|
|
||||
|
||||
Ja huudo, ga dat ook proberen. Heb nu met 4000 geschuurd en die afgetekende gebiede blijven blinken. Dus wil zeggen dat ze dieper liggen als de rest. Dus waarschijnlijk is de plamuur gezakt. Alleen raar hoe dit komt, ervoor was er niets te zien...
Er een foto van maken is moeilijk Huudo, je ziet het alleen bij bepaalde lichtinvallen. Zal dadelijk eens proberen. Tom |
|
||||
|
||||
Hier de foto's van het euvel...Maar ik heb het kunnen oplossen, enkel op het dak is nog een aftekening te zien, maar hier komt de antenne toch op...
Maar ondertussen heb ik geschuurd totdat de glanzende putjes wegwaren dus nu ligt de lak overal mooi egaal. Zou compounden nog nodig zijn nu, ik heb al redelijk wat lak weggeschuurd...? Anders gewoon waxen en dan kijken hoe het uitkomt. Hier nog foto's van hoe hij was net na het spuiten. Tom |
|
||||
|
||||
Het is eindelijk gelukt om de verzakkingen weg te krijgen. Ik heb de Golf gepolijst met polijstpapier. Korrel 4000 - 6000 - 8000 - 12000 met dit als resultaat.
Deze foto's zijn buiten getrokken, maar omdat het niet meer zo mooi weer is, heb ik de flits gebruikt. |
|
||||
|
||||
Daarna ben ik naar binnen gekomen en heb ik op mijn bouwkamer, met kunstlicht, nog wat foto's gemaakt. Hij is nu echt wel superglad, als er een vlieg op zou landen, dan breekt die de poten
Tom |
|
||||
|
||||
Even niet meegevolgd.
Heb je compound gebruikt? Ik heb de indruk dat het wel glad is, maar dat de glans er niet super diep inzit. Precies of er nog wat krassen op het dak zitten, of komt dat door de foto? Nu goed, laat je vooral door mij de kop niet zotmaken. Als je er tevreden mee bent, zou ik de auto zo laten. |
|
||||
|
||||
Nee Huudo, hij is niet gecompound. Ik had al redelijk veel geschuurd met polijstpapier. Had bang dat ik door de lak ging gaan. Maar ik ga er nog eens met compound overgaan, want het dak is inderdaad niet helemaal krasvrij...
Tom |
|
||||
|
||||
Zo, heb Huudo zijn raad opgevolgd, 3x gepolijst met compound en dan twee wax-behandelingen en als de glans er nu nog niet diep inzit, dan weet ik het niet meer hoor
Oordeel zelf maar. Enneuh...ik krijg de compound niet overal tussen de naden uit. De tandenstoker is te dik, nu een naaldje nemen of kan dit kwaad? Dat is ook de reden waarom ik niet graag met compound werk, ik krijg het nooit volledig weg in alle hoekjes/panellines. Tom |
|
||||
|
||||
Hm, tis wel een spiegeltje hoor !! Kon je dat niet met water verwijderen? of heb ik dat verkeerd gelezen ergens...
|
||||
|
||||
"now we're in business".
Ziet er príma uit. Om de compound weg te krijgen op de onmogelijke plaatsjes, kan je het volgende eens proberen. Penseel nat maken en dan met het natte penseel in de gleuven gaan. De compound zal dan in principe oplossen - Loeten had het goed gelezen. Evt. sporen die alsnog zouden achterblijven, kan je gewoon met het doekje waarmee je de compound aanbracht weer opwrijven. |
|
||||
|
||||
Kan je het niet gewoon met perslucht op 6 of 8 bar wegblazen?
|
|
||||
|
||||
Dat kan misschien ook lukken! Hopelijk blaas ik de lak dan niet weg...
Tom |
|
||||
|
||||
Tja, daar kan ik niet veel over zeggen. Ik heb geen perslucht op 6 of 8 bar.
|
|
||||
|
||||
... haal eens diep adem ...
|
|
||||
|
||||
Ik was van plan om de hele golf kaal te schuren en van voorafaan terug te beginnen omdat er nog wat aftekeningen waren van de klinken. Maar ga dit toch maar niet doen, eer al die lak eraf is... En ovenreiniger weet ik ook niet of daarmee de lak af gaat gaan.
En remolie heb ik ook niet staan om hem in te gooien... Tom |
|
||||
|
||||
Paint hides nothing my friend.
Ik zou nu absoluut niet meer teruggaan. Hou deze maar zo en rustig verder afwerken. Anders gaat ie niet meer af geraken en in een hoekje ergens blijven liggen. Bij het volgende project weet je dan dat je wellicht andere putty zal moeten gaan gebruiken. Ieder model is een leerproces. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|