![]() |
|
|
||||
|
||||
ik rij kawa, en ben der heel content van
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Tijd voor een paddock meeting voor motards ?
En ja, Bezemwagens systeem is ook voor mij net omgekeerd. Raar. 'k Denk wel dat de gewichtsverplaatsing op een chopper groter is omdat je dan zowat je hele been moet bewegen en naar buiten steken. Bij mij is het enkel m'n onderbeen dat ik uitsteek en dat steekt dan nog onder mij ipv helemaal voor me, dus qua gewichtsverplaatsing valt dat serieus mee. Hangt ook af van de snelheid. Als ik met manoeuvres bezig ben, probeer ik het zo min mogelijk (lukt me niet altijd ; maar het is het best dat in de mate van het mogelijke te vermijden. Als ik wegrij, steunen m'n voeten na een seconde al op de voetsteunen ipv er nog 30 meter naast uit te steken, wat veel meer onbalans in de hand werkt), maar als ik iemand tegen 90 voorbijsteek, is dat geen enkel probleem. Maar mijn ZZR is wat topzwaar, iets waar jij, Sennake, helemaal geen last van zou moeten hebben, wegens het heel lage zwaartepunt en na wat oefening zou je normaal gezien probleemloos tegen 10 km/u of nog trager moeten kunnen rijden met beide voeten op de voetsteunen en helemaal in evenwicht. Maar eigenlijk moet het voor jou wel een hele verandering zijn (en niet in goede zin vermoed ik) : ipv Leopoldsburg naar Evere elke dag. Ik zou het niet graag doen eerlijk gezegd. Ik heb het geluk dat m'n huis en werk vlakbij een station gelegen zijn en dat er een rechtstreekse treinverbinding is.
![]() Last edited by Mario; 22-04-2003 at 08:22. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() jan |
|
||||
|
||||
Quote:
Het zal mijn boxer SHORT zijn denk ik ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Dus als je niet wil verdwalen, laat mij dan ook nooit eerst rijden |
|
||||
|
||||
Hoe zit het er nu mee Sennake ?
Hebben Danny of Wim of Tom er al achterop gezeten en wat vinden zij er eigenlijk van ?
|
||||
|
||||
Danny is al 2 keer mee achterop geweest en het resultaat is dat ik er nog eens voor 800 euro kledij en helm tegenaan mogen smijten heb. (Er zat wel een systeemhelm voor mij bij van 285 euro). Nu zal ze wel mee MOETEN
![]() Gisteren eens gepolst of Wim en Tom nog geen goesting hadden om eens mee te rijden. Wim (de oudste) zag dat direct zitten, Tom nog niet, alhoewel die al meer met Danny's motorkledij rondgelopen heeft dan iets anders. Danny en ik plannen om zaterdag een toer te gaan rijden (als het weer meezit natuurlijk). Mogelijk gaat het dan richting Turnhout. Ben je die dag toevallig thuis? |
|
||||
|
||||
Zaterdag ben ik het grootste deel van de dag wel thuis, maar je belt het best eerst even, want het kan zijn dat ik af en toe weg moet (zal toch vooral 's morgens zijn geloof ik).
Tof in ieder geval dat de vrouw het ook ziet zitten ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Da's dan weer het voordeel van "oud" te zijn : ik mag kopen en opstappen op gelijk welk type en cilinderinhoud, met of zonder passagier, mijn rijbewijs geldt voor alles.
Maar dat neemt niet weg dat ik ook nog een rijvaardigheidscursus ga volgen, samen met mijn broer trouwens die gisteren een Honda Dauville gekocht heeft. Voor de motor-leken : dat ziet er dan weer zo uit : ![]() |
|
||||
|
||||
Als motorrijder leer je ook nog beter dan als koekblikrijder (ik neem aan dat we hier ons jargon mogen gebruiken
![]() Kijken is het belangrijkste met de motor, Sennake, maar dat wist je vermoedelijk al wel. Nog veel meer als met de auto rij je naar waar je kijkt. Maar dat zullen ze in de cursus wel genoeg benadrukken. Ook bij noodstops, en dat lijkt me het moeilijkst (gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt), moet je kijken naar waar je moet uitwijken en niet naar het voorwerp of de persoon die zich plots voor je neus bevindt, want anders rij je er gegarandeerd op.
|
||||
|
||||
En waarom geen mini paddock-moto meeting houden?
|
|
||||
|
||||
Lijkt me een leuk idee. Ik ga dit eens als aparte thread posten om te zien wie er zoal een moto heeft en interesse heeft.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|