![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Spa 1985 - het ongeval tussen Ickx en Bellof.
Hier vind je een andere visie over het ongeval waarbij wij Belgen meestal Ickx als niet verantwoordelijk voor de dood van Bellof beschouwen. Zonder partij te kiezen in deze zaak moet ik toch zeggen dat het op zijn minst tot nadenken stemt...
![]() ![]() Last edited by Sennake; 26-01-2003 at 13:25. |
#2
|
||||
|
||||
Droevig verhaal
![]()
__________________
![]() |
#3
|
||||
|
||||
Re: Spa 1985 - het ongeval tussen Ickx en Bellof.
Quote:
Temeer aangezien de de voorbije ronden duidelijk er een hevige strijd was tussen beide piloten en men daarbij toch al zou gemerkt hebben dat er misschien op het randje af werd geraced. Ik was er niet bij en kan dus enkel oordelen vanop afstand. Maar het stemt allemaal wel tot nadenken ... Trouwens, die site bevat wel erg veel andere mooie dingen. Last edited by Sennake; 26-01-2003 at 13:25. |
#4
|
||||
|
||||
mooie site. Wat is er toch opeens een hernieuwde belangstelling voor het Groep C racen. Ben toch wel zeer benieuwd welk weekend dat gaat worden op Zolder in 2003.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#5
|
||||
|
||||
Bij mijn weten heb ik daar ooit bewegende beelden van gezien op het tv nieuws van toen. Er was een interview met iemand en op de achtergrond zag je het ongeval gebeuren.
Je ziet ze elkaar niet raken maar de gevolgen zie je wel...... |
#6
|
||||
|
||||
Re: Spa 1985 - het ongeval tussen Ickx en Bellof.
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Re: Re: Spa 1985 - het ongeval tussen Ickx en Bellof.
Quote:
![]() Ja, zo staat het ook op deze schets. In hoeverre die de waarheid benadert is iets anders natuurlijk... Ik denk dat Alain ooggetuige was van dit ongeval. Misschien kan hij uitsluitsel geven... |
#8
|
||||
|
||||
Niet vergeten dat het arikel van een Duitse site komt he.
En de info op die site komt uit Duitse automagazines. |
#9
|
||||
|
||||
Deze foto's heb ik onlangs gevonden, zo goed als zeker van beide wagens na het bewuste ongeval. Geen wonder dat Bellof het niet overleefde als ge zijn auto bekijkt...
![]() ![]()
__________________
![]() Last edited by DamonHill; 27-01-2003 at 01:05. |
#10
|
||||
|
||||
Ik was dit gevecht reeds rondenlang aan het volgen voor het fatale ongeluk. Bellof was zeker de snellere van de twee ( hij was gwoon de snelste van het ganse pak ) maar hij kwam power te kort tegen de officiele Porsche van ickx op de rechte stukken. Zijn maneuver was beslist roekeloos maar hij moest het hebben van een verrassingsaanval om er langs te komen. En in oeroude Bellofstijl ging ie ervoor in Eau Rouge. Ik heb het voor mijn ogen zien gebeuren, de reanimatie etc. Ik denk echter niet dat Ickx enige schuld treft ook al gooit hij de deur dicht. Hij verwachtte gewoonweg geen aanval bij het ingaan van Eau Rouge.
Verder kan ik zeggen dat Bellof gestorven is aan een hartstilstand omdat ze zo snugger waren om een betonnen muur 1 meter achter de vangrail op de Raidillon te plaatsen. Tja, wat kan ik zeggen...ik heb een van de grootste talenten voor mijn ogen zien sterven en dat beeld zal ik nooit meer vergeten. Stefan leeft voort in mijn vitrinekast... |
#11
|
||||
|
||||
ik weet dus niks van dat ongeval tussen bellof en ickx maar als ik dit heir allemaal lees krijg ik er rillingen van
![]()
__________________
mijn nieuw site http://racefreak.come2me.nl/ en http://pkcarsportfreaks.come2me.nl/ |
#13
|
||||
|
||||
Op de beelden is te zien dat men Ickx niets kan verwijten. Bellof ging voor een gat dat er niet was. Mijn respect voor Bellof is mateloos maar hier ging hij net iets te ver. Twee dingen zien we waardoor het nu niet meer zou kunnen gebeuren :
Het circuit is enorm aangepast tegenwoordig. Nu zou Bellof nog eerst rond zijn as geslipt zijn alvorens in een 5-tal rijen banden te te vliegen. De uitloopstrook is veel ruimer. De wagens van toen waren aluminium blikken. Nu heeft zo'n wagen een overlevingscel uit koolstofvezel waardoor de gevolgen minder erg zijn bij zulke ongevallen.
__________________
http://www.skylimitevents.com |
#14
|
|||
|
|||
zonder de achtergrond te lezen/weten he, maar is het niet zo dat Ickx een inhaalactie onderneemt op bellof, zodoende is Ickx dus schuldig want hij zat nog niet helemaal voor bellof.
Ik wil niemand de schuld toeschuiven maar mijns inziens had bellof niet hoeven te liften (al is dat nu een ander verhaal als ie het wel had gedaan maarja ![]() Dat is dus mijn 1e indruk van het gebeuren. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
http://www.skylimitevents.com |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|