De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 16-06-2004, 18:49
Don Kamiel Don Kamiel is offline
De Paddock Regular

Enkele foto's online, http://www.imagestation.com/album/?id=4286530899
Reply With Quote
Old 16-06-2004, 23:46
KoenC's Avatar
KoenC KoenC is offline
De Paddock Rookie

Het was een leuke namiddag. Weer veel bijgeleerd en wat meer de limieten van de corsa opgezocht in de bochten. Net zoals vorige keer had ik echter last van remvloeistof die uit het reservoir kwam. Volgens mij komt het eruit via de dop van het reservoir. Heeft nog iemand hier last van? Hoe kan ik dit verhinderen? Bestaan er andere types van doppen of moet ik de rubberen ring vervangen? De oorzaak is volgens mij de hoge temperatuur in het motorcompartiment.
Reply With Quote
Old 17-06-2004, 00:57
ubie's Avatar
ubie ubie is offline
De Paddock Rookie

Toffe namiddag, veel volk ... de intrax hda op de sub deed het aardig .... de banden iets minder
Volgende keer semi slicks / of slicks. (enige suggesties iemand over wat/hoe ivm met slicks?) prijzen ed. wel of niet doen ??..

Alleen het laatste uur niemeer kunnen rijden .. achterse remmen waren op... (geen tijd gehad om ze eerst te vervangen .. damn)

Pak toffe wagen ..... F575, porsche gt3, turbo's ... nice
sommige gingen goed hard .... bvb die zwarte civic ... en die groene opel ... nice going dudes!

Cu guys next time
Fil.
Reply With Quote
Old 17-06-2004, 10:19
neo_vvl neo_vvl is offline
De Paddock Rookie

Hele toffe dag gehad gisteren. Toch wel handig, zo een instructeur mee aan boord en ook de pacecarrondjes waren zeer leerrijk. Al bij al ging het nog redelijk voor een eerste kennismaking met het circuit. Volgende keer ga k er weer proberen bij te zijn. Véél oefenen is de boodschap.
De zwarte civic van Peter gaat idd loeihard voor een 1600tje
Reply With Quote
Old 17-06-2004, 12:00
loe's Avatar
loe loe is offline
De Paddock Rookie

heel plezant gisteren...

1 conclusie: volgende keer slicks
Old 17-06-2004, 12:38
rappe106's Avatar
rappe106 rappe106 is offline
De Paddock Rookie

gisteren was het te gek. ik had net nieuwe banden. yoko A048 en had mijn autootje ook lager gelegd. ook een andere wielgeometrie laten instellen. ik heb maar liefst 3 sec van mijn rondetijden afgekregen. de achterwielen zijn nu ook veel stabieler.
alleen spijtig van het file verkeer in de vroege namiddag.
@koenC . ik heb ook een remvloeistoflek. de dop is bijna altijd nat. maar het wordt echt aan de koppelstukken uitgeknepen. ik veeg het af en toe wat zuiver. ik heb er nog niet echt last van gehad.

thanx to ERAN
Reply With Quote
Old 17-06-2004, 14:24
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally posted by rappe106
.
alleen spijtig van het file verkeer in de vroege namiddag.

klopt,
het is een typisch fenomeen. Veel mensen schrijven in voor slechts 1 uur en die komen dan allemaal tesamen op de piste om 14u. Het laatste uur daarentegen is meestal tamelijk rustig.

Ik was gisteren vooral blij dat er gaan ongevallen gebeurt zijn. Buiten enkele uitstapjes in de grindbak bleef de schade helemaal beperkt. Zo hebben wij het liefst en dan kan iedereen naar huis met voldoening.
Old 17-06-2004, 20:20
KoenC's Avatar
KoenC KoenC is offline
De Paddock Rookie

@rappe106: ik denk inderdaad dat het ook geen kwaad kan ( ik merk toch niks aan het gevoel van het rempedaal). een collega heeft me aangeraden om tie wraps rond het reservoir en dop te bevestigen.

by the way, je ging inderdaad vrij goed en je zette hem lekker in de linkse na de pits. je lage gewicht speelt duidelijk in je voordeel. welke bandendruk reed je eigenlijk? ik heb ook gemerkt dat wielgeometrie en een extra stabilisatiestang achteraan een wereld van verschil maken. een veel neutraler rijgedrag en snellere turn-in.
Reply With Quote
Old 18-06-2004, 07:53
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

het verslag van onze Eran-dag: zie thread
Reply With Quote
Old 18-06-2004, 11:21
rappe106's Avatar
De Paddock Rookie

@koenC. aan de banden spanning ben ik nog niet uit. de banden zijn breden dus hebben ze minder bandenspanning nodig dan wat voorgeschreven is. vooraan stonden ze bij hete banden op 2 bar (de band heeft in het midden hard gesleten, dus dat is teveel) en achteraan 1.7 (maar hier zijn de banden dus meer versleten aan de buitenkant, wat weer wijst op te lage spanning)
achteraan had ik de spanning zo laag gezet omdat de binnenkant van het loopvlak niet geraakt werd. maar dit zal een andere oorzaak hebben. achteraan is het me niet gelukt om te verlagen (vastgeroest). mischien heeft de wagen hierdoor teveel rol om een goede slijtage te krijgen achteraan.

in de eerste linkse is het wel even heel vettig geweest. ben toch rond gegaan. ik had hem maar laten gaan, want de grip was totaal zoek. de eerste linkse neem ik vooral voor de show.
mijn lievelings stuk is toch de snelle rechtse (Ka 2) gevolgd door de chicane (brrrrrrr...................brrrrrrrr............. brrrrrrrrrdroem)

greets
Reply With Quote
Old 18-06-2004, 14:39
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular

@Rappe106, ik denk dat ge de bianchi bedoeld,90gr die volgt na de ka2, net voor het rechte stuk.

De Mini, weer pech voor ons deze keer, olielek, al op de parking met het warmrijden. Dat hebben we de rest maar niet aangedaan he, olie op de weg.

Het wordt nu op korte termijn met iets anders gaan rijden en ondertussen de mini repareren.

Spijtig, maar noodzakelijk.

tWas weer een fijne goed georganiseerde en adrenaline-volle dag.

Thnx aan Rappe106 om mee te mogen en zo toch nog wat circuit op te snuiven.
en natuurlijk ook Thnx Eran voor de organisatie

Mini-groeten,
Jo
Reply With Quote
Old 18-06-2004, 21:07
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Het was een schitterende ERAN-dag...!

We hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Marcos wat te testen. We hebben rustig onze nieuwe versnellingsbak gerodeerd en wat aan de ophanging/wegligging gewerkt...
Toch weer een goei 50 rondjes kunnen afmalen...
waarbij we een paar serieuze verbeteringen hebben kunnen doen...

'k heb wel bijna een aanrijding gehad met een loslopende knalpot in de Jacky Ickx maar voor de rest was alles rustig...
Old 19-06-2004, 12:55
rappe106's Avatar
De Paddock Rookie

AMAAAAAI, jullie waren aan het roderen???!!!!!
ferm machien, k'wil dan wel eens zien wanneer jullie gas geven.
greets
Reply With Quote
Old 19-06-2004, 13:46
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by rappe106
ferm machien, k'wil dan wel eens zien wanneer jullie gas geven.
Op 11 juli kan je ons aan het werk zien tijdens de volgende Touring Cup wedstrijd...!
Old 19-06-2004, 17:53
IlPrincipal's Avatar
IlPrincipal IlPrincipal is offline
De Paddock Rookie

Ik was er ook voor de eerste keer in 3 jaar opnieuw bij. Ik was die trage 911. Al in de tweede ronde bij het uitkomen van de JackIckx dwars gegaan en bij het tegensturen mijn schouder uit de kom gerukt. Gelukkig is die in de pits terug op zijn plaats gesprongen en heb ik nog een uur en half plezier beleefd. Wel wat rustiger dan eerst egedacht.
Ik was uiteindelijk wel tevreden want mijn remmen hebben mij niet in de steek gelaten.
Tegen volgende keer betere achterbanden en goede uitlijning...dan durf ik misschien wat sneller te gaan.
Of anders een auto alleen voor track days...dat is beter voor het gemoed???
Toch bedankt voor de organisatie en ook aan al de anderen op de baan voor het rijgedrag. Ik heb me ondanks mijn traagheid nooit opgejaagd gevoeld.
Tot de 14de
Willy

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules