![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
|
||||
|
||||
Motip heeft ook nog lakken op een andere basis . Ik denk zelfs op waterbasis. Zou dit meer geschikt zijn dan . Het is wel het kleur die het dichtst in de beurt kom van de kleur die ik nodig heb.
Ik moet me dringend eens gaan bezighouden met het enamel, acryl,... gedoe want weet er eigenlijk niks van. Welke basis stel jij dan voor om te gebruiken? Wat zijn de Tamiya busjes eigenlijk?
|
||||
|
||||
Quote:
Succes alvast! Last edited by Sennake; 03-09-2009 at 19:09. |
|
||||
|
||||
Heel erg bedankt sennake!
Ik wilde zo dicht mogelijk in de buurt komen van het blauw omdat er op de spoiler een decal is met datzelfde blauw in verwerkt dat bijna heel de spoiler bekleede. Bij nader inzien is dat voor de versie van de Tour de Corse. In de Monte-Carlo reden ze nog met een witte spoiler zonder enige sponsoring. Gelukkig kon ik dat nog net op tijd opmerken en hoef ik nu alleen een blauw te bekomen van Tamiya die dicht in de buurt komt en het moet dan niet noodzakelijk datzelfde blauw zijn zoals de Motip. Het risico ga ik dus niet nemen om met de motip te spuiten. Ook al omdat het een resin kit is en je een fout niet kan permiteren. Ik heb TS-15 in mijn bezit maar zal eerst eens proefspuiten. Want op de kleur van de dop vertrouw ik ook niet bepaald. TS-51 racing blue lijkt me ook wel wat. Een airbrush heb ik niet in mijn bezit.
gr Pieter Last edited by VSB; 03-09-2009 at 19:41. |
|
||||
|
||||
Bij het afplakken van het blauw heb ik eerst de decals geplaatst om zo te weten waar ik moet afplakken. maar als ik nu de decals weer wil verwijderen zijn er wat lijmresten van van de decals achtergebleven. Hoe kan ik deze verwijderen?
|
||||
|
||||
Met Tamiya Polish pasta; de witte "finish" zal waarschijnlijk volstaan, maar anders moet je de blauwe "fine" of zelfs de rode "coarse" gebruiken.
|
|
||||
|
||||
Update :
Ik wilde de decals gebruiken om af te plakken zodat ik het blauwe gedeelte kon spuiten. Echter bij die decals te plaatsen zag ik de fouten in dit model. Hier ziet u als het blauwe gedeelte juist over de wielrand loop, recht naar de koplamp toe dan moet het uiteinde van de streep er net boven komen. ![]() Dit was dus het resultaat: Het uiteinde kwam zo middenin de koplamp te zitten. ![]() Dan maar even het uiteinde boven de koplamp geplaatst (rekeninghouden dat de streep ook net over het wielrand moet komen)... En OEI dit trekt op niks. Wat is het probleem? Even wat foto's bekeken en op alle foto's was te zien dat de bovenkant van de koplamp overeen kwam met het bovenste deel van de wielrand (zelfs nog iets lager). Bij deze 306 evo2 duidelijk te zien: ![]()
|
||||
|
||||
De fout van renaissance zit hem gewoon in de te grote bumper en zo gaat de motorkap ook horizontaler komen te staan.
het model De echte wagen , Let maar op de opningen in de bumper duidelijk te zien dat die niet in verhouding zijn. ![]() Maar ja daar moeten we het nu eenmaal mee doen. De boel afgeplakt met de streep iets meer naar boven gericht want de onderkant van die streep moet normaal horizontaal zijn en de bovenkant schuin. Nu is de onder-en bovenkant schuin (noodgewdongen ![]() Als dit gespoten was moest ik nog de nummer afplakken en ook blauw spuiten omdat er een blauw randje rond het nummer zit en ook om verkleuring door de witte decal te voorkomen. De zijspiegel vlakken werden eveneens afgeplakt en mee gespoten. OP de fotos al wat opgepoetst met de compounds Nu kunnen we gaan decallen..
|
||||
|
||||
update: decals
De decals hangen er allemaal op. Ik laat hem nu een weekje staan omdat enkele decals op het witte gedeelte silvering vertonen en even moet nadenken om verder te gaan. De decals op de banden zijn ook vervangen door kleinere michelin logo's. en dit voor 2 redenen : omdat ze gewoon niet met de ''Pilote sx'' banden reden in Monte-Carlo. en omdat die van Renaissance niet hechten aan de band. deze banden decals komen van ''crazy modelers'' hier dan een dryfit . Hij moet wel nog opgepoetst worden en wat bijgewerkt voor ik de vernis erover leg. Een mevaller was het blauw randje rond het nummer dat gespoten moest worden. Was even afwachten of ik dat wel loodrecht en evenwijdig afgeplakt had ,maar het valt goed mee.
|
||||
|
||||
kleine update: maar veel werk!!!
Na 2x geprobeerd te solderen en 2x met styreenbuisjes geprobeerd is de 3e keer met styreen eindelijk gelukt om een relatief goede rolkooi te maken. Nu heb ik wel mijn methode gevonden om een rolkooi in elkaar te steken en zal ik dus bij een volgende wel iets vlotter kunnen doorwerken ![]() Hij moet wel nog wat bijgewerkt worden en zijn kleurtje krijgen. De oude en mijn nieuwe:
|
||||
|
||||
Hoi Pieter,
Dit ziet er inderdaad (van ver toch ![]() ![]() De bijgeleverde rolkooi van CTR/Renaissance trekt namelijk op geen #@$. Dit heb je perfect opgelost ! Regards, 555
|
||||
|
||||
De neus werd verder afgewerkt:
De lichtblokken werden geveild tot ze in de openingen pasten en gespoten in zilver van Gamma. Ik heb even mijn moed bij elkaar moeten nemen om de lensjes uit te snijden maar het is toch goed gekomen. Het zwarte streepje in de gril heb ik niet geschilderd omdat het een oneffen en moelijk vlak was om af te plakken . Ik heb een stukje 3M matte film op maat gesneden en in gekleefd. Het ziet er veel strakker uit dan dat ik het had geschilderd. Het embleem werd ingekleurd en bevestigd. Pieter
|
||||
|
||||
Dat heb je mooi gedaan Pieter. De glaasjes uitsnijden is altijd een heikel punt waarbij ik ook steeds mijn moed moet samenrapen en de adem inhoud. Ook de strip is goed gelukt zo!
|
|
||||
|
||||
![]()
|
|||
|
|||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Hoi Pieter,
Je bent echt goed op weg. ![]() Ziet er echt deftig uit, die lak van de Gamma is ook net echt chroom heh..... Ga zo door! Groet, Kees |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|