|
|
||||
|
||||
Quote:
@ Huudo: Natuurlijk sta ik altijd open voor kritiek/raad, zeker van ervarenere (of zoiets ) brouwers als jullie! Na nog een wet-coat ziet de golf er nu zo uit |
|
||||
|
||||
Ik kon het niet laten om een dryfit te maken van de Golf en ik vind dat hij er best mag wezen zo...
Oordeel zelf maar op de 5 onderste foto's! |
|
||||
|
||||
Low and mean.
|
|
||||
|
||||
Inderdaad, zoals het hoort
Tom |
|
||||
|
||||
Jawadde, wat een sgoon masjien is me datte
|
||||
|
||||
Dat word een knap bakske
|
|
||||
|
||||
Komt er nog een 'pel' vernis over tom?
|
|
||||
|
||||
Ja, hij is nu nog eens opgeschuurd met korrel 4000 Als hij nu droog is (van afspoelen) dan komt er nog een laagje Bordeaux op en dan komen er 3 à 4 laagjes vernis over.
Dan wordt de lak nog eens gepolijst en dan zal het wel glad genoeg zijn zeker Tom |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Dank u wel Guido!
Alleen is de golf niet zo mooi uit de lak gekomen :s Op sommige plaatsen is hij gewoon matt, terwijl hij op andere plaatsen super blinkt... Iemand hier een idee van hoe dit komt? Tom |
|
||||
|
||||
Quote:
Allereerst ook nen dikke proficiat van mijnentwege. Is het je rode laklaag die matte vlekken vertoont of is het je vernis ??? Als je rode laklaag matte vlekken vertoont is dat niet zo erg, je kan je hele karrosserie lichtjes mat schuren en daarna je vernis spuiten, dan zie je er niks meer van. Die matte vlekken kan verschillende oorzaken hebben: oa slecht opschudden van de spuitbus,misschien nog ontvettingsproduct (slecht afgespoeld?) op je model omdat je het laat opdrogen,.... Is het je vernis, dan kan je een slechte spuitbus hebben. Ik droog mijn modellen altijd met een oude keukenhanddoek als ik ze geschuurd en ontvet heb, daarna plaats ik mijn model op zijne spuitstaander en spuit ik hem met perslucht (weinig druk)verder droog en stofvrij en daarna begin ik met het spuitwerk.
|
||||
|
||||
Het is de rode lak. Maar de eerste lagen waren mooi blinkend dus zal het niet aan het ontvetten of spuitbus liggen. Misschien niet goed opgeschud ja...
Dadelijk ga ik hem schuren en dan komt de vernislaag erover. Tom |
|
||||
|
||||
Net de Golf nog eens geschuurd en 3 lagen motip vernis gespoten (onderlaag was ook motip en er komen toch geen decals op) en nu blinkt de Golf weer als een kerstbal. Ik ga de vernis goed laten uitharden, dan nog eens lichtjes opschuren en nog een laagje of 2. Ook komen er nog twee chroom stripjes op de grille vanvoor en worden de onderste roosters nog mat zwart geschilderd(al is dit nog niet zeker)
Straks zal ik een paar foto's posten. Tom |
|
||||
|
||||
Nu blinkt de Golf wel mooi, maar nu zijn de logo's terug afgetekend. Weet iemand hoe dit komt? Na de laatste laklaag (kleur) was hier niets van te zien en nu, na de vernis, wel...
Tom |
|
||||
|
||||
Eerst een foto graag van het euvel, dan kunnen we beter inschatten wat er mis loopt. Misschien moet je na de 3 lagen vernis, gewoon heel fijn opschuren en dan compounden/waxen. Daarna geen extra vernis meer zetten. 3 lagen lijkt me meer dan voldoende.
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|