19:43
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Minardi piloten in 2005???

Sinds gisteren is Minardi begonnen aan een 3daagse testsessie in Misano om een hele resem piloten te testen, vooral (piep) jong (en onervaren) talent dan. Hier een lijstje:

-Tiago Monteiro
-Chanoch Nissany
-Patrick Friesacher
-Will Power
-Will Davison
-Zsolt Baumgartner
-Nicolas Kiesa
-Christijan Albers
-Pastor Maldonado

Eens lijstje van 9 piloten op 3 dagen testen , hoe je op die manier een piloot deftig kunt evalueren in z'n eerste meters in een F1 bolide . Stoddart zal weer een speciale manier hebben om talent te ontdekken zeker???

Monteiro zullen ze laten rijden hebben omdat hij nog maar amper kilometers heeft gemaakt in 2004, voor toch wel een deftig budget dat deze snelle portugees heeft moeten meebrengen...

Verder vind ik het enorm vreemd dat Baumgartner nog eens in de Minardi gaat plaatsnemen . Ik dacht na de laatste race, oef eindelijk van Baumdinskes vanaf, maar nu zien we hem weer in een f1... Zou hij Stoddart een 2e keer kunnen gek maken met veel geld om een 2e jaar bij Minardi te rijden?? (Hopelijk niet!!!)

Op f1world.be staat een prachtige en vooral ook corecte uitspraak: "Het is echter bekend dat niet enkel het talent een rol speelt in de rijderskeuze, maar dat diegene met de grootste geldbeugel een zitje zal vinden."

Dus nu is het de vraag, welke 2 van bovenstaand lijstje de grootste sponsor heeft, en weten we direct wie er in 2005 bij Minardi zal rijden

Leinders heeft alvast ook nog een kans om vaste piloot te worden bij Minardi, maar dan moet hij uiteraard wel eerst de nodige centen zien te vinden...
Old 23-11-2004, 23:34
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

en Leinders ??? krijgt hij geen kans meer ???
Old 23-11-2004, 23:40
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

lees de laatste zin...
ik denk dat de reden waarom Bas niet in het lijstje staat is dat hij alleen geld nodig heeft. hij moet zich niet meer bewijzen na vorig jaar...
Old 24-11-2004, 00:39
Swa's Avatar
Swa Swa is offline
De Paddock Rookie

Raar maar waar!?!
Volgens vader van Hooydonck rijdt Jeffrey vrijdag ook met de Minardi in Misano.
Reply With Quote
Old 24-11-2004, 13:47
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Stoddart is weer goed aan het verdienen Zelfs Patrick Huisman gaat testen voor Minardi. Weliswaar maar 15 rondjes ofzo..........

Ondanks dat Patrick Huisman zijn mannetje staat in een GT- of toerwagen is zijn formule ervaring nihil.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 24-11-2004, 14:58
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

en zelfs David Hart heb ik horen vertellen...
Old 24-11-2004, 15:58
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular

Jeffrey Van Hooydonck deze morgen op radio Donna gehoord werd geinterviewd via telefoon, hij vertelde dat hij morgen het vliegtuig neemt naar ginder en daar morgen het stoeltje zal passen en overmorgen rijden.
Reply With Quote
Old 24-11-2004, 16:10
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Het bericht staat intussen ook op de website van Het Belaaaaang van Limburg... www.hbvl.be -> sport
Old 24-11-2004, 19:37
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Volgens f1world.be zou de wagen waarin Patrick Huisman zal rijden op vrijdag wel "maar" een tweezitter zijn. Hij zal zich dus niet kunnen vergelijken met de andere piloten in de eenzitters... Wat de Nederlander wel kan doen is een duelletje uitvechten met z'n landgenood Jos de kl*s want die gaat ook met een tweezitter mogen rijden...

Hier ff de tijden van gisteren en vandaag:
Tijden dag 1:

1 Patrick Friesacher Minardi Bridgestone 1:11.150 42
2 Tiago Monteiro Minardi Bridgestone 1:13.240 20
3 Chanoch Nissany Minardi Bridgestone 1:14.780 41

Tijden dag 2:

1 Will Power Minardi Bridgestone 1:11.790 / 22 laps
2 Will Davison Minardi Bridgestone 1:11.900 / 22 laps
3 Chanoch Nissany Minardi Bridgestone 1:14.000 / 50 laps

Die Nissany heeft precies veel betaald aan Minardi... hij mag twee dagen rijden en heeft in totaal al 90laps afgemaalt, met zelfs dan nog de zwakste tijd achter de 2 aussie younsters.

Last edited by Mr.Dallara; 24-11-2004 at 19:40.
Reply With Quote
Old 26-11-2004, 16:38
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Alberts heeft met 1”10’800 de snelste chrono van alles Minardi testers laten noteren. Proficiat. Misschien toch een Nederlander in F1 binnenkort?
Reply With Quote
Old 26-11-2004, 21:11
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Jeffrey Van Hooydonk heeft vandaag z'n eerste F1 meters gereden in de minardi!

Hij heeft met in- en out- lap bij maar 10 ronden mogen rijden! (is dit wel de moeite om voor z'n "test" een zitje te maken???, het zitje kost bijna meer dan de 10 ronden...)

Voor de test sprak Jeff zo over z'n test: Dit is louter een test, die mogelijk is gemaakt door men sponsor.

Nu, na de test, heeft hij al een hele andere versie over z'n F1 test(je).

Hier is z'n reactie op autosport.be:
Quote:
"Impressionant, ongelooflijk!" klonk het uit de mond van de kartinstructeur die het voorbije decennium nochtans al heel wat brandvrije pakken in allerlei boldides heeft versleten.
"De stap van F3 naar F3000 viel eigenlijk nog goed mee maar dit overtreft alle verwachtingen&. Ik heb eerlijk gezegd al m'n kennis en ervaring moeten benutten om die 800 PK in m'n rug in toom te houden en in de juiste banen te leiden; traction control, remmen met de linker voet,het was snel aanpassen geblazen" aldus Jeff.

"Uiteindelijk heb ik, de in- en out-lap meegerekend, maar tien ronden kunnen rijden, ook al omdat de motor tegen de limiet van z'n mileage aan zat. Ruim voldoende evenwel om een goede indruk te krijgen voor wat zo'n actuele F1-bolide staat. Uiteraard ging het meer om een demo dan om een gooi naar een snelle chrono, maar met een tijd van 1.15" was men bij Minardi toch wel opgezet dat ik zo snel snel ging.

Neen,het was eigenlijk niet de bedoeling om hier een zitje te proberen veroveren. Al kregen we van Paul Stoddart wel enkele hints mee die kunnen helpen bij de zoektocht naar geld. Die gaan we samen met de sponsors bekijken en je weet maar nooit.
Normaliter zie je mij volgend jaar in de GP2-serie terug maar indien er een substantiëler budget bij elkaar geharkt kan worden wil ik ook niks uitsluiten.

Harrie Muermans - die zelf door Jos Verstappen werd "gechauffeerd" in de tweezitter - heeft mij en wellicht de hele, 56-koppige delegatie een onvergetelijke dag bezorgd. Temeer omdat ik eigenlijk alle hoop op een F1-test had opgegeven nadat ik er eerder in m'n carrière een paar keer heel dicht had bij gestaan en het telkens niks was geworden. Tja, dit smaakt echt wel naar meer!".
Die Stoddart, die heeft toch écht z'n beroep gemist... ...hij had écht beter psycholoog geworden!
Hoe hij een mens toch kan gelukkig maken en een mens zo kan beïnvloeden en overtuigen e.d. ongeloofelijk .

Toevallig heb ik daarnet nog ff in een flits Jeff zien rijden in z'n Minardi in het VRT nieuws. De vrt had er een intervieuw met Stoddart, en ook daar liet hij letterlijk de volgende woorden vallen: "ik ben zeer tevreden van de deze korte test van Van Hooydonk, ik weet dan ook dat hij snel aan een budget zal gaan werken, en dan zien we wel..."

Maarja, z'n uitleg zal Stoddart wel aan elk TV stations geven van al de F1 debutanten van deze week in de Minardi's...

Word ongetwijfeld vervolgd... Ik ben alvast benieuwd!!!

Last edited by Mr.Dallara; 26-11-2004 at 21:13.
Reply With Quote
Old 27-11-2004, 15:51
De Paddock Enthousiast

@Mr.Dallara: Wist je het nog niet? Minardi wordt volgend jaar volledig Belgisch met Van Hooydonk en Leinders Of volledig Nederlands met Alberts en Verstappen. De uiteindelijke keuze zal beslist worden door een voetbalwedstrijd Belgie-Nederland

Last edited by gwyllion; 27-11-2004 at 16:00.
Reply With Quote
Old 27-11-2004, 16:27
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by gwyllion
@Mr.Dallara: Wist je het nog niet? Minardi wordt volgend jaar volledig Belgisch met Van Hooydonk en Leinders Of volledig Nederlands met Alberts en Verstappen. De uiteindelijke keuze zal beslist worden door een voetbalwedstrijd Belgie-Nederland
Dan geef ik Nederland toch te beste kansen.
Reply With Quote
Old 27-11-2004, 16:47
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by FIRE
Dan geef ik Nederland toch te beste kansen.
Shit, ik, hmm Stoddart, had beter een andere sport uitgekozen. Cyclo cross of zo.
Reply With Quote
Old 27-11-2004, 16:53
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by gwyllion
Shit, ik, hmm Stoddart, had beter een andere sport uitgekozen. Cyclo cross of zo.
Cyclo cross, dan werd het een 10-1 (die 1 ivm Groenendaal) voor Belgie.

Al vraag ik mij wel af of je blij moet zijn als je een seizoen in de Minardi mag rijden.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules