De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-07-2004, 14:15
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular

Dag BODI,

de Alfa's zijn volgens mij de 3.2 GTA versies. Tim Coronel, de nederlander is een van de rijders. Vrij bekend in die cup.

Wat betreft de overbrenging is het idd interessanter met een kortere versie te rijden. Alleen deze zit erin door overmacht donderdag hebben we de bak en koppeling stuk gereden, en we hebben snel snel een std bak gezet ipv die van een xsi of rallye. De eindoverbrenging is daarom een stuk langer.17-64 ipv 14-59 of zoiets.

Ik heb je wel gekruist op circuit denk ik, maar je ging een stuk sneller. Ik had nog wat problemen met de achterophanging (schuren) en de versnellingspook. Dus een schamele 2min17 was mijn toptijd gisteren.

De auto loopt overigens wel lekker vlot door de versnellingen, ben er niet ontevreden over.

En het is en blijft nog steeds om plezier te maken.

Race-groeten,
Jo Smets
Reply With Quote
Old 15-07-2004, 14:42
schrauber schrauber is offline
De Paddock Rookie

ik ben gisteren daar geweest en heb eens mogen proeven van de G1 1.8T

spijtig van het natte weer

nu snel de cursus volgen dat ik de G60 ook eens op zolder kan zetten
Old 16-07-2004, 12:55
BODI's Avatar
BODI BODI is offline
De Paddock Rookie

Ik heb rap rap weer een filmclipke ineen gestoken.
Voor degenen die effe virtueel willen meerijden:

Click hierop om filmkes te zien

Cheers,

Bodi.
Reply With Quote
Old 16-07-2004, 18:47
oissin oissin is offline
De Paddock Rookie

cool filmke, kword al direct voorbijgestoken
in de nattigheid rijden was toch wel eens plezant
zelfs in de snelle bochten ging het lampke van de tractiecontrole branden....
Reply With Quote
Old 16-07-2004, 20:47
gunther1's Avatar
gunther1 gunther1 is offline
De Paddock Rookie

Komt mij bekend voor,alleen spijtig dat het stuk in de j.villeneuve er niet op staat ;-)
Old 17-07-2004, 01:40
BODI's Avatar
BODI BODI is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by gunther1
Komt mij bekend voor,alleen spijtig dat het stuk in de j.villeneuve er niet op staat ;-)
Toen was de camera al stilgevallen wegens lege batterij anders liet ik het wel zien: alle spectakel is goe
Reply With Quote
Old 18-07-2004, 23:37
gunther1's Avatar
De Paddock Rookie

Wat was trouwens de motorisatie van die rood-witte Alfa 147? Die ging behoorlijk snel!

B.R.

Bodi. [/B][/QUOTE]

hier het antwoord op je vraag
Type Alfa 147 GTA
Chassis Clio Renault Sport stalen monocoque
Motor 4 cilinders in lijn, 16V Twin Spark, dwarsgeplaatst
Cilinderinhoud 1970 cc
Vermogen 220 pk
Maximaal koppel 210 Nm
Transmissie N Technology sequentiële zesversnellingsbak
Wielen OZ Aluminium
Voorremmen 305 mm, 4-zuiger remklauwen
Achterremmen 251 mm, 1-zuiger remklauw
Banden Michelin
Gewicht 1000 kg
Reply With Quote
Old 19-07-2004, 12:43
rappe106's Avatar
rappe106 rappe106 is offline
De Paddock Rookie

ik was ook nog eens van plan om 2 uurtjes te rijden, maar het is toch bij 1 uurtje gebleven. ik had mijn regenbandjes wel mee, maar was de krik vergeten samen met mijn goesting. hopelijk mag augustus ons wat beter weer bieden.
heb ook last gehad van 2 dwarsgangers. de eerste, die me het meeste bang heeft gemaakt, was de witte formule (ford?) die na de blinde bocht stond na de eerste linkse. remmen in de bocht mag dus totaal niet met de 106, anders hing ik erop. ook de gele vlag was pas zichtbaar op het moment dat ik het meeste grip van mijn banden nodig had. (2 ronden na mekaar heb ik mij laten vangen ) de 2de keer stond er nog een jeep bij en liepen er mannekes rond de formule.

de 2de die voor mij rondging was een grappige gele oldtimer formule sigaar, met grote wielen. ik had in de achteruitkijk spiegel nog net kunnen zien hoe makkelijk hij het had met keren in het grind. net een jeep. hij ging wel hard met die smalle bandjes.

BODI? ik ben wel eens benieuwd wat voor tijden jij draait?
ik ben je niet tegengekomen op het circuit maar heb je wel een aantal keer zien voorbij komen in de pitstraat. mijn tijd is 2 . 07
is jou 306 die met 172 pk en 6 versnellingen?

groeten
Yves

Last edited by rappe106; 19-07-2004 at 12:46.
Reply With Quote
Old 19-07-2004, 13:33
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

[QUOTE]Originally posted by rappe106
[B] ik had mijn regenbandjes wel mee, maar was de krik vergeten samen met mijn goesting. (2 ronden na mekaar heb ik mij laten vangen ) de 2de keer stond er nog een jeep bij en liepen er mannekes rond de formule.

Iemand anders zal nog wel een krik bijgehad hebben zeker. De goesting moet je zelf maar voor zorgen.
Je twee ronden na elkaar laten vangen. Als je weet dat je de ronde ervoor moeten minderen hebt door een schuiver van een collega, dan weet je dat je veel kans hebt dat je de ronde erna een interventiewagen op die plaats hebt. Enige voorzichtigheid is dus op zijn plaats, zeker voor de jongens (en geen mannekes : deze zorgen ervoor dat we kunnen rijden) die zorgen voor de interventie. Dus 2 ronden na elkaar op dezelfde plaats je laten vangen ... .
Voor de rest: no hard feelings , kon het gewoon effe niet laten.

Last edited by bart VDB; 19-07-2004 at 13:51.
Reply With Quote
Old 19-07-2004, 14:57
BODI's Avatar
BODI BODI is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by rappe106
BODI? ik ben wel eens benieuwd wat voor tijden jij draait? is jou 306 die met 172 pk en 6 versnellingen?
Van de tijden heb ik geen idee, ik ben al keer op keer mijn chrono vergeten. De camera brengt ook geen uitsluitsel want het exemplaar in mijn wagen is analoog en de afspeelsnelheid zit er serieus naast. Gunther1 zei dat ik in de eerste heat 2'12'' - 2'13'' draaide.
Een Peugeot 306 GTI-6 heeft standaard 163 pk en 6 short ratio versnellingen. Mijn wagen is getuned en zou volgens de tuner 203 pk hebben, maar dat geloof ik pas als ik dit geverifieerd heb gezien door een onafhankelijke testbank. De wagen weegt leeg 1215 kg, ikzelf en Fons verhogen dit gewicht tot 1375 kg (ikzelf ben voor het grootste gedeelte verantwoordelijk maar ik laat hier wijselijk weg hoeveel.)

Nog effe melden dat ik nog een laatste filmke online geplaatst heb:
click here
Reply With Quote
Old 20-07-2004, 12:49
rappe106's Avatar
rappe106 rappe106 is offline
De Paddock Rookie

ik vind je reactie wel leuk.
ik wou gewoon even, op een grappige manier, jullie meedelen over mijn mening waar dat ze die vlaggenwapperraar gezet hebben in die bocht.
de tweede keer dat ik er voorbij reed (ik reed toen wel voorzichtiger) heeft het mij wel iets gedaan van zwakke weggebruikers te zien op een punt waar het ernorm gevaarlijk is en dat je dan als bestuurder die vlag zo laat te zien krijgt.
plus stonden de hulpverleners op een plaats waar ze eventueel geplet konden worden tussen 2 autos (moest het slecht aflopen).

ik rij niet altijd als een gek. ik gebruik het circuit wel om mijn irritatie kwijt te kunnen. op de openbare weg hoef je maar een minien iepje te laten horen van de banden (of een te hoog toerental) of er springt een halve gare stief of bertje voor je auto om je uit te maken voor krapuul.

groetjes
Yves
Reply With Quote
Old 20-07-2004, 13:10
BODI's Avatar
BODI BODI is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by rappe106
ik rij niet altijd als een gek.
Reply With Quote
Old 22-07-2004, 16:27
pieterp.be pieterp.be is offline
De Paddock Rookie

Het was weer dolle pret op Zolder. Heb zelf wel maar een uur kunnen rijden door een afgebroken wielbout, maar dat kon de pret niet drukken.
Reply With Quote
Old 03-08-2004, 17:25
serge serge is offline
De Paddock Rookie

gunther 1, je info over de Alfa 147 klopt als een bus. Enkel heb ik geen flauw idee waar je "Chassis Clio Renault Sport stalen monocoque" vandaan komt. Zou niet weten hoe ze een Alfa 147 rond een Clio bouwen...
Reply With Quote
Old 03-08-2004, 18:24
gunther1's Avatar
De Paddock Rookie

Zo stond het vermeld op de website van Verschuur.Lijkt mij ook raar om zo een alfa op te bouwen.
Ze rijden ook met de Clio dus daar zal wel een fout in de info zitten.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules